AndroidHealthClinic

Klacht scholieren wegens politie geweld

laat me niet lachen, lol ik denk nog vaak terug aan mijn middelbare schooltijd, wat een lachertje was dat, zoveel vrije tijd... nu ik op de uni zit weet ik pas wat werken is.

Ja, want alle scholen zijn hetzelfde…
Onzin argument

haha, gast als je zolang op school zit, wat doe je daar dan?... dat je ook nog moet leren voor je toetsen en opdrachten moet maken... ik deed 90% in de les. (niet dat dat veel was) en daar komt bij dat die kinderen nu zogenaamd 1.5 uur niks doen op school, das wel heel dom, dan ga je toch gewoon leren...

Ja, want in die kleine 10 min pauze dat je hebt, ga je nog snel wat studeren/taak maken in de kou.
Ik eet liever wat en snel nog een sigaretje. In 10 min kan je niet zoveel.

vrije tijd krijg je niet, die neem je.

Citaat klopt totaal niet hé. Hoe de **** kan je tijd vrijmaken, als het ergens anders al gevuld is. Logische redenering is dat je andere uren laat vallen, om iets anders in te steken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb gehoord dat er vanmiddag 10 mensen zijn opgepekt dat valt dus zwaar mee.

vr 30 nov 2007, 16:20 | 134 reacties
Scholierendemonstratie verloopt vrij rustig
AMSTERDAM - De politie heeft vrijdag zestig scholieren aangehouden tijdens en na de demonstratie op het Museumplein in Amsterdam. De arrestaties vonden plaats wegens baldadigheid, zoals het afsteken van vuurwerk en het gooien met eieren, en vernieling van onder meer auto's.

De mobiele eenheid heeft het Museumplein uiteindelijk met „zachte hand” ontruimd, aldus een woordvoerder. Daarop trokken groepjes van tientallen actievoerders de stad in. Rond 16.00 uur was de rust weergekeerd.

Honderden scholieren zijn vrijdag vanaf het Museumplein in Amsterdam de stad ingetrokken. Rond 14.30 uur was het plein, waar een grote scholierenmanifestatie plaatsvond, zo goed als leeg.

De scholieren verplaatsten zich via Oud-Zuid en het Vondelpark richting het Leidseplein. Zij lieten een spoor van vernielingen achter door te gooien met fietsen. De politie begeleidde de scholieren die de stad in trokken en probeerde hen zo veel mogelijk richting het Centraal Station te dirigeren.

Op het Museumplein is het redelijk rustig gebleven. Ruim 15.000 scholieren hadden zich vrijdag op het Museumplein in Amsterdam verzameld om te demonstreren tegen de 1040-lesurennorm. Zij moesten om 13.30 uur van het plein af zijn. Maar de meeste scholieren weigerden het veld te verlaten.

Na de demonstratie riep de politie iedereen op om weg te gaan. De bereden politie en de mobiele eenheid stond paraat om in te grijpen. Ook had de politie een waterkanon achter de hand, maar die hoefde er niet aan te pas te komen.

3FM-dj Giel Beelen gaf het startsein voor de scholierenmanifestatie. Veel scholieren droegen spandoeken bij zich met teksten als: „Zij is het spoor bijster”, „Deze les anders grijpen we de fles” en „Wij zijn verbijsterd”.

Giel Beelen sloot de manifestatie af en riep de scholieren op vooral rustig te blijven. „Houdt het rustig, anders heeft deze actie helemaal geen zin gehad”, aldus de DJ van 3FM.

Volgens het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) die de demonstratie organiseerde, is de manifestatie goed verlopen. Er zijn geen grote incidenten geweest.

De scholieren werden toegesproken door twee Kamerleden en door LAKS-voorzitter Sywert van Lienden. Ondanks een oproep van het LAKS is minister Ronald Plasterk van Onderwijs niet naar de manifestatie in Amsterdam gekomen.

Bron

Ja, want in die kleine 10 min pauze dat je hebt, ga je nog snel wat studeren/taak maken in de kou.
Ik eet liever wat en snel nog een sigaretje. In 10 min kan je niet zoveel.

Citaat klopt totaal niet hé. Hoe de **** kan je tijd vrijmaken, als het ergens anders al gevuld is. Logische redenering is dat je andere uren laat vallen, om iets anders in te steken.
ik doel niet op je 10 min pauze, ik doel op die uren dat die gasten zeggen niks te moeten doen op school...

ik zeg toch, vrije tijd neem je, heb je les dan ga je gewoon niet heen en neem je vrij, duhuh, is dat zo moeilijk te begrijpen?

En bij wie moeten we wezen om een klacht tegen de scholieren in te dienen?

Zoals laatst...ik sta in een straat achter mijn werk een peukie te roken, komen er een hele zwerm scholieren aan. Eenmaal in de straat komen er eieren tevoorschijn en worden tegen de ramen van huizen aangegooid. Opeens zie ik toch wel een tigtal scholieren hun peuken uitdrukken op de motorkappen van auto's :eek:

Ik wilde er net wat van zeggen, totdat ik ineens geschreeuw hoor. Een flinke boom komt uit een huis rennen, pakt een zooi scholieren en poft ze gigantisch op hun bek :D en brabbelt iets over auto's, schade en eigen schuld. En toen waren ze ineens niet zo stoer meer haha. Niemand durfde wat.

We lopen altijd te zeiken dat politie niet juist optreedt, dus naar mijn insziens vind ik het perfect hoe sommige scholieren op hun bek zijn geslagen door de politie. De taser had er van mij bij mogen komen. Maar dan moeten ze dit ook doen bij relletjes van marokkaantjes (jaja, daar is ie weer :D)

Roken kan de gezondheid ernstig beschadigen, yzord.

Dat bleek voor sommige scholiertjes haha

ze hebebn het vandaag wel beter aangepakt
minder politie provocaties :cool:

ik doel niet op je 10 min pauze, ik doel op die uren dat die gasten zeggen niks te moeten doen op school...

ik zeg toch, vrije tijd neem je, heb je les dan ga je gewoon niet heen en neem je vrij, duhuh, is dat zo moeilijk te begrijpen?

Spijbelen idd, maar het zou zo niet moeten zijn eigenlijk.
Scholen moeten meer ademruimte geven voor de jongeren.

Terug
Naar boven