MuscleMeat

Keto?!

Uncle Outlaw

Competitive Bodybuilder
Waardering
66
Lengte
1m77
Massa
80kg
Vetpercentage
20%
Is dit een goeie opstelling voor keto?

7 uur: 3 eieren, 25gr belegen kaas
10.00: 25gr mayo light, 50 jonge kaas, sla 100 gr, 50 york filet
12.00 post ws: 30 totale proteine, 25 gr pindakaas
12.30-45: 125 gr kipfilet, 100 gr advocado, 5 olijfolie, sla
15.30: 100 kipfilet, 50 advocado, 5olijfolie
18.30: 80 gr rauwe zalm, 30 jongen belege kaas
21.30-22.00: 40 gr pinda's
22.30-23.00: 20 min voor slapen 250 gr magere kwark

2195 kcal, 196 e, 26 k, 145 v

Had vandaag refeed met 300 carbs. Morgen sta ik op 30 min met koffie en water fietsen, dan 7.00 uur maaltijd.
11.00 uur training, benen, buik.

Is perfect ja. Valt niet veel op te zeggen.
Ideale keto is op 2200 kcal;

25gr carb
180 gr eiwit
153 gr vet

Tik jij dus zo goed als aan.

Had m'n post nog ge-edit. Had niet gezien dat je gereageerd had.
Elke 3 dagen een refeed is toch wel redelijk vlug.
Na een refeed kan net ~24h duren voordat je weer terug in ketosis bent.
Dus in principe zit je maar de helft van de cut in ketosis.

Refeed-niet in ketosis-Ketosis-Ketosis-Refeed-Niet in ketosis-Ketosis.. blabla.

Zou gewoon s'weekends de refeed doen.

Maar over de eerste dagen, die kunnen redelijk zwaar zijn.
Het verschilt natuurlijk per persoon maar ik heb wel een aantal dagen gigantisch dorst gehad (Letterlijk 10-15+ liter), hoofdpijn, suf, constant honger.
Maar na een paar dagen gaat het weg en heb me tbh nog nooit zo fit gevoelt.

Zelf doe ik trouwens helemaal geen refeeds. Geen behoefte aan aangezien ik geen last van krachtverlies/verzuring heb.
Als ik in een plateau kom zal ik het wel doen.

Veel succes met Keto, hoop dat het bevalt.
Is ongetwijfeld een goede methode om snel vet te verliezen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Had m'n post nog ge-edit. Had niet gezien dat je gereageerd had.
Elke 3 dagen een refeed is toch wel redelijk vlug.
Na een refeed kan net ~24h duren voordat je weer terug in ketosis bent.
Dus in principe zit je maar de helft van de cut in ketosis.

Refeed-niet in ketosis-Ketosis-Ketosis-Refeed-Niet in ketosis-Ketosis.. blabla.

Zou gewoon s'weekends de refeed doen.

Maar over de eerste dagen, die kunnen redelijk zwaar zijn.
Het verschilt natuurlijk per persoon maar ik heb wel een aantal dagen gigantisch dorst gehad (Letterlijk 10-15+ liter), hoofdpijn, suf, constant honger.
Maar na een paar dagen gaat het weg en heb me tbh nog nooit zo fit gevoelt.

Zelf doe ik trouwens helemaal geen refeeds. Geen behoefte aan aangezien ik geen last van krachtverlies/verzuring heb.
Als ik in een plateau kom zal ik het wel doen.

Veel succes met Keto, hoop dat het bevalt.
Is ongetwijfeld een goede methode om snel vet te verliezen.
Ga het tijdelijk toch zoals nu doen. En na een week of 2 is alle carb food men ijskast en kast uit. :)
Daarna ga ik ook het schema dat aanbevolen wordt aangaan.
Maandag: rug/borst
dinsdag: benen
...

Ohjah men onderhoud is trouwens 2848 kcal... ga ik te zwaar? Of haal ik er genoeg af?... :)

Laatst bewerkt:
Hoe bereken jij je onderhoud?
Ik ben 1.84 101 21% en mijn onderhoud is ook 2.8k. (4x per week sport)

Of je te hard gaat of niet is lastig te bepalen, het verschilt per persoon.
Ik eet zelf ook 2.2 en bij mij gaat het prima. Afgelopen 2.5 week dat ik in Keto zit nog geen spiermassa verloren.

Gewoon proberen dus.

Hoe bereken jij je onderhoud?
Ik ben 1.84 101 21% en mijn onderhoud is ook 2.8k. (4x per week sport)

Of je te hard gaat of niet is lastig te bepalen, het verschilt per persoon.
Ik eet zelf ook 2.2 en bij mij gaat het prima. Afgelopen 2.5 week dat ik in Keto zit nog geen spiermassa verloren.

Gewoon proberen dus.
177 cm, 77.5 kg, bijna dagelijks sport oftewel cardio of gewichtheffen of beide maar dan niet zo lange cardio sessie 20 min.

Ik lees even mee :)

Ga in mijn log hierover verder posten na 1 week. Kan je best die volgen.

Weet niet of het goed is maar ik ga het zo aanpakken.

1) 6 dagen 35p/60v/5k 2200 kcal
2) 1 dag 65k/30p/5v 2800 kcal refeed begin in de ochtend snelle koolh. eindigen avond trage koolh.
(2 stukken fruit, wat snoep of ontbijtgranen die junk ontbijtgranen, pizzadeeg (wit), volkoren pasta, volkoren rijst, havermout, ... (in deze orde weet je wel)

Trainingopzet
Dag 1 20 min cardio nuchtere maag dag 1 keto + 2 uur later leggs/buik
Dag 2 rug schouders
Dag 3 Yoga + cardio 40 min
Dag 4 Borst triceps
Dag 5 40 min spinnen
Dag 6 leggs/buik
Dag 7 refeed dus, rust
Dag 8 herbegin cycle 20 min cardio nuchtere maag, rug schouders
.... and so on. (zo heb ik elke keer wel eens een spiergroep die na mijn refeed valt)

Nog even als een toevoeging trouwens, vermijd alcohol waneer je in ketosis zit.
Het liefst gewoon totaal, maar als je per se alcohol wilt drinken doe het dan in je refeed.

Voor meer duidelijkere info google maar even keto + alcohol.

*PS*
Ik ga je logje volgen

Nog even als een toevoeging trouwens, vermijd alcohol waneer je in ketosis zit.
Het liefst gewoon totaal, maar als je per se alcohol wilt drinken doe het dan in je refeed.

Voor meer duidelijkere info google maar even keto + alcohol.

*PS*
Ik ga je logje volgen
Was niet van plan te drinken.

Is het normaal dat ik over men lichaam heen rood wordt (soort van verbrand rood, zo als je drukt op de huid je een witte plek tijdelijk ziet).

Zit nu in dag 4 van de keto... voel me nog steeds belabberd en heb al 3 dagen hoofdpijn op bepaalde momenten. :(

Ga van keto afstappen... net gelezen dat het trouwens heel ongezond diëten is. Ga gewoon blijven eten en men kcal inname laag houden. Morgen dus 15% K, overmorgen 20 %K, dag erna 30%K/40P/30V en het zo houden.

Ik post dit als laatste post om de mensen die keto wil doen duidelijk te maken dat het ongezond is. Neem wel de lange weg of misschien zelfs even lange weg gezien dat je energieloos bent.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl...aarlijke-dieten-het-koolhydraatarm-dieet.html

Wat een idioot artikel dat je daar linkt.
Waarom koos je om te gaan cutten met keto en heb je je trouwens wel wat ingelezen hoe het werkt?

Je bent pas 4 dagen in Keto? Je bent pas net een dagje in ketosis ofzo. En je lichaam is nog helemaal niet gewend.. als je besluit Keto te doen houd het dan op z'n minst een maand vol..
Als je nu stopt omdat het 'ongezond' is is al helemaal dom, lijkt me als je een ketogeen dieet gaat volgen je eerst even gaat uitzoeken hoe enwat het is en hoe het werkt.

Is trouwens een debiel artikel.
kans op vroegtijdig overlijden met 6% verhoogt
Haha. Dat berekenen we zo even.

Ketogeen dieet is een populair dieet, en velen zijn mij voorgegaan.
Het gezondste dieet is het niet, maar zo ongezond ook weer niet.
+Alle gezondheidsrisico's die genoemt worden zijn tijdelijke effecten omdat je lichaam moet 'ontwennen' van koolhydraten en moet 'wennen' aan vetten.

Energieloos is sowieso onzin, na een weekje heb je nergens meer last van. Durf zelfs te zeggen dat je zelf iets energieker dan voorheen bent.

Laatst bewerkt:
Wat een idioot artikel dat je daar linkt.
Waarom koos je om te gaan cutten met keto en heb je je trouwens wel wat ingelezen hoe het werkt?
Ja dat heb ik gedaan. En dat artikel is niet idioot, jij gebruikt gewoon een woord dat ik eerder gebruikte. Dus wat nauw, je wilt men vriendje niet zijn?

---------- Post toegevoegd Wed 20 Mar 2013 om 17:57 ----------

Kansloos artikel, ik google even en kijk eens.

http://www.ketokids.nl/index.php/di...ie/klassiek-ketogeen-dieet34/3-ketogeen-dieet

Artikel die juist het prijst + bron vermelding.

Laat je k*tje thuis pak je ballen van je nachtkastje af, schroef ze weer op en zet door.
Ja ik haar thuis en noem ze ook niet k*tje. En ik ga weer gewoon door met hetgeen ik eerst deed. Kansloos artikel. Klinkt zoals mijn broertje het zou zeggen.

Je vertrouwt een artikel door een onbekend persoon geschreven boven honderden artikelen met wetenschappelijk ondersteunt bewijs en bron vermeldingen.

Dat je Keto minder fijn vind en na pas 4 dagen proberen stopt is oke, geen probleem.
Maar ga a.u.b. niet mensen waarschuwen om geen Keto te volgen omdat het ongezond is terwijl je kennelijk geen idee hebt hoe het lichaam in elkaar steekt en wat low-carb dieten met je lichaam doen.

Vind het toch wel een beetje jammer dit.

---------- Post toegevoegd Wed 20 Mar 2013 om 18:07 ----------

http://www.bodyrecomposition.com/the-ketogenic-diet
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/ketogeen-dieet-217517/
http://www.reddit.com/r/keto
http://docs.google.com/document/d/1aiHSPoto_YqsNTDvL-g60nytMnyH-CJcCbiAx1IEUYM/edit

Om toch maar even te vertellen - Ik ben geen keto fanboy.
Ik zou mensen altijd eerst een normale cut met de standaard e/k/v waarden aanraden.
Vooral omdat het dieet eerst enkele weken nodig heeft om op te bouwen, en daarna ook weer een flinke tijd om af te bouwen.
Het is zwaarder en lastiger vol te houden terwijl het niet per se een beter dieet is dan andere opties.

Maar nogmaals, het is absoluut niet ongezond.
Je lichaam kan prima zonder koolhydraten, maar met keto krijg je alsnog 15-30 gram binnen.
Hoe lang hebben de mensen geleefd op bijna alleen vlees en vis?

Je kunt zo goed als alle belangrijke voedingstoffen uit vlees vis en groente halen, en evt. de rest met supplementen aanvullen.
En zoals jij last hebben van weinig energie en hoofdpijn zijn verschijnselen die de eerste week(2week) voorkomt. Had je wel geweten als je je inleest.

Laatst bewerkt:
Je vertrouwt een artikel door een onbekend persoon geschreven boven honderden artikelen met wetenschappelijk ondersteunt bewijs en bron vermeldingen.

Dat je Keto minder fijn vind en na pas 4 dagen proberen stopt is oke, geen probleem.
Maar ga a.u.b. niet mensen waarschuwen om geen Keto te volgen omdat het ongezond is terwijl je kennelijk geen idee hebt hoe het lichaam in elkaar steekt en wat low-carb dieten met je lichaam doen.

Vind het toch wel een beetje jammer dit.

---------- Post toegevoegd Wed 20 Mar 2013 om 18:07 ----------

http://www.bodyrecomposition.com/the-ketogenic-diet
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/ketogeen-dieet-217517/
http://www.reddit.com/r/keto
http://docs.google.com/document/d/1aiHSPoto_YqsNTDvL-g60nytMnyH-CJcCbiAx1IEUYM/edit

Om toch maar even te vertellen - Ik ben geen keto fanboy.
Ik zou mensen altijd eerst een normale cut met de standaard e/k/v waarden aanraden.
Vooral omdat het dieet eerst enkele weken nodig heeft om op te bouwen, en daarna ook weer een flinke tijd om af te bouwen.
Het is zwaarder en lastiger vol te houden terwijl het niet per se een beter dieet is dan andere opties.

Maar nogmaals, het is absoluut niet ongezond.
Je lichaam kan prima zonder koolhydraten, maar met keto krijg je alsnog 15-30 gram binnen.
Hoe lang hebben de mensen geleefd op bijna alleen vlees en vis?

Je kunt zo goed als alle belangrijke voedingstoffen uit vlees vis en groente halen, en evt. de rest met supplementen aanvullen.
En zoals jij last hebben van weinig energie en hoofdpijn zijn verschijnselen die de eerste week(2week) voorkomt. Had je wel geweten als je je inleest.
Nee ik vertrouw iemand die altijd eerlijk met mij is geweest tegenover 100 de die altijd leugens vertelde. Een kerk vol huichelaars dat is waar men mee opgescheept zit. En ik ben ocharme de kapitein. Wel zinken zal ik en ik sterf als ijsblokje in jullie cola! Ohja... mazzel.

Voordat je een artikel als een schaap gaat volgen (No offense) leg dan maar eens even uit waarom een keto dieet ongezond is, en hoe je in godsnaam 15 jaar na een keto dieet er ernstige gevolgen tot de dood van kunt krijgen?
Natuurlijk ben ik redelijk biased aangezien Keto een levensveranderde levensstijl is geworden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven