Fitness Seller

Kip en rijst

Ik knijp meestal en beetje citroensap uit over de rijst/quinoa.. Probeer het eens?

/

Laatst bewerkt:
Bij de Aziatische afdeling in de supermarkt kan je zat dingen vinden (kerrie, smoor, bali).

Droge rijst, kip met ketchup? Hoe krijgen jullie dat weg? Gvd :roflol:

Kook je rijst met een blokje bouilon, ik gebruik kippensoepbouillon en dat maakt zelfs kale rijst lekker.
Verder kruid ik me kip met een goede partij kerriekruiden en peper. Smaakt super.

Een klein beetje woksaus in de wok (met mate) doet ook wonderen

Dit :)

Ik kruidt mijn rijst en kip altijd met kippenkruiden, smaakt zeer goed imo.

- Rijst langer koken zodat het meer vocht opneemt en dus minder droog is. Na het koken wat kruiden erdoor.
- Gekookte kipblokjes van musclemeat. Zijn lekker van smaak en absoluut niet droog.
- Beetje avocado toevoegen, dat doe ik bij mijn rijst met tonijn. Maakt het lekkerder, minder droog en meteen wat vetten erbij want die krijg je moeilijk binnen bij een schema met alleen rijst/kip.

---------- Toegevoegd om 01:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:33 ----------

Dit :)

Ik kruidt mijn rijst en kip altijd met kippenkruiden, smaakt zeer goed imo.

uwotm8???

Of je koopt gewoon een rijst koker. Kost een paar tientjes maar dan heb je wel fatsoenlijke rijst.

Verder, zoals er al gezegd is zijn er gewoon 9000.5 manieren om het wat lekkerder te maken. Ik vind rijst naturel al vrij lekker. Kip met wat kerrie en Cayenne peper er doorheen en klaar.

Oh gvd had het niet gezien xD ik heb zo een magnetronpot of hoe je het ook mag noemen. Daar kook ik de rijst mee.

http://sistemaplastics.com/products/microwave/rice-steamer deze idd, geweldig spul, was een tip van Hell dacht ik

Heb ook een rijstkoker ( http://www.kookpunt.nl/cuisinart-crc400e-rijstkoker/nl/product/7823/ ) welke ook prima werkt, maar daar moet je wel constant bij blijven (blijft net iets te lang doorkoken)

[Link niet meer beschikbaar] deze heb ik ook, maar vind ik veel te veel afwas... hier stoom ik bvb 1 kg broccoli in 1x in

---------- Toegevoegd om 07:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:24 ----------

ontopic: sesamolie bij de rijst doen, of idd currypoeder erbij

niet zeuren gewoon eten.

Wat is er mis met rijst koken in een pan?
Ik maak me rijst met tonijn, aardappelen, doperwten. Na koken op smaak brengen met groentenbouillon aromat. En soms yoghurt erdoor.
En vreten.

Kook je rijst met een blokje bouilon, ik gebruik kippensoepbouillon en dat maakt zelfs kale rijst lekker.
Verder kruid ik me kip met een goede partij kerriekruiden en peper. Smaakt super.

Een klein beetje woksaus in de wok (met mate) doet ook wonderen

Dit is een goede tip. Beetje bouillon en wat knoflook oid doet wonderen voor de smaak van je rijst. Even opbakken met wat bosui en soya en genieten maar.

Pak meestal Chicken Tonight saus. Beetje afwisseling elke week qua smaak, prima te eten.

http://sistemaplastics.com/products/microwave/rice-steamer deze idd, geweldig spul, was een tip van Hell dacht ik

Heb ook een rijstkoker ( http://www.kookpunt.nl/cuisinart-crc400e-rijstkoker/nl/product/7823/ ) welke ook prima werkt, maar daar moet je wel constant bij blijven (blijft net iets te lang doorkoken)

[Link niet meer beschikbaar] deze heb ik ook, maar vind ik veel te veel afwas... hier stoom ik bvb 1 kg broccoli in 1x in

---------- Toegevoegd om 07:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:24 ----------

ontopic: sesamolie bij de rijst doen, of idd currypoeder erbij

Dit soort magnetron bakjes heb ik laatst bij Xenos gehaald voor weinig, deze werken ook geweldig.

Het is niet nodig om alle dagen kip met rijst te eten.
Wat variatie kan geen kwaad.

Genoeg droog voer te verkrijgen / te maken zonder dat het rijst met kip hoeft te zijn.

Wat dan ? Google denk

Ik eet er meestal sambal of sriracha bij

Waarom een ouderwetse manier hanteren als elke dag kip/rijst?

Je mist hierdoor een hoop geraffineerd eten en essentiele voedingsstoffen.

Geraffineerd=gezuiverd, is met extra dreft, voor de ekte clean eters

OT:
Why de f**k zou je alleen maar kip en rijst eten, goeie manier om allerlei vitamine en mineralen tekorten te creëren.
Pak een paar verschillende dingen en wissel ze af. Havermout, rijst, brood, (zoete) aardappelen etc.

Terug
Naar boven