XXL Nutrition

Kilometerheffing wordt een succes!!

Wat gebeurt er als dat gps kastje uit mijn wagen gestolen wordt... kan iemand anders dan verder rijden met mijn gps ding en ik maar betalen ??

Dit gaat nog wat worden :roflol:

Wat gebeurt er als dat gps kastje uit mijn wagen gestolen wordt... kan iemand anders dan verder rijden met mijn gps ding en ik maar betalen ??

Dit gaat nog wat worden :roflol:

Wat nou als die kapot is...moet de gebruiker dat betalen? Lijkt mij niet dat iemand iets betaald die registreert wat hij moet betalen...en wat als je gaat rijden zonder of met een defecte gps kast?

Naar mijn inzien is het niet te doen (wat al in Engeland bewezen is).

Het verhaal is dat de km heffing in de plaats komt van wegenbelasting en bpm. Als je gewend bent om altijd een goedkoop tweedehandsje te kopen, betaal je dus nooit bpm en ben je wel degelijk duurder uit. Alleen kopers van nieuwe auto's kunnen goedkoper uit zijn.

de provincies lopen hierdoor belasting mis, dus mogen ze een nieuwe belasting gaan heffen.

wat wil zeggen dat je dus meer gaat betalen, de kilometerheffing + de nieuwe belasting voor de provincie.

in 2012 is het grootste deel goedkoper uit, maar in 2018 als het 6,7 cent wordt is het grootste deel duurder uit.

in 2012 was je tot 20.000 km goedkoper uit in 2018 nog maar tot 10.000 km

zijn wel snelle rekensommetjes geweest, maar goedkoper wordt het echt niet.

Verder heb je nog je recht op privacy, dus zolang ze de wet bescherming persoonsgegevens niet aanpassen mag je volgens mij gewoon weigeren dat ze je zo een kastje kunnen verplichten.

de provincies lopen hierdoor belasting mis, dus mogen ze een nieuwe belasting gaan heffen.

wat wil zeggen dat je dus meer gaat betalen, de kilometerheffing + de nieuwe belasting voor de provincie.

in 2012 is het grootste deel goedkoper uit, maar in 2018 als het 6,7 cent wordt is het grootste deel duurder uit.

in 2012 was je tot 20.000 km goedkoper uit in 2018 nog maar tot 10.000 km

zijn wel snelle rekensommetjes geweest, maar goedkoper wordt het echt niet.

Verder heb je nog je recht op privacy, dus zolang ze de wet bescherming persoonsgegevens niet aanpassen mag je volgens mij gewoon weigeren dat ze je zo een kastje kunnen verplichten.

Je gaat dan meer rioolrecht, ozb etc betalen + kilometerheffing. Ik betaal dus weer voor mensen die veel rijden. Buitenland wordt steeds aantrekkelijker.

• Like
Waarderingen: DNNS
Pas maar op dat het milieu op een dag geen wraak neemt zodat jij tot aan je ballen onder water staat... ;)
Woon naast de Duitse grens dit gebied zal niet onderlopen :D

Als Belgie dit systeem ook zal krijgen zullen ze wel samen gaan werken met Nederland. Dus een Nederlander die in Belgie rijd moet er ook nog 3 cent per/km gaan betalen en een Belg in Nederland ook. Daarna is er geen ontkomen meer aan en zullen alle landen in de EU wel overgaan op dit systeem. Het verhogen van de accijns op brandstoffen is een veel beter idee, zo zullen de vervuilers ook meer moeten betalen en zuinigere auto's dus minder hoeven te betalen. Hierbij hoeft er ook geen investering van 4 miljard plaats te vinden voor dit systeem en de privacy die verdwijnt door het GPS systeem zal behouden blijven. Het is dus wel duidelijk dat dit een smerige manier zal worden om flink wat geld van de burgers af te pakken.

Laatst bewerkt:
De accijns op brandstoffen verhogen en tegelijk de overige belastingen afschaffen zou een idee kunnen zijn, al zal het dan wel héél verleidelijk worden om op huisbrandolie en/of gefilterde frituurolie te gaan rijden.

De accijns op brandstoffen verhogen en tegelijk de overige belastingen afschaffen zou een idee kunnen zijn, al zal het dan wel héél verleidelijk worden om op huisbrandolie en/of gefilterde frituurolie te gaan rijden.

En daar hebben jullie genoeg van:rolleyes::D

Dan zit ik nu te sparen om mijn rijbewijs bij elkaar te krijgen met het vooruitzicht op dit lekker is dat ....

Er zullen vast wel genoeg manieren zijn om fraude te plegen met een gps systeem.

Dat doe je goed! Noorwegen is het beste land om in de wonen stond onlangs weer in een onderzoek.

Puur nieuwsgierigheid.... wat ga je daar doen? Heb je daar werk of rentenieren? :D

Volgens mij gaat 'ie daar iets van een kaasboerderij beginnen.

Haha schitterend dat er nog steeds mensen zijn die geloven dat het rekeningrijden goed is voor het milieu en tegen files. Maar dat domme volk zie je hier gelukkig niet veel :D

Gelukkig maar dat ik een motor heb, die hoeven niet aan deze regel te voldoen.

Paar vraagjes:

1.Bij mijn TomTom duurt het altijd even tot hij contact heeft. Moet ik straks steeds wachten tot die kast zo ver is? Of kan ik dan eerste meters gratis rijden?

2. Wat als je in het buitenland rijd. Moet je dan ook dokken? Anders worden de vakanties wel erg duur.

3. Mijn Tom Tom is erg vaak in de war. Op een Parkeer plek bijv. Dan kan hij dus al heel wat meters verveelvoudigen of juist verminderen. Of is het systeem beter dan de Tom Tom?

4. Wie kan er nou goedkoper uit zijn? Alleen mensen die onder de 12.000km per jaar rijden. Dus 60+? Onbegrijpelijk.

In ieder geval gaan we veel meer Hummers. SUVS en andere bulldozers op straat zien. Want die kosten niets meer. En we betalen geen belasting op gewicht meer.

Denk niet dat dit zin heeft. De accijns en deze heffing zijn zogenaamd om files en infrastructuur te betalen/voorkomen. kijk bijvoorbeeld naar Duitsland en Belgie hier is de benzine veel goedkoper als bij ons. Wij betalen ons al scheel aan accijns en dit nogmaals verhogen lijkt me geen optie. De betaalde accijns moeten gewoon besteed worden waar ze voor bedoeld zijn en niet in snoepreisjes voor crimineeltjes proppen.

Als die kilometerheffing er echt komt ga ik eerst toch eens een hele dikke vette zware diesel kopen. Maakt dan ook niet meer uit of je een bak van 2 ton gewicht of van 700kg rijdt

Volgens mij gaat 'ie daar iets van een kaasboerderij beginnen.

Yep, helemaal goed. Wij gaan in Noorwegen kaas maken. Daarnaast zal ik in het begin ook nog wel een baan hebben. Maar kaasmaken moet wel de hoofdmoot worden.

Minder dan drie maanden te gaan. Ben trouwens al wel mijn homegym kwijt, daar is straks geen ruimte voor. :(

Skiën wordt mijn belangrijkste tijdverdrijf :rocker:

Als die kilometerheffing er echt komt ga ik eerst toch eens een hele dikke vette zware diesel kopen. Maakt dan ook niet meer uit of je een bak van 2 ton gewicht of van 700kg rijdt
Hier wel, je verzekering gaat dan flink omhoog...

^%$#@hufter van een eurlings...zelf wss wel in een dikke bak rijden en zelf dr onderuit kruipen

Terug
Naar boven