Fitness Seller

Ketogeen dieët,is dit normaal?

NickS079

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
91kg
Vetpercentage
16%
Hallo DBB'ers,

Ik ben vorige week zondag dus begonnen aan het keto dieët en heb mij diezelfde dag ook helemaal laten meten,mijn BF was toen 15% en ik heb mezelf(ik weet dat het dom is)me vandaag laten meten omdat ik maar al te nieuwsgierig ben en de meter geeft nu 16,7% aan.

Ik weet dat het misschien een domme vraag is maargoed beter vragen als niet vragen,ik ben ook 3,5kg afgevallen in spier,ik heb het dieët nog nooit gedaan dus vandaar mijn vraag.

Voedingsschema is iig in orde,alles netjes uitgerekend aan dagelijks behoefte,zit nu 5% kh,35% eiwit,60%vet.

Graag tips,advies etc :p.

weegschaal meting zeker?

Oh feedback was me voor :)

**** keto.
Maar dat is mijn mening.

Yep,meet heel je lichaam door...maar voor mijn gevoel in de spiegel word ik sowieso droger

Sowieso weegschaalmeting niet geloven. Beter 4 punts laten doen/spiegel kijken/progressiefoto's maken en aan de hand daarvan je progressie bekijken.

• Topic Starter Topic Starter
Sowieso weegschaalmeting niet geloven. Beter 4 punts laten doen/spiegel kijken/progressiefoto's maken en aan de hand daarvan je progressie bekijken.

Zoiets had ik al in gedachte,maar ik denk vraag het maar even:p

Progressiefoto's maak ik regelmatig!

Maar het is natuurlijk logisch dat je aankomt in vet de eerste week omdat je alleen maar vet en eiwit eet maar even voor de 100% zeker weten ofcourse.

Ik neem aan dat je dezelfde tijd heb gewogen en weegschaal hebt gebruikt om factoren te minimaliseren?
Spier bestaat gedeeltelijk ook uit vocht. Koolhydraten nemen vocht(ik dacht 1:4) op en bij keto dieet heeft je lichaam (veel) minder koolhydraten. Daarom vallen mensen in de eerste week ook zo veel af.
Dit kan verklaren waarom je nu hoger vetpercentage hebt terwijl je toch afgevallen bent.

indien Keto goed werkt bij jou gewoon doorgaan, waarom niet? wel wekelijk of 2 , reFeed met koolhydraten is wel beter.
check ook eens CKD, is ook een keto dieet vorm.

keto is voor mij (endo) de BOM.

• Topic Starter Topic Starter
Ik neem aan dat je dezelfde tijd heb gewogen en weegschaal hebt gebruikt om factoren te minimaliseren?
Spier bestaat gedeeltelijk ook uit vocht. Koolhydraten nemen vocht(ik dacht 1:4) op en bij keto dieet heeft je lichaam (veel) minder koolhydraten. Daarom vallen mensen in de eerste week ook zo veel af.
Dit kan verklaren waarom je nu hoger vetpercentage hebt terwijl je toch afgevallen bent.

indien Keto goed werkt bij jou gewoon doorgaan, waarom niet? wel wekelijk of 2 , reFeed met koolhydraten is wel beter.
check ook eens CKD, is ook een keto dieet vorm.

keto is voor mij (endo) de BOM.

Ja zelfde tijd ongeveer en allebei op nuchtere maag voor de training...ja ik ga ook gewoon door zeker weten maar het is toch frustrerend als je 3 kg afvalt in spier en een hoger BF krijgt terwijl ik er zo hard voor train en werk haha:p,had het ook niet moeten doen na een week al laten meten,en refeed doe ik volgend weekend omdat na aardig wat gelezen te hebben je het beste de refeed in de 2e week kan houden.

Zoiets had ik al in gedachte,maar ik denk vraag het maar even:p
Maar het is natuurlijk logisch dat je aankomt in vet de eerste week omdat je alleen maar vet en eiwit eet maar even voor de 100% zeker weten ofcourse.

Als je de achterliggende theorie van keto weet dan zijn juist koolhydraten de dikmakers. Dat je vetpercentage omhoog leek te gaan heeft niks met vet eten te maken, maar met die weegschaal. Er bestaat niet één weegschaal die met huidgeleiding correct je vetpercentage vaststelt.

Daarnaast moet je bedenken dat ook huidplooimetingen niet perfect zijn. Daarom is wekelijks meten het beste, dan krijg je over langere tijd de progressie wel in kaart.

Wanneer je keto/lowcarb gaat cyclen of combineert met backloaden dan wisselt je 'samenstelling' nog veel sterker van dag tot dag. Na low-carb dagen zit je veel lager in je vocht bijvoorbeeld, of je hebt minder eten in je systeem. Zelfs huidplooimetingen beginnen dan accuratesse in te leveren en dan wordt de spiegel + goed aanvoelen steeds belangrijker.

Oh en probeer wat meer geduld te hebben. Je kunt wel elke dag meten in alle goede hoop, maar je vetpercentage verlaag je in weken/maanden, niet in dagen.

Waarom op 16% al keto beginnen? Veels te slopend en nog niet echt nodig op jouw vet perc.
Daarnaast als je stopt met keto heb je zo je oude vet % weer terug..
En 3.5kg spier afvallen in 4 of 11 dagen lijkt me sterk :p

Is IF niet wat voor jou?

Waarom op 16% al keto beginnen? Veels te slopend en nog niet echt nodig op jouw vet perc.
Daarnaast als je stopt met keto heb je zo je oude vet % weer terug..
En 3.5kg spier afvallen in 4 of 11 dagen lijkt me sterk :p

Is IF niet wat voor jou?

Niet als hij op onderhoud eet.

Terug
Naar boven