MuscleMeat

Kerkklok is verboden, moskee gelal ies okay

Er is godsdienstvrijheid dus dat is wel erg rigoreus. Overigens schijnt dit gebed totaal 5 minuten te duren en het gebeurt overdag. Zit ik er zelf nog steeds niet op te wachten maar het is niet gelijk de aanzet tot een overname van 'onze' cultuur.

aan welke kant sta jij eigenlijk erik?

aan welke kant sta jij eigenlijk erik?

Eric? Zijn er kanten of kampen dan? Ik behoor tot geen enkel kamp in dat geval, ik hecht veel aan mijn individualiteit. Wil nergens bij horen, zeker niet bij kampen of kanten waar religie een grote rol speelt.

is zo maar vaak als wij het over moslims en zo hebben dan ga jij er 9 van de 10 keer ertegenin dus dan ga ik denken dat jij voor moslims bent.

• Topic Starter Topic Starter
Opium in de gloria. Steekt u er ook eentje op?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:roflol:

mij maken ze ook vaak voor marokkaan uit eric, dus welkom bij de club :p

is zo maar vaak als wij het over moslims en zo hebben dan ga jij er 9 van de 10 keer ertegenin dus dan ga ik denken dat jij voor moslims bent.

Tekent jouw manier van denken, je denkt in kampen terwijl er ook gewoon personen zijn die nog enigzins een een denkwijze hebben die geschoeid is op redelijkheid.

Voor de moslims :roflol: Hoe treurig kan je denken.

Niet om Eric te verdedigen of iets dergelijks maar ik vind hem een stuk intelligenter overkomen dan jij erwin.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik noem je niet dom maar je komt met uitspraken als " je bent voor de moslims" en "kerken en moskeeën met de grond gelijk maken" zonder enig argument om deze mening te onderbouwen.
Bovendien is het hier geen kwestie van voor of tegen, het is geen voetbalwedstrijd dunkt me.

Dat Ezan als ringtone lijkt me trouwens wel übervet. :D

sorry... o.t. maar weer :o

Van mij mag het allebei verboden worden. Als k hier mijn geluidsinstallatie om 7:15 open blaas krijg ik ook gezeik, dus waarom anderen niet?

Ik hoor het nooit hoor. Maar zou graag wat meer 'moslimgelal' horen. Ik mis het, binnenkort maar weer naar het Midden-Oosten :)

De angst wordt vooral vormgegeven in het uitlichten van incidenten en dat voorstellen als de norm. Van mij hoeft dit gejengel ook niet maar ik zie het niet als een aanzet tot een overname van 'onze' cultuur. Welke cultuur is dat eigenlijk? Want ik ken wel wat exemplarische Wilders stemmers maar aan dat soort figuren zou ik 'mijn' cultuur toch ook niet willen toevertrouwen.

Een cultuur van teveel tolerantie is niet goed, maar een cultuur van haat leidt alleen maar tot verdergaande onverdraagzaamheid. Het sluiten van grenzen of deporteren van bevolkingsgroepen gaat in ieder geval niks opleveren. Of we moeten als Nederland er voor willen kiezen dat we de paria in de EU en de Westerse wereld worden.
Ik houd cultuur erbuiten (godsdienst =/cultuur). Ik heb het niet over overnemen, daar gaat het mij niet om. Mij gaat het puur om het storende aspect, waarbij we maar alles moeten slikken van gelovigen, zelfs al hebben we daar niets mee te maken. Ik hoef publiekelijk geen lawaai te horen van gelovigen, dat doen ze maar lekker in gesloten kring.

Overigens denk ik wel dat je van een bepaalde overname kan spreken, die van moslims over christenen. Waarbij de tweede groep steeds kleiner en minder extreem wordt (in Nederland en België toch) en de eerste net het omgekeerde. Ik kan trouwens wel begrijpen dat dit angst opwekt bij de oudere bevolking. De regering zou best eens duidelijke grenzen aanduiden: zoveel kerken en moskeeën per gemeente, geen lawaai buiten het gebouw, geen maatschappelijke/gerechtelijke regels opleggen vanuit het geloof, etc. Ik denk dat jij als atheïst het daar ook wel mee eens zal zijn.

Duurt niet lang meer voor het goed mis gaat in Nederland. Het zijn allemaal kleine irritaties zoals deze die de haat tegen dit volk aansterkt.. en eens barst de bom. Je ziet het nu al met de populariteit van Geert Wilders en toenemend extreem rechtse jeugd.

Hetzelfde met België, het Vlaams Belang is de laatste jaren ook hard gegroeid.

Ach ja de geschiedenis leert dat de extremisten altijd de verliezers zijn.

Ik houd cultuur erbuiten (godsdienst =/cultuur). Ik heb het niet over overnemen, daar gaat het mij niet om. Mij gaat het puur om het storende aspect, waarbij we maar alles moeten slikken van gelovigen, zelfs al hebben we daar niets mee te maken. Ik hoef publiekelijk geen lawaai te horen van gelovigen, dat doen ze maar lekker in gesloten kring.

Overigens denk ik wel dat je van een bepaalde overname kan spreken, die van moslims over christenen. Waarbij de tweede groep steeds kleiner en minder extreem wordt (in Nederland en België toch) en de eerste net het omgekeerde. Ik kan trouwens wel begrijpen dat dit angst opwekt bij de oudere bevolking. De regering zou best eens duidelijke grenzen aanduiden: zoveel kerken en moskeeën per gemeente, geen lawaai buiten het gebouw, geen maatschappelijke/gerechtelijke regels opleggen vanuit het geloof, etc. Ik denk dat jij als atheïst het daar ook wel mee eens zal zijn.

Mee eens, maar incidenten uitlichten als de norm en doen alsof daarmee 'onze' cultuur wordt overgenomen zie ik als overdreven.

Het is jammer dat er in Nederland een Christelijke wind waait vanuit het kabinet, dat laat ruimte voor dit soort excessen. Excessen die voeding zijn voor extremisten.

Er zijn overigens meer moslims die seculier worden dan andersom, dus in die zin is alle berichtgeving al overtrokken. Veel moslims hebben lak aan de zogenaamd verplichte moskeegang. Die willen gewoon hun leven leiden zonder verder gezeik. Dat juist de radicale stroming opvalt is logisch, radicaal gedrag valt altijd eerder op.

Standaardreactie is dan, de gematigden moeten de radicalen dan maar de weg wijzen. Maar dat gebeurt natuurlijk nooit. Gematigde Nederlanders gaan ook niet hun radicalere landgenoten terecht wijzen, althans ik zie het weinig gebeuren. Zelf voel ik me daartoe ook niet geroepen, het is toch ijdele hoop dat je een radicaal iets kan bijbrengen.

ja hoor natuurlijk :rolleyes:, is het niet zo dat om een verliezer te zijn je in dit geval ook eerst een winnaar moest zijn?

en jij zou eens moeten leren om een rechtse gedachtegang niet meteen te koppelen aan extremisme of angst.

ja hoor natuurlijk :rolleyes:, is het niet zo dat om een verliezer te zijn je in dit geval ook eerst een winnaar moest zijn?

en jij zou eens moeten leren om een rechtse gedachtegang niet meteen te koppelen aan extremisme of angst.

Dat doe ik ook niet, maar pure xenofobie herken je zo. Dat valt af te lezen aan het soort uitingen. Met rechts gedachtengoed is niks mee, met haat en angst wel.

Een verliezer is eerst een winnaar :scratch: Rare manier van denken heb je. Losers will be losers, dat zullen nooit winnaars worden.

alleen jammer dat ze over het algemeen hun verlies alleen erkennen na een geweldadige strijd.

het maakt niet uit of ze gelijk hebben of niet, feit is dat de tolerantie onder de autochtone bevolking rap afneemt. Als je bioscoopbezoek verpest wordt door Marrokanen, als je vriendin op straat uitgescholden wordt door Marrokanen en je ziet dan ook nog eens zo'n filmpje dan is het niet zo gek dat je wat kriebelig wordt van allochtonen en hun cultuur. Het maakt dan echt niet of je te maken hebt gehad met 3 incidenten.

Terug
Naar boven