AndroidHealthClinic

Klacht tegen moslim die mannelijke anesthesist weigert

Nee, de islam is niet intolerant ten opzicht van westerlinen.

Dus voor u is islam gelijk aan een kleine groep idioten ?

Een moslim die weet waar hij over praat? Vraag 10 moslims hoe ze tegen de aanslagen van 9-11 aankijken en je krijgt 10 verschillende antwoorden.
En moslims zijn zeker wel intolerant ten opzichte van westerlingen. Wel eens een kerkje in Saoedi-Arabië geprobeerd op te richten?

Deftig communiceren met een moslim gaat inderdaad niet. Dat lukt niet met een spiertje16, niet met een sport2000 en ook niet met een zelfmoordterrorist op weg in zijn gekaapte boeing richting het WTC.

Ik geloof je niet, bewijs het dan eens. Hoogstens misschien opmerkingen via andere invalshoeken, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal totaal iets anders zeveren.
Zeg eens dan, als ze allemaal iets verschillends zeggen, som eens een paar op.

Eerst zeg je dat de islam tegen de westerse wereld is en dan zeg je opeens moslims. Niet enkel scheer je alle moslims over dezelfde kam, maar geef je weer typisch een extremistisch landje als voorbeeld. Terwijl er genoeg andere islamlanden zijn die wel kerken heeft staan, zoals maroko, turkije enzovoort.

Er zijn veel meer moslims dan spiertje16 en sport2000, moslims die men graag 'gematigd' noemt.
Na 3tal posts is het al voor mij zeer duidelijk dat jij kennelijk zeer weinig over de islam weet en erover oordeelt door een paar extremisten die een toren zijn binnengevlogen of 2tal member hier op de board.:rolleyes:

Ik weet voldoende over de Islam om deze met recht te bestempelen als intolerant en een gevaar voor de westerse samenleving.

Of moet ik naast die extremisten die het WTC invlogen ook nog Samir A noemen en Mohammed B? Hun daden of geplande daden waren allemaal uit naam van de Islam. Is dat nog niet voldoende bewijs dan?

Krijgen we de 'een koe is een beest, alle beesten zijn dus koeien' discussie weer? DE Islam bestaat niet, DE moslim evenmin. Net zo goed als DE Europeaan niet bestaat, althans ik heb zelf zeer weinig op met een Pool, Roemeen of een Italiaan.

Ik weet voldoende over de Islam om deze met recht te bestempelen als intolerant en een gevaar voor de westerse samenleving.

Of moet ik naast die extremisten die het WTC invlogen ook nog Samir A noemen en Mohammed B? Hun daden of geplande daden waren allemaal uit naam van de Islam. Is dat nog niet voldoende bewijs dan?

Je weet geen shit over de islam en nog steeds oordeel je over de islam door een paar idioten die de godsdienst verkeerd opvolgden.
En hoe komt het dan dat vele andere moslims wel kunnen samenleven met jullie hier in west-europa. Is dat dan geen bewijs ?

Je weet geen shit over de islam en nog steeds oordeel je over de islam door een paar idioten die de godsdienst verkeerd opvolgden.
En hoe komt het dan dat vele andere moslims wel kunnen samenleven met jullie hier in west-europa. Is dat dan geen bewijs ?

Ja en dat gaat prima, kijk maar naar slotervaart en kanaleneiland :thumbup:

Heeft weinig met religie te maken, meer met gebrek aan opvoeding en respect. De moslims waar ik in persoonlijke kringen mee omga en ging (mede-kickboxers, ex-collega's en vrienden) zijn over het algemeen mensen met sociale normen en waarden. Dat zij er verder een irrationele levensovertuiging op nahouden vind ik prima. Die irritante straatterroristen gedragen zich niet zo asociaal omdat de Koran hen opdraagt om te terroriseren.

Laatst bewerkt:
Wat anoniem zei:D

Dus volgens de voorvechters van het geloof (met name islam) in dit topic, is dit een uitzondering en niet representatief voor de gemiddelde moslim man? Wat ik vaststel is dat moslims in het Westen soms veel radicaler zijn dan hun broeders in het Oosten, alsof ze iets moeten bewijzen als gevolg van het verlaten van het eigen land. Er zijn studies die eerder een verdere radicalisering waarnemen dan een matiging. Een zaak is duidelijk voor mij: deze gevallen moet je absoluut duidelijk maken dat hun eisen hier niet ingewilligd zullen worden. De klacht van de dokter zou door de overheid als duidelijk signaal moeten gezien worden om duidelijke reglementering te voorzien zodat het weigeren van hulp op basis van geslacht gewoon strafbaar wordt en alle gevolgen van die weigering ten laste komen van de persoon die de hulp weigert. Als een autochtoon zich schuldig maakt dit soort discriminatie dan is het land te klein en staan centrums voor gelijke kansen te roepen en te janken. Terwijl ik als gevolg van dit geval nauwelijks kritiek heb opgemerkt vanuit de politiek correcte hoek. Blijkbaar kunnen minderheden en religieuze conservatieven zich wat meer permitteren voor links en politiek correct Nederland/België.

Dus volgens de voorvechters van het geloof (met name islam) in dit topic, is dit een uitzondering en niet representatief voor de gemiddelde moslim man? Wat ik vaststel is dat moslims in het Westen soms veel radicaler zijn dan hun broeders in het Oosten, alsof ze iets moeten bewijzen als gevolg van het verlaten van het eigen land. Er zijn studies die eerder een verdere radicalisering waarnemen dan een matiging. Een zaak is duidelijk voor mij: deze gevallen moet je absoluut duidelijk maken dat hun eisen hier niet ingewilligd zullen worden. De klacht van de dokter zou door de overheid als duidelijk signaal moeten gezien worden om duidelijke reglementering te voorzien zodat het weigeren van hulp op basis van geslacht gewoon strafbaar wordt en alle gevolgen van die weigering ten laste komen van de persoon die de hulp weigert. Als een autochtoon zich schuldig maakt dit soort discriminatie dan is het land te klein en staan centrums voor gelijke kansen te roepen en te janken. Terwijl ik als gevolg van dit geval nauwelijks kritiek heb opgemerkt vanuit de politiek correcte hoek. Blijkbaar kunnen minderheden en religieuze conservatieven zich wat meer permitteren voor links en politiek correct Nederland/België.

Nee, dat heb ik niet gezegd. Hij (black night) maakte gewoon bepaalde over de islam op basis van vooroordelen.

We kennen de man niet persoonlijk, dus moeten we hem ook niet in een moslimdfundamentalist hok te tseken. Hij vond blijkbaar dat het zoiets niet kon volgens zijn geloof en dat strookt niet met de westerse idee van werken.
Dit gaat hier btw ook niet om racisme. Een dokter weigeren op basis van geslacht(en op basis van geloof) is toch iets anders dan op basis van huisdkleur ofzo.

'Soms veel radicaler', daar sla je de plank al raak.

In het land met de grootste groep extremisten, de UK, vind het grootste gedeelte van de moslims zich meer verbonden met hun nieuwe vaderland dan met het thuisland. Tegelijkertijd is meer een hang naar secularisatie, ook al moet je natuurlijk de opgang van radicalisme niet onderschatten.

Voorvechters van de islam vind ik overigens wel erg gechargeerd. Zie hier weinig personen voorbij komen die de conservatieve islam een warm hart toedragen.

Als dit geen uitzondering was maar regel hadden 'we' al lang een probleem. Dan was het geven van medische hulp aan bepaalde groepen zo goed als onmogelijk geworden.

Maar goed, op de 1 of andere manier lijkt het regel te worden dat ieder incident tegenwoordig wordt gezien als de gangbare norm hoe een bepaalde groep over zaken denkt. Kan natuurlijk ook zijn dat ik mis heb en 'we' de moslims moeten zien als homogene groep die ons het liefst vandaag allemaal nog willen stenigen of toch minimaal een moslimstaat willen gebaseerd op de sharia. Blijft het alleen vreemd dat partijen als de AEL amper een poot aan de grond krijgen.

Vele incidenten bij elkaar maken samen een trend.

Nee. Dat zou namelijk de doodsteek betekenen voor de media.

Nee, dat heb ik niet gezegd. Hij (black night) maakte gewoon bepaalde over de islam op basis van vooroordelen.

We kennen de man niet persoonlijk, dus moeten we hem ook niet in een moslimdfundamentalist hok te tseken. Hij vond blijkbaar dat het zoiets niet kon volgens zijn geloof en dat strookt niet met de westerse idee van werken.
Dit gaat hier btw ook niet om racisme. Een dokter weigeren op basis van geslacht(en op basis van geloof) is toch iets anders dan op basis van huisdkleur ofzo.
Was niet specifiek op jou gericht. Maar ik heb ook niets gezegd over racisme hoor, of bedoel je dit gewoon algemeen gesproken? Het CVGK bijvoorbeeld waakt over zowel racisme als discriminatie bijv. op basis van geslacht. Alleen lijkt dat een eenrichtingsverkeer te zijn, waarbij de migranten alle bescherming genieten en de autochtonen in de schijnwerpers staan.

Voorvechters van de islam vind ik overigens wel erg gechargeerd. Zie hier weinig personen voorbij komen die de conservatieve islam een warm hart toedragen.
Niet conservatief nee, dat bedoelde ik niet. Buiten dan een enkeling hier en daar.

Als dit geen uitzondering was maar regel hadden 'we' al lang een probleem. Dan was het geven van medische hulp aan bepaalde groepen zo goed als onmogelijk geworden.
Als ik me niet vergis was dit niet de eerste keer, uiteindelijk kan het natuurlijk al vaker zijn gebeurd zonder dat het in het nieuws komt. Feit blijft dat het ernstig te nemen is, want onduidelijkheid hierover schept alleen maar meer aanhang van andere radicalen. Men moet in Nederland en België echt eens leren duidelijke, strenge, maar rechtvaardige regels te maken. Je hoeft daar echt geen Wilders voor te heten.

Maar goed, op de 1 of andere manier lijkt het regel te worden dat ieder incident tegenwoordig wordt gezien als de gangbare norm hoe een bepaalde groep over zaken denkt. Kan natuurlijk ook zijn dat ik mis heb en 'we' de moslims moeten zien als homogene groep die ons het liefst vandaag allemaal nog willen stenigen of toch minimaal een moslimstaat willen gebaseerd op de sharia. Blijft het alleen vreemd dat partijen als de AEL amper een poot aan de grond krijgen.
Dat nu ook weer niet. Maar vergeet niet: je hebt maar één gek nodig om een wereld oorlog te krijgen.

ik doelde het hierop wat betreft racisme

Als een autochtoon zich schuldig maakt dit soort discriminatie dan is het land te klein en staan centrums voor gelijke kansen te roepen en te janken.

Ik meen dat cvgk vooral strijdt tegen VB en autochtonen die racistisch zijn tegenover allochtonen. Ik weet niet in hoeverre dat klopt, maar idd, ik heb dat gevoel ook en ze zijn niet consequent.
Racisme/discriminatie komt van beide kanten, daarover zijn we het mee eens.

Was niet specifiek op jou gericht. Maar ik heb ook niets gezegd over racisme hoor, of bedoel je dit gewoon algemeen gesproken? Het CVGK bijvoorbeeld waakt over zowel racisme als discriminatie bijv. op basis van geslacht. Alleen lijkt dat een eenrichtingsverkeer te zijn, waarbij de migranten alle bescherming genieten en de autochtonen in de schijnwerpers staan.

Vraag me af of dat CVGK zelf discrimineert maar normaal gesproken wordt een kleinere groep natuurlijk eerder beschermd dan een veel grotere. Tegengesteld racisme dient eveneens aangepakt te worden, maar ik hoor niet zo vaak over bedrijven geleid door allochtonen die blanken weigeren als dat ik het andersom hoor.

ik doelde het hierop wat betreft racisme
Er staat toch echt discriminatie, niet racisme hoor.

Ik meen dat cvgk vooral strijdt tegen VB en autochtonen die racistisch zijn tegenover allochtonen. Ik weet niet in hoeverre dat klopt, maar idd, ik heb dat gevoel ook en ze zijn niet consequent.
Racisme/discriminatie komt van beide kanten, daarover zijn we het mee eens.
:thumbup:

Vraag me af of dat CVGK zelf discrimineert maar normaal gesproken wordt een kleinere groep natuurlijk eerder beschermd dan een veel grotere. Tegengesteld racisme dient eveneens aangepakt te worden, maar ik hoor niet zo vaak over bedrijven geleid door allochtonen die blanken weigeren als dat ik het andersom hoor.
Racisme en discriminatie komt in elk ras voor, en dat lijkt een beetje over het hoofd gezien te worden bij het CVGK. Imo, maakt dit kenmerk hun organisatie dus subjectief en onbetrouwbaar. Dat is een slechte zaak want zij worden wel betaalt door elke Belg, ook de autochtoon.

Doet me denken iets wat ook zo krom is: een vriend van me heeft een Indonesich restaurant, en wilde daarvoor aanvankelijk alleen Indonesisch personeel, om het authentieker te laten lijken zeg maar. Dat vindt niemand een probleem. Moet je je voor de gein eens voorstellen als hij alleen maar blanken zou willen, dan zou de wereld te klein zijn.

Wij blanken zijn helaas niet beschermd als het om discriminatie gaat. :(

Terug
Naar boven