Fitness Seller

Kg per kuur. Fictie of realiteit ?

Iedereen overschat zijn echte kg spiermassa altijd, daarom let ik al een tijdje niet meer op de weegschaal en kijk ik ook niet meer op als er iemand zegt 'ik weeg 120 kg!' (want als dat een beetje in shape zou zijn had je er ws al wel van gehoord via magazines of is hij nationaal kampioen)

Wat Big T zegt klopt. Uiteindelijk gaat het om de spiegel maar als ik naar mij zelf kijk dan sta ik echt vaak op de weegschaal. Vooral tijdens een kuur. Dat gaat er nooit meer helemaal uit. Voor mij is het weegschaal en spiegel...
Terwijl spiegel een heleboel zegt en een weegschaal eigenlijk weinig!!!

Iedereen overschat zijn echte kg spiermassa altijd, daarom let ik al een tijdje niet meer op de weegschaal en kijk ik ook niet meer op als er iemand zegt 'ik weeg 120 kg!' (want als dat een beetje in shape zou zijn had je er ws al wel van gehoord via magazines of is hij nationaal kampioen)

Ben ik het niet helemaal mee eens. Bij ons op de sportschool heb je genoeg grote jongens die puur recreatief trainen dus maw geen wedstrijden doen maar zien er wel in shape uit...

Ik ben zowieso van mening dat gewicht niet veel zegt. Bouw heeft hier een belangrijk aandeel in (lees: lichaamsbouw, bouw van gewrichten). Ikzelf ben licht gebouwd (dunne polsen en enkels) en zal dus nooit een hoog gewicht krijgen. Echter als je af gaat op looks en kracht zijn de VERHOUDINGEN misschien nog wel beter dan bij iemand die bij zn stats 100 kg opgeeft. Ken zat jongens in de sportschool die 20 kg zwaarder zijn dan mij maar kwa kracht niet in de buurt komen. Tuurlijk kun je iemand die 60 kg weegt geen kuur aanraden, aan de andere kant jongen die 70 kg wegen en wedstijden weightlifting doen zullen ook niet allemaal naturel zijn.

vind ik wel jammer voor de jongens die een paar kg per jaar aankomen want en als je ziek wordt dan gaan die paar kg weer weg, dus heb je voor niks een kuur gepakt.

vind ik wel jammer voor de jongens die een paar kg per jaar aankomen want en als je ziek wordt dan gaan die paar kg weer weg, dus heb je voor niks een kuur gepakt.

lijkt me als je qualiteitsmassa hebt gewonnen en je bent een keer ziek..dat je dat niet direkt kwijtraakt en als je verlies ondervind je het met je spiergeheugen snel weer terug wint...een mens is gemiddeld ieder jaar wel een keer ziek, met deze statistieken en het antwoord van jou komt het erop neer dat mocht je een keer ziek zijn je dat jaar geen progressie hebt gemaakt..

dus niet eens met het antwoord van jou :o

Kijk eens, dit is een punt die ik al zo lang aanhaal! Vooral hier op het board wordt zo onwijs overdreven over die kg's! Als somige 15kg spiermassa aankomen, dan zouden die in princiepe al met een wedstrijd mee kunnen doen! Die gasten die 75kilo wegen, wogen ooit (op hetzelfde vet percentage) 60 kilo!

Nu zijn er zoveel naturel al 10kg spier zijn aangekomen en die daarna door een diana/winny only kuurtje 8 kilo klaimen te winnen, wel te lezen: "DROOG". Nou dan feliciteer ik jullie, even in de cut en je kan meedoen met een wedstrijd hoor! :cool:

Zelfs als je 2 maanden NA je kuur even een weekje minder eet zul je zien dat er nog zo 2 kilo vanaf kan!

Topicmaker => :thumbs:

Ik ga altijd op de spiegel en het meetlint af, gewicht boeit me niet zoveel..

Kijk eens, dit is een punt die ik al zo lang aanhaal! Vooral hier op het board wordt zo onwijs overdreven over die kg's! Als somige 15kg spiermassa aankomen, dan zouden die in princiepe al met een wedstrijd mee kunnen doen! Die gasten die 75kilo wegen, wogen ooit (op hetzelfde vet percentage) 60 kilo!

Nu zijn er zoveel naturel al 10kg spier zijn aangekomen en die daarna door een diana/winny only kuurtje 8 kilo klaimen te winnen, wel te lezen: "DROOG". Nou dan feliciteer ik jullie, even in de cut en je kan meedoen met een wedstrijd hoor! :cool:

Zelfs als je 2 maanden NA je kuur even een weekje minder eet zul je zien dat er nog zo 2 kilo vanaf kan!

Topicmaker => :thumbs:

Idd

De kwaliteit van de spieren neemt ook toe met de jaren (en de kuren). IMO belangrijker dan kilo's.

Zie dat bepaalde jongens kwa gewicht haast niks doen, maar ze wel steeds groter en harder lijken.

Hefet ook wel iets:)

Daarom nooit blindelings op stats afgaan :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
Om maar weer even door te gaan. Want de topics staan weer vol met mensen die alleen maar elkaar napraten en ja knikken want ze zijn zelf 90 +

Ik ben wedstrijd atleet en wil weten hoe ik insuline gebruik. Me stats ik weeg nog geen 82 kg in shape. Heb inmiddels al keer of 15 gekuurd. Kuur 2 x per jaar 7 jaar aan een stuk. draai nu 7 jaar mee in top national scene en heb paar dagen geleden me prof card gewonnen... gemiddeld 2 kg per kuur (mischien doe ik iets fout)begon toen ik begon met trainen op 65.

Slecht he.... mischien kunnen jullie eens na me voeding kijken...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hier nog wat meer jongens die niet veel zwaarder als 80 kg wegen en echt niet allemaal 160 zijn.

Middleweight Finals

Beste heren,

ik heb het volgende voor. Ik ben een wielrenner maar in de winter zit ik graag in de gym voor m'n benen en bovenlichaam te trainen.
Vorig jaar heb ik 3maanden getraind en ik won 6kg(naturel). Het was niet alleen verschil op de weegschaal maar het was ook optisch waar te nemen. Het heeft tot in juni/juli geduurd voordat ik 5kg veloren had terwijl ik iedere dag op m,n fiets zit en veel duurtrainingen doe. M'n vetpercentage is constand op 6 tot 8% gebleven.

Ik ben ondertussen weer een maand aan het trainen en alweer 2,5kg aangekomen (ik ben nu alweer aan het bankdrukken met 80kg). Ik weeg nu 65kg met een vetpercentage van 6% mijn lengte is 1.78m. Ik heb besloten om mijn bovenlichaam nog 2weken te blijven trainen omdat ik bang ben dat er anders teveel bijkomt.

Stel dat ik mijn trainingen door zou trekken waar zou dan de natuurlijke grens komen te liggen? Zou de groei per maand binnen korte tijd afnemen of zou ik dit voor een lange tijd vast kunnen houden(als ik alles kan blijven doen zoals ik het nu doe).

Hoe zou het komen dat ik de massa zolang vasthou terwijl ik veel verbrandende trainingen doe?
Zou het verlies zo laag zijn omdat ik toch nog fanatiek aan het sporten ben?

haha, moet wel lachen om dit topic.

Omdat jullie nu pas door hebben wat vet vrije massa inhoudt.

Ik ben nooit zo snel onder de indruk van iemands stats. Want als zo'n persoon gaat cutten naar 3-4% bf... zie dan maar wat er dan overblijft. Vaak een heel stuk minder!
En als ook nog eens het vocht verdwijnt.. dan verlies je zo weer wat..

Precies,als ik de stats van mijn moeder hier neer zet denk je jezus wat een beest.Armen rond de 50cm gewicht boven de 100 borstomtrek waar iedereen jaloers op is en maar 175.Beoordelen doe je pas als je fotos hebt gezien.

Dit is dus precies wat ik bedoelde met me post hierboven (post #27)
Maar als je al zover bent als jou, dan is het gewoon moeilijker om veel massa aan te zetten. Als het een van je eerste kuren zijn kan je makkelijk meer dan 4kilo spiremassa winnen.

Terug
Naar boven