MuscleMeat

keto voedingsschema check

Trabajo

Novice
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
Beste DBB leden,

Heb me de laatste tijd veel ingelezen over het zogenoemde ketogenic dieet.
Me vetpercentage zit zo ongeveer rond de 13% (gok), zal dit binnenkort een keertje goed laten meten.
Heb al een aantal voedingsschema's uitgeprobeerd en in principe niet zonder succes. Ben alleen toe aan een ander dieet.. wil proberen onder die 10% te komen. Hierbij post ik mijn persoonlijke keto voedingsschema. Laat me weten wat jullie ervan vinden en op of aanmerking zijn meer dan welkom! PS. de kwark in het schema ben ik wel van plan zo nu en dan te vervangen door bijv. zalm en ik weet dat walnoten redelijk hoog in koolhydraten zijn maar aangezien het merendeel hiervan bestaat uit vezels (niet verteerbaar) leek me dit geen probleem. Ik zou het liefst iedere dag vette vis eten maar dan kun je me aan het eind van de maand failliet verklaren!:p (arme hbo'er) Alvast bedankt!:D

Bijlagen

Ik zou zelf wat hoger in de eiwitten gaan zitten. Ivm spierverlies, ik hanteer min van 3 gr per kg. Zit er zelf liever hoger in.

Verder niet veel aan te merken. BTW Vis uit de diepvries is niet super duur.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou zelf wat hoger in de eiwitten gaan zitten. Ivm spierverlies, ik hanteer min van 3 gr per kg. Zit er zelf liever hoger in.

Verder niet veel aan te merken. BTW Vis uit de diepvries is niet super duur.

Bedankt voor het advies, loop vanmiddag gelijk even langs het vriesvak en kijk nog even naar me eiwit inname!

Bedankt voor het advies, loop vanmiddag gelijk even langs het vriesvak en kijk nog even naar me eiwit inname!

heb zelf een discussie in me eigen post , over de inname van eiwitten. hun zeggen 1 tot 2 gr eiwit per kg.

Pangafilet, kost geen drol!

Als je je een beetje goed had ingelezen had je geweten dat je juist niet te hoog moet gaan met eiwitten, wil je in ketose komen.

Overschot aan eiwit worden omgezet naar koolhydraten (glucose) en die koolhydraten wil je juist vermijden, niet?

• Topic Starter Topic Starter
Als je je een beetje goed had ingelezen had je geweten dat je juist niet te hoog moet gaan met eiwitten, wil je in ketose komen.

Overschot aan eiwit worden omgezet naar koolhydraten (glucose) en die koolhydraten wil je juist vermijden, niet?

Ik heb een ratio aangehouden van +- 60% vet, 35% eiwit en 5% koolhydraten (van de totale kcal), dit zag ik in meerdere artikelen terug komen dus heb me hier ongeveer aan gehouden. Vind je persoonlijk dat ik nu al te hoog in eiwitten zit of was dit als reactie op 'dikkertjedap'?

Ik heb een ratio aangehouden van +- 60% vet, 35% eiwit en 5% koolhydraten (van de totale kcal), dit zag ik in meerdere artikelen terug komen dus heb me hier ongeveer aan gehouden. Vind je persoonlijk dat ik nu al te hoog in eiwitten zit of was dit als reactie op 'dikkertjedap'?

Lees anders het boek van Lyle McDonald is over een ketose dieet (The Ketogenic Diet ofzo)

Vergt volgens mij nogal wat berekeningen ivm hersenen die een bepaalde hoeveelheid glucose nodig hebben als je niet in ketose zit, spierafbraak en gluconeogenese.
Zou er iig meer over lezen, ben zelf niet bekend met de fijne details van zo'n dieet omdat ik denk dat het onnodig gedoe is

Was overigens een reactie op dikkertjedap.

Terug
Naar boven