MuscleMeat

Kerst 2024

Duidelijk, toch?

Dus, wie o wie begint?

🎄🎅🧑‍🎄🎅🏾🤶🏼
Waarschijnlijk ergens in het oude testament. Kunnen we de commerciële ellende er misschien uitlaten. Net als de familie ruzies. De kerstkaarten. Die oom die altijd dronken is én die zoete misselijke kerstplaatjes en het glazen huis en de top 2000.
Maria was nu ongeveer 6 maand zwanger. Jozef weet nog van niks. Herrodus ofzo wilde een volkstelling doen. Hij had genoeg van de illegalen die geen belasting betaalde. En ze zochten een baby, een pallestijn, een superkoning.
Best een leuk verhaal. Daar is al die commerciële shizzle niet voor nodig.

• Heart
Waarderingen: K82
  • Topic Starter Topic Starter
Waarschijnlijk ergens in het oude testament. Kunnen we de commerciële ellende er misschien uitlaten. Net als de familie ruzies. De kerstkaarten. Die oom die altijd dronken is én die zoete misselijke kerstplaatjes en het glazen huis en de top 2000.
Maria was nu ongeveer 6 maand zwanger. Jozef weet nog van niks. Herrodus ofzo wilde een volkstelling doen. Hij had genoeg van de illegalen die geen belasting betaalde. En ze zochten een baby, een pallestijn, een superkoning.
Wauw, ik zeg: maak er eens een goeie film over!
😉

• Heart
Waarderingen: Loca
K vind het ook altijd wel een relaxte tijd.

Kerst gaan we uitbundig vieren. Ben erg fan van de kerstdagen maar het wordt altijd verpest door verplichte bezoekjes aan schoonfamilie waardoor ik er normaal gesproken 2 maanden van te voren al geen zin meer in heb.
Maar daar hebben we nu geen last van :roflol:

Kerst is geen christelijk feest. Het is gekopieert van het Joel feest om de germaanse volken te kerstenen.

Is daar de komst van de Messias niet voorspelt. Dan in het nieuwe testament?
Het wordt door met name Christenen zo gelezen dat Jezus die Messias is, anderen zijn daarvan minder overtuigd. Het gaat mij wat ver om te zeggen dat "Kerst daar begint". Het is niet alsof er in het OT staat dat als de messias geboren is Sky Radio Mariah Carey nog rijker moet maken.

• Heart
Waarderingen: K82
1727937146722.png

Hij quote medewerkers van het Vaticaan. Niet helemaal onafhankelijk.
Waar precies en hoe maakt dat uit?

Is dat waar hij het werk van een monnik als enig geschreven stuk geschiedenis noemt?

Hij is lid van (en/of heeft gewerkt voor) de Mormonen, is gepromoveerd bij de atheïst Francesca Stavrakopoulou. Zijn lezing en uitleg van wat de tekst van de bijbel zegt is regelmatig nogal verschillend van wat christenen daarover zeggen.

De eerste video. De 2de had ik nog geen tijd voor vanmorgen.

Dat draaiden ze hier maandag al op de radio.
Dan zijn ze er behoorlijk vroeg mee dus. Eind oktober begin november kan ik ergens nog wel snappen (niet begrijpen maar wel snappen), maar om nu al meteen bij start oktober te beginnen is een beetje te veel in mijn ogen (en oren).

Ach ja, de pepernoten liggen ook al zo goed als het hele jaar in de supermarkt. En Lidl had een tijdje terug in de zomer een oliebollen actie.

Terug
Naar boven