Fitness Seller

Kg per kuur. Fictie of realiteit ?

TNHC

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
0
Ik kom net teru van atlas cup. In was zwaar onder de indruk van wat jongens in de tot 70 kg en tot 80 kg.

Wat heeft dat met steroide te maken zou je zeggen...

Hier lees je volop dat jongens per kuur 5 tot 10 kg pakken. Ook in 3 en 4e kuren word nog gesproken over 6 kg spiermassa of het niets is.

Ook vaak worden jongens van 75 kg bij 180 gek aangekeken van waarom zou je kuren je kan nog genoeg groein enz enz.

Ik denk dat er blind word gestaard op kg. Ik heb daar op die wedstrijd en op vele wedstrijden jongens gezien die zeker ene kuur of 5 erin hadden zitten en dan in de tot 80 kg uitkomen. Zelfs sommige top amateur staan in nl net onder de 80 op het podium. Waar je de kuren niet meer bij op 1 hand kan tellen.

IMO mag je blij zijn per kuur met 2 a 3 kg KWALITEIT massa. Dus zonder glycogeen binding zonder vocht zonder vet. Stel je voor dat je dan 5 jaar kuur je begint op 80 kg bij 180 op 8 % sta je 5 jaar later op 5 x 3 kg is 95 met een wedstrijd shape van net onder de 90 !

Denk dat veel jongens de mist in gaan met de hoeveelheid vocht en vet die ze toevoegen. tussen de 13 en 20 % zie je in die spiegel niet echt een drastisch verschil. Terwijl het op de weegschaal wel aardig meetelt.

Ben benieuwd wat voor reacties je hierop gaat krijgen.

ik ben zelf 1.67cm groot en als ik op het podium 78-79 kilo wil gaan wegen moet ik offseason op ongeveer 90 kilo staan met 10%vet(momenteel weeg ik 82 kg met 10%)

als je kuurt is de weegschaal niet echt belangrijk voor mij enkel men vet% en de spiegel zijn het referentiepunt.

sorry jongens dat ik dit zeg, maar ik denk dat er veel mensen hier liegen over het aantal kilos dat ze gewonnen hebben na hun kuur. Die ze dan ook werkelijk houden. Dan zouden er hier veel beesten van rond de 100 kg+ uitkomen vermoed ik.

Je hebt gelijk kerel!. als je het over de jaren heen bekijkt is dat de gemiddelede score. Wel heb je na het einde van een kuur mss 5 kg meer massa als ervoor maar ik praat over een gemiddelde van bv 5 kuurjaren..

Ik kom net teru van atlas cup. In was zwaar onder de indruk van wat jongens in de tot 70 kg en tot 80 kg.

Hier lees je volop dat jongens per kuur 5 tot 10 kg pakken. Ook in 3 en 4e kuren word nog gesproken over 6 kg spiermassa of het niets is.

Ook vaak worden jongens van 75 kg bij 180 gek aangekeken van waarom zou je kuren je kan nog genoeg groein enz enz.

Ik denk dat er blind word gestaard op kg. Ik heb daar op die wedstrijd en op vele wedstrijden jongens gezien die zeker ene kuur of 5 erin hadden zitten en dan in de tot 80 kg uitkomen. Zelfs sommige top amateur staan in nl net onder de 80 op het podium. Waar je de kuren niet meer bij op 1 hand kan tellen.

IMO mag je blij zijn per kuur met 2 a 3 kg KWALITEIT massa. Dus zonder glycogeen binding zonder vocht zonder vet. Stel je voor dat je dan 5 jaar kuur je begint op 80 kg bij 180 op 8 % sta je 5 jaar later op 5 x 3 kg is 95 met een wedstrijd shape van net onder de 90 !

Denk dat veel jongens de mist in gaan met de hoeveelheid vocht en vet die ze toevoegen. tussen de 13 en 20 % zie je in die spiegel niet echt een drastisch verschil. Terwijl het op de weegschaal wel aardig meetelt.

ik kuur zelf niet maar in het geval van natural gainen is het hetzelfde verhaal heb ik ervaren. Je denkt inderdaad dat je spieren gaint maar je ziet op een gegeven moment niet dat het vet en vocht is waar het merendeel uit bestaat totdat je weer gaat cutten.

Uitgezonderd irritante meso's (voordat Ryu en meso aanhangers weer het tegendeel gaan bewijzen :D )

Conclusie: harde massa duurt jaren, snelle kilo's blazen tijdelijk spier op maar voegen op lange termijn niet zoveel toe.

Conclusie: harde massa duurt jaren, snelle kilo's blazen tijdelijk spier op maar voegen op lange termijn niet zoveel toe.

Zeg je hier eigenlijk dat kuren tussen de(zeg 1-5 keer) eigenijk niet de echte massa geeft, maar meer de jaren van trainen totaal?

Ben het helemaal met Zwier eens.

Alsof een IFBB pro nog elke cycle zoveel kg's pakt. :)

ik kuur zelf niet maar in het geval van natural gainen is het hetzelfde verhaal heb ik ervaren. Je denkt inderdaad dat je spieren gaint maar je ziet op een gegeven moment niet dat het vet en vocht is waar het merendeel uit bestaat totdat je weer gaat cutten.

Uitgezonderd irritante meso's (voordat Ryu en meso aanhangers weer het tegendeel gaan bewijzen :D )

Haha ik zeg niks , maar ben het met zwier eens. Een foto is beter te beoordelen dan kilo's als het op een topic aankomt!

Helemaal mee eens, heb heel vaak dat mensen me zwaarder inschatten. Harde massa duurt gewoon super lang. Ben nooit 20 kilo in 1x aangekomen , maar altijd 4 a 5 kilo over een heel jaar. Dit is gewoon hardnekkige shit dat niet meer weggaat :D

Veel harde massa duurt een tijd. Ik ga van een kilootje of 5 uit wat je van een kuur wint aan spiermassa!!!
Tuurlijk heb je in het begin dikke uitschieters maar wat zijn daar nu echt kwaliteitsspieren van en wat is vocht en vet??

Ben het helemaal met Zwier eens.

Alsof een IFBB pro nog elke cycle zoveel kg's pakt. :)

ik ken semi-profs die op een paar grammen test zitten per week en sth/igf voor een heel leger en deze komen ook slecht 5 kilo aan ;)

dat is ook zo ;)

dan is het tijd om te stoppen.

De verhouding is dan compleet zoek, dan gaat het alleen nog maar om die paar kg`s meer. De negatieve kanten zijn dan veel en veel groter dan de positieve kanten. Het weegt gewoon niet tegen mekaar op. Maarja ik ben dan ook meer een recreationele gebruiker. Maarja iedereen zal hier wel anders over denken.

De verhouding is dan compleet zoek, dan gaat het alleen nog maar om die paar kg`s meer. De negatieve kanten zijn dan veel en veel groter dan de positieve kanten. Het weegt gewoon niet tegen mekaar op. Maarja ik ben dan ook meer een recreationele gebruiker. Maarja iedereen zal hier wel anders over denken.

dit is gewoon bodybuilding aan de top ;)

Eensch zwier. Voor elke kilo massa die je wint zie je echt VEEL verschil in de spiegel. 10+ KG kwaliteitsmassa pak je nooit tijdens een kuur.

Zeg je hier eigenlijk dat kuren tussen de(zeg 1-5 keer) eigenijk niet de echte massa geeft, maar meer de jaren van trainen totaal?
Kuren geeft massa, de vraag is alleen hoeveel belang hecht je aan die massa. Je zit wel 8 weken in een sneltrein waarbij je naast water winnen ook wel sneller kan groeien, maar het blijven 'maar' 8 of 10 weken. Het komt erop neer dat zowel tijdens als off er een groot verschil is tussen wat tijdelijk zit en wat langdurig blijft zitten. Als het zo makkelijk was om bij wijze van spreken van 0 naar 10 te gaan dan zou je geen 10 jaar moeten trainen om ergens te geraken.

Je kan met anadrol misschien wel 20 kg gewicht winnen in 4 weken, je kan hetzelfde doen door 3 maand naar de Mc te gaan, te overeten en nooit te trainen (en je zal bij beiden grotere spieren krijgen), of je kan 15 jaar trainen, af en toe kuren, en zien hoeveel je bij alle gevallen na een cut overhoudt.

Ik denk dat het punt duidelijk is: niet geobsedeerd raken door kilo's, zeker niet als ze van tijdelijke aard zijn.

Terug
Naar boven