XXL Nutrition

Klacht tegen moslim die mannelijke anesthesist weigert

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Klacht tegen moslim die mannelijke anesthesist weigert

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een anesthesist uit Bree heeft klacht ingediend tegen een moslim, omdat die de hulp van de mannelijke anesthesist weigerde bij de dringende keizersnede van zijn echtgenote. Dat meldt de Artsenkrant.

Spoedkeizersnede
Dokter Philippe Becx uit Bree was in de nacht van 23 augustus van wacht in het Ziekenhuis Maas en Kempen, campus Bree, toen hij werd opgeroepen voor een spoedkeizersnede bij een moslima. De ongeboren baby van de vrouw had hartritmestoornissen en zou sterven zonder spoedkeizersnede.

Toegang geweigerd
Toen de anesthesist aankwam in het operatiekwartier, versperde de echtgenoot van de moslima hem echter de toegang. De man weigerde zijn echtgenote te laten behandelen door een mannelijke arts. De moslim drong vervolgens het operatiekwartier binnen en eiste een vrouwelijke anesthesist. Dat was onmogelijk, aangezien dokter Becx op dat moment de enige anesthesist in het ziekenhuis was.

Omzwachteld
Na twee uur van inpraten op de man konden de artsen, verpleegkundigen en een opgetrommelde imam de man ertoe brengen dat hij toeliet dat de mannelijke anesthesist zijn echtgenote een inspuiting zou toebrengen. Hij stelde daarbij wel nog de eis dat het lichaam van zijn echtgenote volledig met doeken omzwachteld zou worden, zodat enkel het stukje huid voor de injectie onbedekt zou zijn. Vervolgens moest de anesthesist de verloskamer verlaten. Met de deur op een kier probeerde de dokter de operatie te volgen.

Morele schade
De anesthesist heeft nu klacht ingediend bij de onderzoeksrechter in Tongeren voor het belemmeren van een arts bij de uitoefening van zijn functie. Hij stelt dat hij morele schade heeft opgelopen omdat hij verhinderd werd in het uitoefenen van zijn medische hulpplicht, terwijl hij wel aansprakelijk zou zijn geweest voor eventuele complicaties. Er wordt de moslim overigens ook schuldig verzuim aangewreven, omdat hij door zijn gedrag het leven van zijn echtgenote en kind in gevaar heeft gebracht.

Beroepsvereniging
De beroepsvereniging voor anesthesisten schaart zich mee achter de klacht en stelt zich ook burgerlijke partij. Volgens voorzitter René Heylen is dit incident niet terug te voeren tot religie, maar is het een zaak van discriminatie tussen de coïtusen. "Het is onaanvaardbaar dat artsen van wacht op basis van hun geslacht uitgesloten worden." De beroepsvereniging dringt aan op duidelijke regels van de overheid, die erop moet toezien dat artsen niet gehinderd worden bij de uitoefening van hun beroep. Ter info: de bevalling liep uiteindelijk nog goed af. (belga/tdb)

Ik hoop dat dit een voorbeeldkwestie wordt en die man een fikse schadevergoeding mag betalen.

Inderdaad schandalig. Diene gast zouden ze alle medische hulp moeten verbieden in de toekomst.

Eerlijk gezegd : ze hadden die kerel gewoon met zijn vrouw de deur uit moeten zetten ...
Wil je geen hulp? Trek je plan er dan maar mee...

Vindt het wel jammer dat vrouwen nog steeds zo gegijzeld worden door Islamitische mannen.

Eigenlijk best wel geil toch, een moslima welke ligt te kreunen en te steunen in haar gewaad...

Ik snap die man wel hoor...je zou er maar een stijve plassert van krijgen

Had die kerel gewoon later verwijderen door de beveiliging, alsof de vrouw het interesseert of de anesthesist een vrouw/man, blank/zwart, christenen/moslim is in zo een situatie.

het blijf wel een man van principes ...

...

:o

Ongelooflijk weer, om voor je principes het leven van je vrouw en kind op het spel te zetten.

Hopelijk krijgt ie de doodstraf door steniging. Past er wel lekker bij

Pff 2 uur praten.. ik had hem als anesthesist zijnde mooi een doekje met chloroform in het gezicht gesmakt.

Eerlijk gezegd : ze hadden die kerel gewoon met zijn vrouw de deur uit moeten zetten ...
Wil je geen hulp? Trek je plan er dan maar mee...

Vindt het wel jammer dat vrouwen nog steeds zo gegijzeld worden door Islamitische mannen.

:rolleyes:

Ik zal je zeggen dat het die vrouw een rotzorg zal zijn geweest als die arst haar behaard grotje zou hebben gezien. Een vrouw die moet bevallen of echt geholpen moet worden heeft daar dikke schijt aan. Alleen manlief zou het niet kunnen verkroppen dat iemand zijn liefdesgrot ziet.

Ik hoop dat ze het goed inpeperen, zal de leren.
Je ben in het westen en dan gelden de westerese regels, punt.
Ze hadden die man moeten laten verwijderen door security of politie. Het ging tenslotte om levens.

Tsja, je kan het die knakker ook niet kwalijk nemen dat hij zo gehersenspoelt is, maar horen doet hij dus zeker niet in een Westers land.

Als ik die dokter was had ik haar weer de deur uitgezet.Laat dan de boel maar sterven.

Jammer dat de anesthesist niet wat makkelijker was. Wil je niet dat ik je help? Prima, ga maar weg dan, en neem je vrouw maar mee. Hier om de hoek staat een container, daar kan je je kind in gooien. Belachelijk trouwens dat de anesthesist verantwoordelijk zou zijn gehouden voor eventuele gevolgen.

Heerlijk, ik kan zo genieten van al die prachtige culturen waarmee we worden verrijkt!

Terug
Naar boven