XXL Nutrition

Kilometerheffing wordt een succes!!

Ik denk dat als iedereen dit massaal boycot dat die sukkels heel nederland nog gaan beboeten ook :D

Ikzelf die dicht bij m'n werk woon zou ik maar 600/700 km's per maand maken. Rond de €18/21 per maand tegenover €45 van nu. Dus ja ik ben nu wel goedkoper uit. Over 10 jaar, boeit me op het moment nog niet.

12000km @ 3 cent = 360 euro
@ 6,7 cent = 804 per jaar!!!!!

betaal nu 576 euro wegenbelasting per jaar.

wat is ook gaar vind is dat ze elk moment van de dag kunnen zien waar je je bevind, kk op hoor... privacy is echt totaal niet meer heilig ofzo. ik had al bezwaren tegen dat ID verplichtings regeltje.

leuk...de gemiddelde nederlander is in een gemiddelde auto ruim dik 400 km kwijt per week voor werkverkeer...dus 54 euro per maand bij een start tarief van 3 cent per kilometer en we gaan na 3 jaar naar de 7cent=126 euro per maand

dan hebben we het nog niet eens over je privegebruik voor weekend, vakantie, uitjes, boodschappen etc... tel dr maar weer dik 200 bij op.

zelf kom ik op 294 euro per maand ipv de standaard 33 die ik al jaren betaal...en als je dan nog eens met die gps ook 3km te hard rijdt, rolt de boete weer in de bus omdat ze je overal kunnen volgen en scannen. Als ik ga denken aan de 7cent die je uiteindelijk gaat betalen...daar word ik niet eens goed van

Daarbij meegerekend het feit dat de gemiddelde nederlander er op vooruitgaat? yeah right! als je een nieuwe bak van 40.000 of meer nieuw koopt...alleen rijdt 3/5 in een tweedehandsje van 3000-5000 euro. we heten niet allemaal Eurlings die in een dikke bak met chauffeur rijdt

zo wordt je dus gedwongen om dichtbij je werk te gaan wonen, je relaties dichtbij huis te zoeken, feesten/uitgaan/uitstapjes voor sparen die ene keer in de maand omdat het niet te betalen is anders...we gaan weer terug naar het tijdperk voor de oorlog; net als studeren wordt autorijden iets voor de rijken

het is me wat moois die politiek :thumbup:

Het is echt zo een fabeltje, hoeveel meer moeten de zware schouders betalen voor de zwakkere wil je het gemiddeld goedkoper maken.

leuk...de gemiddelde nederlander is in een gemiddelde auto ruim dik 400 km kwijt per week voor werkverkeer...dus 54 euro per maand bij een start tarief van 3 cent per kilometer en we gaan na 3 jaar naar de 7cent=126 euro per maand

dan hebben we het nog niet eens over je privegebruik voor weekend, vakantie, uitjes, boodschappen etc... tel dr maar weer dik 200 bij op.

zelf kom ik op 294 euro per maand ipv de standaard 33 die ik al jaren betaal...en als je dan nog eens met die gps ook 3km te hard rijdt, rolt de boete weer in de bus omdat ze je overal kunnen volgen en scannen. Als ik ga denken aan de 7cent die je uiteindelijk gaat betalen...daar word ik niet eens goed van

Daarbij meegerekend het feit dat de gemiddelde nederlander er op vooruitgaat? yeah right! als je een nieuwe bak van 40.000 of meer nieuw koopt...alleen rijdt 3/5 in een tweedehandsje van 3000-5000 euro. we heten niet allemaal Eurlings die in een dikke bak met chauffeur rijdt

zo wordt je dus gedwongen om dichtbij je werk te gaan wonen, je relaties dichtbij huis te zoeken, feesten/uitgaan/uitstapjes voor sparen die ene keer in de maand omdat het niet te betalen is anders...we gaan weer terug naar het tijdperk voor de oorlog; net als studeren wordt autorijden iets voor de rijken

het is me wat moois die politiek :thumbup:

:roflol: overdrijven is ook een vak.

kweenie hoeveel jij kwijt bent,maar met 7cent per kilometer straks ga je ook wel nadenken of je nog met vakantie wilt of een dagje ver weg in nederland:D

---------- Toegevoegd om 22:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:17 ----------

Je weet wel wat de oplossing zou kunnen zijn he? :D

neersteken is de enige goede optie:D

kweenie hoeveel jij kwijt bent,maar met 7cent per kilometer straks ga je ook wel nadenken of je nog met vakantie wilt of een dagje ver weg in nederland:D

---------- Toegevoegd om 22:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:17 ----------

neersteken is de enige goede optie:D

tegen die tijd koop ik een nieuwe auto, bpm word ook afgeschaft dus dat zal me al een hele hap schelen.

je gaat er pas op vooruit bij 40.000 volgens Eurlings...weinig mensen die dat zo maar ff neertellen:p

Ze zijn echt al jaren bezig met alles wat betreft privacy en beveiliging op te schroeven. Geef mij een geldig reden waarom er 100 weet ik veel hoeveel miljoen is uitgegeven om de OV Chipzooi in te voeren? Gewoon om mensen in de gaten te houden. Met de GPS kastje net zo. Overal komen de laatste tijd ook cameras is bussen, politieauto's etc. Wacht maar nog een paar jaar en dat weten ze zelfs hoeveel luiers je kind per week gebruikt en wat voor maat bh je vrouw je draagt. En als klap op de vuurpijl krijgt iedereen een enkelbandje met gps erin en e camera's in hun huis. Er zijn zo veel klote dingen waar eens naar moet worden gekeken en aangepakt worden maar nee zitten die die idioten in de kabinet miljarden geld van ons belastinggeld in zulke k*t praktijken te steken om ons weer te naaien. Ander landen zijn bezig met nuclaire energie centrales, ruimtevaart rakketten en weet ik veel wat voor ontwikkelingen en hier zijn ze gvd bezig met zulke dingen wat zij ontwikkeling en vooruitgang noemen EPIC FAIL!

Laatst bewerkt:
Heb net een oldtimer E30 gekocht. Ding zit straks bomvol opties en rijdt beter dan de meeste nieuwe auto's van zijn afmetingen:D

En kilometerheffing doen ik niet aan:D

Stel ik krijg een gps-kastje en ik pak die in (alufolie ofzo)... geen gps-ontvangst en ik rij rond zonder te betalen omdat die gps-unit denkt dat ik stil sta. Komen ze dan af en toe net als in de meterkast kijken of mijn kilometerteller overeenkomt? :roflol:

Ik moet trouwens wel een 3x zo zware auto gaan rijden om goedkoper uit te zijn... 800kg wegende autootje van nu is iig duurder vanaf 7000km ofzo.

Stel ik krijg een gps-kastje en ik pak die in (alufolie ofzo)... geen gps-ontvangst en ik rij rond zonder te betalen omdat die gps-unit denkt dat ik stil sta. Komen ze dan af en toe net als in de meterkast kijken of mijn kilometerteller overeenkomt? :roflol:

Ik moet trouwens wel een 3x zo zware auto gaan rijden om goedkoper uit te zijn... 800kg wegende autootje van nu is iig duurder vanaf 7000km ofzo.

saboteren van zo'n ding zal vast niet moeilijk zijn. Maar ze zullen wel met oplossingen komen hoor. Stel je bijv voor je saboteerd zo'n ding succesvol en je rijdt 300km meer dan dat kastje geregistreerd heeft. Vervolgens wordt er een controle gedaan bij bijv je apk waar ze dan de kilimoterstand van je auto doorgeven en dit blijkt niet overeen te komen met wat de kastje geregistreerd heeft ben je alsnog de lul. Dus dan moet je daar ook weer aan rommelen. Of je wordt aangehouden door de politie door een overtreding en ze controleren meteen ook je kastje en dit blijkt niet te werken val je alsnog door de mand. Of je wordt geflitst en volgens de doorgekomen gegevens van je kastje stond je auto gewoon thuis. Er zijn zat manieren om je te pakken.

hoe dan ook....als ie doorgaat worden een hoop mensen genaaid

de enkeling zal er misschien op vooruitgaan, maar veel zal het niet wezen. dagje erop uit of vakantie denk je dan wel drie keer over na of je het wel missen kan met straks 7cent per kilometer...ook mooi voor de armere gezinnen die toch al niet met vakantie kunnen en dus maar ergens gaan kamperen in nederland...dat gaat helemaal een duur kostenplaatje worden :(

op de website van de ANWB kun je btw gewoon stemmen m.b.v een vragenlijst of je het er wel/niet mee eens bent...bij genoeg stemmen gaat ie niet door. ik heb al nee gestemd :D

Laatst bewerkt:
saboteren van zo'n ding zal vast niet moeilijk zijn. Maar ze zullen wel met oplossingen komen hoor. Stel je bijv voor je saboteerd zo'n ding succesvol en je rijdt 300km meer dan dat kastje geregistreerd heeft. Vervolgens wordt er een controle gedaan bij bijv je apk waar ze dan de kilimoterstand van je auto doorgeven en dit blijkt niet overeen te komen met wat de kastje geregistreerd heeft ben je alsnog de lul. Dus dan moet je daar ook weer aan rommelen. Of je wordt aangehouden door de politie door een overtreding en ze controleren meteen ook je kastje en dit blijkt niet te werken val je alsnog door de mand. Of je wordt geflitst en volgens de doorgekomen gegevens van je kastje stond je auto gewoon thuis. Er zijn zat manieren om je te pakken.

De overheid kan nu ook achterhalen waar je bent, omdat de locatie van je telefoon 2 jaar opgeslagen wordt...
Maar het zou idd typisch Nederlands zijn om heel paranoide al die kastjes na te gaan lopen met shady manieren :(

De overheid kan nu ook achterhalen waar je bent, omdat de locatie van je telefoon 2 jaar opgeslagen wordt...
Maar het zou idd typisch Nederlands zijn om heel paranoide al die kastjes na te gaan lopen met shady manieren :(

we worden meer en meer een controlestaat:rolleyes:

Telefoon is 1 ding, dat moet worden opgevraagd bij de provider.

Ov chipkaart en nu de kilometerheffing, wie beheert die gegevens.

De anonieme ov chipkaart is volgens mij ook makkelijk traceerbaar, bij het opladen moet je je pinpas gebruiken...:rolleyes:

het ergste zijn die kastjes die in je auto komen, kunnen ze zien waar en wanneer jij ergens bent geweest. Hoe kan ik nou ongestoord mijn criminele activiteiten voortzetten?

[/COLOR]
het ergste zijn die kastjes die in je auto komen, kunnen ze zien waar en wanneer jij ergens bent geweest. Hoe kan ik nou ongestoord mijn criminele activiteiten voortzetten?

wat ik me afvraag is het feit of ze na invoering ervan later niet gaan beslissen van: "ja maar de kosten vallen eigenlijk toch hoger uit dan verwacht, dus er zit niks anders op dan te verhogen"

8cent per km over 6jaar? 10cent over 9jaar? the sky's the limit. er zijn namelijk geen vaste tarieven afgesproken.

net als de euro die ons is opgedrongen, snijdt het ons vast in de vingers

tuurlijk wordt het verhoogd, gewoon melkkoe # 253.
maar wordt die kilometerheffing nou ingevoerd dan? er was toch een hoop commotie over?

Terug
Naar boven