AndroidHealthClinic

Klacht scholieren wegens politie geweld

Die jeugd daar denkt nu écht dat ze hun alles kunnen permiteren. Ik hoop dat ze de leerlingen hárd aanpakken (wat ik enigsinds wel betwijfel...)

• Topic Starter Topic Starter
Die jeugd daar denkt nu écht dat ze hun alles kunnen permiteren. Ik hoop dat ze de leerlingen hárd aanpakken (wat ik enigsinds wel betwijfel...)

Persoonlijk vind ik de politie te soft (voor geheel NL) maar dat is ook te danken aan de overheid want ze mogen vrijwel niets en alles wat buiten het boekje gaat moet dubbel verantwoord worden met risico op ontslag.

di 27 nov 2007, 16:14
Deelname aan wilde actie kan 2000 euro kosten
ROTTERDAM - Middelbare scholieren die in Rotterdam mee doen aan spontane en wilde acties riskeren een taakstraf of een boete die kan oplopen tot 2000 euro. Dat blijkt uit de brief van de Rotterdamse wethouder Leonard Geluk van Onderwijs die hij dinsdag naar alle middelbare schoolleerlingen heeft gestuurd.

In de brief schrijft de wethouder dat de scholieren niet afwezig mogen zijn van school om mee te doen aan spontane en wilde acties. „Doe je dat wél, dan is dit schoolverzuim. Je zult dan door een leerplichtambtenaar van de gemeente worden opgeroepen voor een gesprek. Je riskeert daarmee een taakstraf of een boete”, schrijft de wethouder aan de leerlingen.

Geluk benadrukt dat deze maatregelen niet gelden voor acties die het LAKS organiseert.

Dus als je alleen al weg blijft krijg een taakstraf of boete?

Ik dacht dat Nederland een vrij land was:scratch: Maar als je niet op school komt, riskeer je een taakstraf, oh brother:roflol:

Vind dat scholieren veel te veel onnodige uren maken.Ze hebben groot gelijk dat ze ertegenin gaan.Die politie;s mogen niet zomaar geweld gebruiken.
dan gaan ze toch gewoon niet heen, damn, wij hadden dat op de middelbare school, niemand ging heen en de leraren konden het dan ook niet oneens zijn met ons... is later gewoon afgeschaft, onderwijsinspectie deed welleens moeilijk, maar een paar beloftes etc. en het was opgelost.

Tegen een paar scholiertjes durven ze het wel op te nemen. Al helemaal als er 0 dreiging vanuit gaat.
Een wijk vol probleemallochtonen/vak vol hooligans/clubhuis met motorrijders/etc. is weer een heel ander verhaal.
bestaan al die zogenaamde scholieren niet voor een groot deel uit mocro's en tuig dat er komt om te rellen?

Neen, want ik vind dat ze groot gelijk hebben. 9 uur is veel te veel. Onderwijs heeft veel te veel aandeel in het leven van een scholier, waardoor andere 'zaken' verwaarloosd worden. Het leven van een gemiddeld scholier is opstaan, naar school gaan, thuis nog toetsen/taken leren/maken en dan is het al rap 20.00u
Dat is geen leven meer.
laat me niet lachen, lol ik denk nog vaak terug aan mijn middelbare schooltijd, wat een lachertje was dat, zoveel vrije tijd... nu ik op de uni zit weet ik pas wat werken is.

100% met je eens.Kinderen moeten ook nog iets met hun leven kunnen doen en plezier maken.Meestal moeten ze savonds nog eens verder gaan naar zon lange dag precies wat jij ook al zei.Dit kan weer andere gevolgen hebben.
haha, echt niet dus he... en op school kunnen die kinderen ook veel sociale contacten opdoen en onderhouden.

Denk maar niet dat we het weekend absoluut vrij hebben.
Maar ook dat maakt niet veel uit. Zijn wij slaafsen van de maatschappij ofzo ? Werken, werken en nog eens werken, zo lijkt het wel. Je ontspanningstijd wordt gereduceerd tot enkel slapen.
hahaha, dan doe je toch wat verkeerd.

Toen ik op de middelbare school zat viel dat allemaal wel mee, en is nog niet zo lang geleden. Ik had 1200 uur in plaats van de verplichte 1080 uur en het was een luizenleventje. Nooit later klaar dan 3 uur, nooit eerder beginnen dan half 9, je hoefde ongeveer 3 keer per jaar iets te maken en zorgen dat je een voldoende haalde bij je tentamens. Nu op de universiteit zit ik bijna dagelijks van 9 tot 5 of later op school. Dan moet je nog minstens 10 uur per week thuis aan school werken en daarnaast nog parttime werken (gelukkig kan ik het me veroorloven om werkloos te zijn:p).
helemaal mee eens.

Woensdag tel je niet mee.
en pauzes tellen ze wrsch ook niet mee + 1 studie uur= 50 min (hier toch)
bij ons op school was het zelfs 45 min

WTf, hoe kan dat nu ?
Hier begint de school om half 9 en eindigt 2x in de week om 15u40 en 16u30.
En elke dag heb je wel iets te doen. Zijn het geen taken, dan zijn er wel toetsen te leren.
Ik vind dat de scholen toch wel rekening moet houden dat ze van de jongeren niet teveel vragen.
haha, gast als je zolang op school zit, wat doe je daar dan?... dat je ook nog moet leren voor je toetsen en opdrachten moet maken... ik deed 90% in de les. (niet dat dat veel was) en daar komt bij dat die kinderen nu zogenaamd 1.5 uur niks doen op school, das wel heel dom, dan ga je toch gewoon leren...

Nou, ik heb de filmpjes gezien van die "harde klappen" en dat stelde geen bal voor. Corrigerende tik omdat je je grote smoel niet wil houden noem ik dat. Heb geen enkel medelijden voor de arme zielige leerlingen. Ik heb HAVO gedaan en het is nog nooit in mijn hoofd opgekomen dat het veel werk was. Twee vingers in mijn neus en lol hebben op school en thuis. Wat een erge tijd jongens nounou...
haha inderdaad :D

Als jij het een goed idee vind dat kinderen door de politie worden afgerost ben je one sick ****.

We kunnen niet allemaal een master degree hebben he jinsu. :eyes:
jinsu geeft alleen aan dat als je dat had je begreep dat de middelbare school een lachertje is.

Wat doe je in dit topic dan:roflol: Ga naar school ofzo:)

Verder niet zo huilen als scholier zijnde, als je elke dag 9 uur naar school moet, zit je gewoon op een k*t school.

Ohja en als je je leven laat beheersen door school, dan ben je wel erg k*t. Ga meer spijbelen ofzo:) Je leeft maar 1 keer, dat ga je toch niet vernken, omdat je zo graag een diploma wilt. Werken kan altijd nog, ga gewoon 10 jaar over je middelbare school doen. Ik ben ook al 6 jaar bezig en moet nog 1 jaar.
inderdaad, regels hoef je niet te volgen.

Vorig jaar zat ik op een school met zelfstudie uren(havo/vwo) en niemand deed een fl**ker.
bij ons ging niemand heen, hebben ze het af moeten schaffen.

Tijd om een niveau lager te doen als je zo lang met school bezig bent. Ik kan me VWO herinneren als een super leuke tijd met vrij weinig school. Kan me niet voorstellen dat dat in 2 jaar veranderd is.
inderdaad.

Alle scholen zijn anders. De ene heeft veel meer aandeel in het dagelijks leven van een leerlingd an een ander. Het is niet zozeer de niveau dat hoog is (integendeel). Maar ze vragen gewoon veel van je.
nooit wat van gemerkt

Op de basisschool ja, maar op de middelbare school is het een gewone schooldag.

Ik vind dat ik trouwens te veel met school bezig MOET zijn. Mijn mentrix zegt ook dat je het niet redt met gemiddeld 1 uur huiswerk per dag, ga er maar vanuit dat je 2 uur bezig hoort te zijn per dag zei ze tegen mij. Ik zit ook alleen op school om dat papiertje te halen en niet omdat ik het zo leuk vind om al die vakken te leren waar ik toch geen interesse in heb. Ik doe vwo trouwens.
mijn huiswerk bestond uit 3 uur leren voor een toets als ik die had en af en toe 2 uurtjes aan een opdracht besteden, nu ik op de uni zit leer ik 3 uur voor 1 college... en aan de opdrachten zit je al gauw 4 uur.

Ik wil gewoon meer vrije tijd en minder drukte en verantwoordelijkheden. Ik ben verdomme geen slaaf, maar zo voel ik me wel soms.

Daarom eens op zijn tijd: :fu:+:joint:
vrije tijd krijg je niet, die neem je.

Sukkeltje toch, nu al zoveel moeite in het middelbaar, terwijl je 19 bent hmm héhéhéhé. Ga maar direct werken dan want hogeschool/unief is niets voor jou dan[/QUOTE]
inderaad.

Jullie hebben allemaal makkelijk praten ik al vanaf de eerste half 3 vrij soms half 2.
Nu opeens 4 uur elke dag en die uren hebben we niet nodig het is gewoon om tijd te vullen zodat die minister der zin krijt.
WIj vervelen ons dan ook dood in die laatste uren, maja ik ben dan weer ook niet zo om weken lang te staken want dan verkloot ik me school.
MAar hiero in adam de hele dag stakingen op museumplein en overal ME erbij en alles.
Ze gaan hier net zo lang door totdat ze hun zin krijgen eerder stoppen de vernielingen niet.
IK snap het ook wel, zowiezo door die uren zou ik met bb moeten stoppen omdat ik ooko nogn werk na school en zonder money kan ik ook niet aan bb doen.
Als het over een week nog steeds zo gaat, en ik allemaal dingen meot opgeven voor fkng onozele uren op school helpt ik wel mee de overheid te terroriseren.
damn, ik denk toch dat jij die extra uurtjes hard nodig hebt hoor!

het is alleen maar uitstel van executie, later zul je altijd zo druk zijn. maak je huiswerk in de laatste uurtjes, what's the prob?
stelletje jankerds.
inderdaad

Als jullie niet snappen wat ik zeg dan zijn jullie hier dom en niet ik.
Dat ik niet fatsoenlijk typ betekent niet dat ik het niet kan.
haha :D

Niet één extra uurtje hoor, van half drie naar 4 uur.
En we krijgen dus geen vakken, we moeten wat voor ons zelf doen omdat we dan al klaar zijn met ons werk, dus we verspillen tijd.
Die minister doet dit, omdat er vorig jaar heel veel bezorgde ouders waren die naar scholen belde, omdat hun kind te makkelijk van school kon gaan, bijv: te weinig uren wat dus echt bullshit is.
En als ik die minister was zou ik me maar terugtrekken, want denk maar niet dat de Nederlandse jongeren zich laat tegenhouden door de Politie.
dude, vwo stelt ook geen ene ruk voor, je word totaal niet voorbereid op wat de uni is, wel kwa stof maar kwa werk en tijd zeker niet... uni is zoooo veel zwaarder. maargoed, blijf maar denken dat je het zwaar hebt met je vmbo'tje, je komt er nog welleens achter...

Als ze slim zijn.Gaan ze met z'n allen dat 9e uur niet na school.Maar dan ook iedereen.Gewoon doen alsof het 9e uur niet bestaat.

Optie 2 : Doorgaan met rellen elke dag weer totdat het 9e uur eruit word gegooid.Ze denken wel dat ze regeltjes kunnen verzinnen maar als niemand het er mee eens is wat heb je er dan aan.Regeltjes verzin je toch om het er beter op te maken niet ? er zijn nu al veel onzinnige uren op school.
inderdaad.

Ja lach maar, er zijn hier al 2 agenten mishandeld.
En let maar op het nieuws morgen, dit gaan er veel meer worden.
haha je bent om te huilen.

Dit gaat erover. Met vredig staken, bekomen jullie ook hetzelfde effect hoor.
Die flikken doen ook maar hun job.
eensch.

Ja, zowat alle scholen in Amsterdam doen niks in die laatste uren de meeste docenten zijn al naar huis en meestal hebben we niet eens een docent en gaan we gewoon anderhalf uur praten.
haha, brutaal geloof waardig.

Maar dat vond ik echt te ver gaan auto's, gebouwen vernielen en alles.
Ik vind dat je alleen geweld tegen de overheid mag gebruiken, maar iemand anders eigendommen vernielen gaat te fur.
hahaha, jezus, die extra uren heb jij echt nodig joh! overheid is in principe collectief eigendom (ik hoop dat je begrijpt wat collectief betekent?)

Ik zeg toch dat ik daar niet aan doe, ik ga echt niks vernielen.
Ik zou ook gek worden als dat bij mijn huis gebeurde.
En als er een scholier neergeschoten wordt, dan gaat de hel helemaal los hier.
Als jullie een beetje het nieuws over Amsterdam hebben gevolgd weten jullie wat er dan gaat gebeuren.
maak jij ook gangsta rap enzo?

Haha oh nee, niet weer die discussie. Het bleek overigens erg mee te vallen, er stonden zelfs een paar universiteiten uit Nederland in de top 100, van de beste van de wereld. Belgie had er geen enkele:)
uni is wel heeeeeel wat anders dan middelbaar onderwijs....

Maar we wijken af, geef nu maar toe dat het niveau in het secundair onderwijs erg triest is..., oftewel is gewoon een erg grote kloof tussen de verschillende onderwijsinstellingen in NL (hier hebben we ASO, TSO, BSO, in NL??) Oftewel zijn het de buitenlanders die het niveau zo naar beneden trekken :D :o
inderdaad, de kloof is veeeel te groot.

:scratch:

Studiefinanciering is voor mensen op het mbo/hbo en universiteit, dus daar heeft de middelbare school niets mee te maken.
in 6vwo kreeg ik ook tegemoetkoming scholieren van de ib.

Dus als je alleen al weg blijft krijg een taakstraf of boete?

Ik dacht dat Nederland een vrij land was:scratch: Maar als je niet op school komt, riskeer je een taakstraf, oh brother:roflol:
duuhhh, die regeling is er al heel lang voor ongeoorloofd verzuim, maar word alleen niet vaak toegepast.

Ze moeten gewoon niet b**chen. Middelbare school race je met een minimum aan algemene kennis en een beetje logisch nadenken in één keer doorheen :rolleyes: Zoals Riggard al zei, je zult pas echt je best moeten gaan doen als je aan een vervolgopleiding begint, HBO of WO..

uni is wel heeeeeel wat anders dan middelbaar onderwijs....
Ja dus? Hij heeft het over het school niveau van Nederland, of is de uni geen school? Ik nam aan dat hij het over het totale onderwijs had.

in 6vwo kreeg ik ook tegemoetkoming scholieren van de ib.
Het gebeurt wel idd, maar komt niet vaak voor, omdat de meeste mensen met 18 al van de middelbare school af zijn, met uitzondering van zittenblijvers.

uuhhh, die regeling is er al heel lang voor ongeoorloofd verzuim, maar word alleen niet vaak toegepast.

Zal best, blijft een belachelijk regel, taakstraf of een hoge geldboete, omdat je niet op school komt:eyes: Gelukkig ben ik niet meer leerplichtig, wat een onzin zeg.

Als je onder de 16 bent heb je leerplicht, he?

Nope, het is veranderd. Je moet nu 18 zijn, of een mbo niveau 2, havo, of hoger diploma hebben.

Maar als je dus 16 bent en je hebt havo gehaald, ben je idd niet meer leerplichtig, dus als een vmbo-t diploma hebt weer wel.

Nope, het is veranderd. Je moet nu 18 zijn, of een mbo niveau 2, havo, of hoger diploma hebben.

Maar als je dus 16 bent en je hebt havo gehaald, ben je idd niet meer leerplichtig, dus als een vmbo-t diploma hebt weer wel.
Het ging om het spijbelen/absent zijn zonder juiste reden.

Alhoewel.. die boetes en naar HALT sturen is over het algemeen alleen maar dreigen.

1e & 2e keer HAVO 4 en vorig jaar(HAVO5) ben ik amper naar school geweest en kreeg steeds dreigbrieven van m'n afdelingsleider en uiteindelijk de directrice maar ik heb er nooit voor naar HALT gemoeten. Was wel een (paar) keer 2 dagen geschorst ervoor.

Alhoewel.. die boetes en naar HALT sturen is over het algemeen alleen maar dreigen.

1e & 2e keer HAVO 4 en vorig jaar(HAVO5) ben ik amper naar school geweest en kreeg steeds dreigbrieven van m'n afdelingsleider en uiteindelijk de directrice maar ik heb er nooit voor naar HALT gemoeten. Was wel een (paar) keer 2 dagen geschorst ervoor.

Jij bent 18 he? Dus dan was je de 2e keer en vorig jaar ook niet leerplichtig, dan kunnen ze blijven dreigen:D

Ik heb ook een keer een brief gehad, maar was ook niet meer leerplichtig.

Vanaf 16 was je dan niet meer leerplichtig.

Het geldt namelijk pas vanaf dit jaar.

loopt inderdaad zo'n vaart niet, maat van me had iets van 400 uur verzuim open staan in 6vwo, heeft gewoon z'n vwo gehaald, afgezien van een paar dreigementen was er niks aan de hand.

zegt trouwens ook wel wat over hoe makkelijk vwo wel niet is....

loopt inderdaad zo'n vaart niet, maat van me had iets van 400 uur verzuim open staan in 6vwo, heeft gewoon z'n vwo gehaald, afgezien van een paar dreigementen was er niks aan de hand.

zegt trouwens ook wel wat over hoe makkelijk vwo wel niet is....
't is allemaal een kwestie van begrijpen.. begrijp je de stof dan haal je het examen ook. Je hoeft niks meer te stampen in de 6e van wat ik hoor. Zelfde als met HAVO5. Frans/duits kan je met een luistertoets omhoog brengen richting 10 en dan kan je een 1 halen voor wat voor stamptoets dan ook en sta je alsnog voldoende.

Stelletje jankerts, straks is het werken, huishouden, boodschappen, nken(:D), trainen etc..

Trouwens, scholen zijn voor domme mensen! (slimme mensen weten alles al!)

• Topic Starter Topic Starter
Eens zien hoeveel scholieren vanavond huilend in de bus naar huis zitten :cool:

Klik

gewoon knallen zoals ronny doet

Terug
Naar boven