MuscleMeat

Kappen met Keto??

Sorry maar dit (eerste stuk) vind ik echt een onhandig advies! :o
Ook als je veel af moet/wil vallen kun je dit beter langzaam doen.
Zodra je spieren afbreken word je rust metabolisme lager dus moet je nog minder eten om evenveel af te vallen en als je al 1000kcal onder onderhoud eet (wat ik veel vind!) is nog minder eten geen optie want dan kom je hoogstwaarschijnlijk snel onder je BMR uit, zwaarder sporten word ook moeilijker als je lichaam onvoelde voedingsstoffen binnenkrijgt.

Daarnaast is het voor de huid gemakkelijk aan te passen als het afvallen langzaam gaat.
Zeker als je echt veel af moet vallen is dit toch wel iets om in je achterhoofd te houden!

TO ik zou je toch aanraden iets meer te eten (ca. 500 kcal onder onderhoud) zodat je afvalt en je spieren zo veel mogelijk behoud dus zoals de poster die ik quote onderaan aangeeft.

Praktischer (met oogpunt op wens tot gainen van massa) is i.d.d. de 2e optie een betere zoals reeds aangegeven.

Maar voor afvallen is een 1000 kcal deficit niet bezwaarlijk. Medisch gezien is het acceptabel. En BMR zal niet veel veranderen, m.a.w. indien je het goed doet, kun je langdurig 1kg per week blijven verliezen. Het is met name voor gericht afvallen bij obesitas een geschikte optie.

Zwaar trainen gaat het i.d.d. slecht mee samen, maar vergeet niet. In geval van de TS is geen reguliere cut, maar begint net. Waarbij je je af kunt vragen, hoe zwaar is de training? Ik krijg vanuit de posts van de TS niet zozeer het idee dat het dusdanig zwaar is dat door een gebrek aan intake hij er op dit moment echt onder te lijden heeft.

Persoonlijk zou ik ook voor de 500 kcal cut gaan, wat meer geduld nodig ja, maar is sowieso binnen deze sport een schone zaak. Maar het snellere zichtbare resultaat bij de 1000 kcal deficit werkt soms gunstiger voor de motivatie.

sisi ik ga ook minder in de keto nu, tenminste ik blijf in de keto maar ga minder onder onderhoud zitten.... probeer dan een halve kilo per week is dan snel zat .... zit nu op 103 streef is voor de zomer 90 kg
Eigenlijk is streef 15% maar dat ga ik van het zomer niet halen onder de 20% vind ik prima.....

nee ik was me er van bewust dat ik juist mijn spiertjes wil behouden om als motor te dienen voor het vet vebranden.

Ik heb me net even zelf gemeten met een schuifmaat (ruim gemeten) op 4 punts meting en dan kom ik uit op 23% op mn armen en benen zit niet zoveel alleen mn pens

Gezien hij zojuist aangeeft het geen probleem vindt dat het wat langer zal duren, is dat in dit geval dus geen issue. En de 500 kcal uitstekend.

OK, korte sommering voor "right the F now";
Je zit op 23% Vet op 103 KG --> (1-0.23)*103= 79.31kg VVM

Je streven is 15%, ofwel 79.31*(1+0.15)=91.21kg

Krappe 12kg te gaan, dat is met 500kcal onder maintenance zitten slechts 12 weken weg! Je zal eerst nog een kleine boost krijgen in spiermassa omdat je weer beter gaat eten, je praat hier over 3 maanden tijd misschien over een KG als je hard trained, dus zal je op 92kg zitten met 15% BF, met matig keto'n & matig bewegen. Extra sport = eerder je doel bereikt en wellicht iets meer massa met hetzelfde BF!

• Topic Starter Topic Starter
Je moet die vet meting een beetje met een korreltje zout nemen XD, ik heb gisteren men eerste meting gedaan met een schuifmaat met 2 3d geprinte hulpstukken (dopjes, anders is de schuifmaat zo scherp), ik heb het naar mijn beste kunnen uitgevoerd maar goed perfect zal ie niet zijn dus laat mn vet percentage wat hoger liggen. Het gaat me uit eindelijk niet om hoe lang ik bezig ben, Liefst ben je zo ver voor de zomer maar duurt het langer zo be it....

Ik wil in ieder geval niet te veel spier verliezen want dat zou zonde zijn.... vandaar mijn vraag. Maar zoals ik begreep is het dus verstandig iets minder hard te gaan en niet te bang te zijn voor de eerste verliezen omdat het grote kans is dat het vocht is.

Door "je eerste verliezen... vocht" ben je waarschijnlijk al heen, hetgeen vocht op langere termijn vasthoudt zijn de carbs, zolang je alle carbs verbruikt (dus niet veel moet eten) houdt je bijna geen overtollig vocht vast. Als jij bijv een refeed hebt, dan ben je 2-3 dagen lekker opgeblazen en 3-4kg zwaarder dan voor je refeed (1-2kg eten, 1-2kg extra vocht).

"iets minder hard te gaan"? Ja, meer calorieren eten! Gewoon opletten wat je eet, niets wat wat 3x door de molen is gegaan voor het op je bord komt, niet te weinig proteinen (2.25g~ per lean kg (VVM)) en genoeg gezonde vetten (50% van je caloriën minimaal). Eet je carbs? Haal ze uit de groente, de volvette melk of yoghurt, misschien een paar besjes. Eet voor en na je trainings momenten een kleine hoeveelheid extra carbs zodra je gewicht wat lager is.

Een gezond lichaam is geen sprint werk, maar een marathon.

Succes ermee in ieder geval en houdt ons op de hoogte van je progress!

Terug
Naar boven