MuscleMeat

Kip En Biefstuk. Hoe bak jij het?????

Kip in stukjes snijden en dan koken (dan gaat het gewoon wat sneller)
Rundertaartaar, Rundersnitzel (niet gepa'neerd natuurlijk),biefstuk,kalkoenfilet,zalm,tonijnmoot en allerlei andere soorten vlees/vis grill ik in een overschaal in de oven.
Ik zag ergens een vraag voorbij komen wat betreft eiwitten die verloren gaan, bij verhitting gaan inderdaad eiwitten, verloren dit verschilt erg van product tot product. Ik heb geen flauw idee welk vlees kwalitatief gezien het beste blijft. Iedereen zal uit gaan van biefstuk vanwege de prijs maar hier twijfel ik ten zeerste aan. Ik weet wel dat olie met vlees een verbrandingsproces aangaat en hiermee ook eiwitten verloren gaan.

Kip Gewoon in de pan, beetje braden, Dan in de oven met wat chilliesaus.

Biefstuk, Beetje zout+peper en kort bakken..

Olijfoliespray en bakken

Op alle soorten manieren qua smaak&bereiding, oven/grill/bakken... lekker gemarineerd of lekker naturel met een lekker zelfgemaakt sausje..hmmmm

Bakken in de pan meestal met olijfolie (niet extra vierge, die gebruik ik voor de salades/dressings) of kokosolie.

Ik kook graag en met natuurlijke producten..dus wel zo puur mogelijk. Maaltijden mogen dan wel zo natuurlijk/schoon mogelijk zijn, maar mag wel smaken, dus altijd een gezond&smakelijk avondmaaltijd op tafel ^^

Vanavond word het denk ik iets van lekker vers wit visje van de markt met zeekraal en denk dat ik daarbij een lekker fris kappertjes sausje voor maak + bruine rijst of ovenaardappeltjes samen met lekkere haricovertz ofzo. :meal:

wat bakken?

Rauw met veren en al, liefst nog tegenspartelend. Die bruine korrels geven extra flavour. Nomnom eat em up!

Ik kook het gelijk met mijn eieren in een pan. Het vocht gebruik ik weer om soep van te maken, en de eierschillen maal ik fijn om mee te scrubben.

Eierschaal is rijk aan calcium... waarom dat weggooien.. ik zeg gewoon malen en opeten.

Ik gooi ook alles op de gril kipfilet is binnen 4 min klaar. en je kan er ook nog heerlijke tosties mee maken eigenlijk alles wel

Terug
Naar boven