MuscleMeat

afvallen voedingsschema hulp

• Topic Starter Topic Starter
ik heb het schema toch nog iets aangepast, de havermout en melk was een beetje smaakloos dus daar wil ik een eetlepel zonnebloem pasta aan toevoegen ( pindakaas is geen optie kan ik niet tegen)

ook had ik nu een half uur krachttraining al een beetje honger dus iets meer havermout toevoegen smorgens.

de kaas heb ik vervangen door tonijn uit blik op water, de melk in de shakes vervangen door water, ik mis hierdoor wel weer wat vet is dit een groot probleem?

ik heb het ook wat meer verdeelt over de dag, de helft van de kcal in alleen het avondeten gaat niet echt werken merk ik nu.

Ik drink bij elke maaltijd een beker groene thee en verder veel water.

dit zijn de veranderingen waar ik voorlopig mee wil gaan doen, is dit een verbetering?

12.00
1000mg visolie capsule
multivitamine pil

75gr havermout
eiwit: 10,5
koolhydraten: 41,25
vet: 4,9
Kcal: 266,25

1 eetlepel zonnebloempaste (33gr)
eiwit: 9,5
koolhydraten: 8,5
vet: 13,5
Kcal: 193

250ml magere melk
eiwit: 7,5
koolhydraten: 12,5
vet: 0
Kcal: 80

13.30 half uurtje thuis trainen met gewichten

14.00
smart protien shake van B en F
eiwit: 18,5
koolhydraten: 1,5
vet: 0,3
Kcal: 89

16.00
2 sneetjes bruin tijgerbrood
eiwit: 6,3
koolhydraten: 30,1
vet: 1,05
Kcal: 158

130gr tonijn
eiwit: 30,5
koolhydraten: 0
vet: 0,65
Kcal: 129

100gr avocado
eiwit: 2
koolhydraten: 2
vet: 20
Kcal: 200

19.00
150gr witte rijst
eiwit: 12
koolhydraten: 115,5
vet: 0,9
Kcal: 517,5

150gr broccoli
eiwit: 3
koolhydraten: 4,5
Kcal: 30

200gr kipfilet
eiwit: 46
vet: 3
Kcal: 220

10ml olijfolie
eiwit: 0
vet: 9,1
Kcal: 82

22.00 uur joggen of fietsen

23.00
smart protien shake van B en F
eiwit: 18,5
koolhydraten: 1,5
vet: 0,3
Kcal: 89

1.00 a 2.00
1000mg visolie capsule 250 gr magere kwark naturel
eiwit: 21,25
koolhydraten: 8,75
vet: 0,25
Kcal: 125

100gr blauwe bessen
eiwit: 1
koolhydraten: 11
Kcal: 65

Totaal
eiwit: 186,55
koolhydraten: 237,1
vet: 53,95
Kcal: 2245,75

Je vetten zijn nog steeds te laag. Neem een handje cashewnoten in de avond of iets dergelijks. Je moet 1 gram per kg hanteren, dus je moet toch wel op de 100gram vet per dag uitkomen. Je kunt ook 2 gekookte eitjes per dag nemen, extra eiwitten en vetten op een dag (dooier).

Ik vind trouwens 150 gram ongekookte rijst in de avond nog vrij veel. Als je 150 gram rijst ongekookt zou eten, zou dit betekenen dat jij ~375 gram gekookte rijst opeet per avond en dat is best wel veel. Ik zou dit minderen als ik jou was. 100 gram ongekookte rijst per persoon is een gemiddelde portie, en jij zit daar ruim boven. Minder de rijst en verdeel de kcal's wat meer verspreid over de dag.

Laatst bewerkt:
ja het probleem is dat ik niet tegen noten en kippen ei kan ook niet tegen banaan en kiwi, avocado gaat wel een beetje maar daar moet ik dus ook niet teveel van eten, 100 gram gaat nog wel, is niet dat ik het niet lust of zo ik word er dood ziek van dus dat is geen optie helaas.

ok de rijst ga ik minder van doen!

Kees

Als je de rijst mindert, betekent dit wel dat je kcal ook omlaag gaat. Probeer wel de aantal kcals per dag te behalen. (2300). Google anders even naar "gezonde vetten" misschien vind je een ander voedingsmiddel die jou kan voorzien van vetten die je wel lust.

ja het probleem is dat ik niet tegen noten en kippen ei kan ook niet tegen banaan en kiwi, avocado gaat wel een beetje maar daar moet ik dus ook niet teveel van eten, 100 gram gaat nog wel, is niet dat ik het niet lust of zo ik word er dood ziek van dus dat is geen optie helaas. ok de rijst ga ik minder van doen! Kees
Ik denk dat al veel van jouw extra kg's in je hoofd zitten. Iemand die gelooft dat die dikker wordt daar zal het lichaam ook zo naar handelen... is namelijk jouw eigendom.

hoe bedoel je dat uncle outlaw? ik denk dat ik wel weet waar al die kilo's vandaan komen namelijk 2 kratten bier elke week :S

Als ik de rijst wat minder naar 100gr dan zou ik nog 26gr lijnzaadolie kunnen toevoegen dat is 26gr vet extra dan komt het totaal vetten uit op 80gr en totaal kcal op 2300.
80gr vet is dus nog steeds te weinig maar ik zou niet weten waar ik het anders uit kan halen zonder meteen heel hoog in kcal te gaan zitten.

Welk moment van de dag zouden jullie de lijnzaadolie dan nemen?

hoe bedoel je dat uncle outlaw? ik denk dat ik wel weet waar al die kilo's vandaan komen namelijk 2 kratten bier elke week :S Als ik de rijst wat minder naar 100gr dan zou ik nog 26gr lijnzaadolie kunnen toevoegen dat is 26gr vet extra dan komt het totaal vetten uit op 80gr en totaal kcal op 2300. 80gr vet is dus nog steeds te weinig maar ik zou niet weten waar ik het anders uit kan halen zonder meteen heel hoog in kcal te gaan zitten. Welk moment van de dag zouden jullie de lijnzaadolie dan nemen?
En denk je dat daar geen kcal in zitten dan... lifting en overdreven drinken gaan niet samen. Tegenwoordig drink ik nog max. 1 a 2 glazen per week. Bier is trouwens een depressant.

daarom ben ik ook gestopt met het drinken van alcohol en ben ik de komende tijd ook niet van plan om te gaan drinken ook niet af en toe 1 glas.

Maar nog over de vetten, is 26 gram lijnzaadolie per dag erbij een goed idee? kan ik voor elke maaltijd een eetlepel nemen of zo? of is zoveel olie niet goed voor je maag?
ik kan verder namelijk niet echt iets vinden waar veel vetten inzitten en niet zoveel kcal, als iemand daar nog een idee voor heeft hoor ik het graag.

Je kan als alternatief van noten ook pinda's nemen. (als je daar wel tegen kan)
Ik zie dat je zonnebloempasta gebruikt. je kan ook zonnebloempitten, pompoenpitten,pijnboompitten, chiazaad als vetbronnen gebruiken.
Lijnzaadolie kan je overal aan toevoegen als je wil.
Neem gewoon halfvolle melk ipv magere melk. Kan ook geen kwaad.

vette vis zit veel goeie vetten in :D, denk aan makreel, haring,forel.

ok bedankt voor de tips dan ga ik nog wat makreel lijnzaadolie en pitten toevoegen!

vandaag begonnen met joggen, ging wel ok in een dik uur 6km gelopen, wel rustig aan gedaan joggen afgewisseld met snel lopen maar het is een begin :D
Morgen een uur fietsen en ook weer half uurtje krachttraining thuis.

Kees

Ik heb nu een week het bovenstaande schema aangehouden (en alleen water en groene thee gedronken) en ben 3 dagen 1uur wezen joggen en 3 dagen 45min een sportief stuk gaan fietsen hierbij heb ik ook nog 6 dagen 30-45 min oefeningen gedaan met een setje dumbells.

Ik ben deze week 1,3 kg afgevallen is dit een beetje redelijk?
ik had zelf het gevoel dat ik een stuk meer was afgevallen, broek waar ik een riem om moet doen omdat ie anders afzakt, dus het viel me een beetje tegen maar ben er uiteraard wel blij mee :D

Voor volgende week pas ik het schema nog iets aan om gerookte makreel en lijnzaad olie toe te voegen en de rijst is af te wisselen met een salade of zo iets.

Kees

Vandaag weer gewogen na een week trainen, ben deze week 3,1 kg afgevallen. Totaal van 2 weken dat ik bezig ben zit ik op 4,4 kg er af.

Helaas heb ik maandag tijdens het joggen me knie overbelast, ik voelde al wat pijn maar ben toch gewoon door gegaan, erg dom :o
Ik ben daarom deze week maar gaan fietsen in plaats van joggen en uiteraard nog elke dag 45 min krachttraining.

Had ook me voedingsschema nog iets aangepast voor deze week die heb ik hier toegevoegd in exel bestand, nog steeds iets te weinig vetten en eiwitten eigenlijk maar ik voel me gewoon erg goed met dit schema dus dat lijkt me dan geen probleem?

Ik ben van plan om nog 1 a 2 weken elke dag te gaan fietsen, hopelijk is hierna me knie weer een beetje hersteld en dan een abbo in de sportschool te nemen en te gaan focussen op krachttraining.

Kees

Bijlagen

ik heb nog een paar vragen!

Ik heb deze week dus niks gedaan aan training omdat ik maar last bleef hebben van me knie (nu na een week rust is het wel ongeveer weg) ik heb me alleen aan me voedingsschema gehouden en ben alsnog 0,9 kg afgevallen, dit zou toch max 0,5kg moeten zijn?

Ik zit nu in 3 weken op 5,3kg er af, gaat dit niet veel te snel of is dit normaal voor de eerste weken?

Aankomende week ga ik weer elke dag een stuk fietsen en wil dan vanaf volgende week een abonnement bij de sportschool nemen en dacht om dan met stronglifts 5x5 te beginnen en nog 20-30 min crosstrainer er achter aan te doen is dit een goede keus of raden jullie iets anders aan?

Kees

Niemand die de vragen uit mijn vorige post kan beantwoorden?

Deze week 1,7kg eraf zit nu in 4 weken op 7 kg eraf!

Kees

Terug
Naar boven