Wat is er dan precies 'op'? Ik vind het soms erg narrow minded om je alleen maar te richten op absolute progressie in de gewichten die je gebruikt. Want je zegt dan wel dat 1RM's je niet zo interesseren, 20RM's blijkbaar wel, op het moment althans. Waarom moet je je daar dan toe beperken en waarom is het dan ineens 'op' als je een bepaald gewicht voor 20 reps hebt behaald. Daarnaast lijk je een brede interesse te hebben voor krachtsport en weet je jezelf ook behoorlijk goed uit te drukken op dat gebied. Dat zijn ook talenten waar je misschien eens wat verder mee zou kunnen kijken.
Natuurlijk, als je krachtgeoriënteerd traint is het prettig om continu vooruitgang te kunnen boeken in de gewichten die je gebruikt. Maar we weten nu eenmaal allemaal dat daar ergens een cap op zit, zeker als je niet gebruikt. Ik vind het een hele nihilistische, negatieve houding om dan te redeneren in termen als 'wat heeft het voor nut', et cetera. Als ik kijk naar mezelf, de meeste van mijn PR's staan al sinds 2015. Ik train nog steeds met veel plezier. Ik heb een eigen gym op gezet, ik coach anderen, wat me ook ontzettend veel plezier geeft. Ik theoretiseer en schrijf graag over krachttraining gerelateerde zaken. Ik heb ook weer nieuwe plannen wat dat betreft. En ondertussen train ik zelf ook nog steeds keihard, met veel plezier.