MuscleMeat

Klapmongolen brengen op Facebook anti-Wilders groep tot leven

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:roflol: Verder gaan ze hun gang maar op Facialbook.

Ja uitsluiting. Dat simpele gelul over 'als ze zich gedragen is er niets aan de hand'. In mijn wereld mag een ieder zijn geloof op dezelfde manier praktiseren als een christen, dus zijn koran, zijn moskee en zijn Islamitische school zodra je diezelfde ruimte ook geeft aan christenen. Als de PVV het voor het zeggen krijgt dan worden deze rechten selectief aangepast. Vrijheid van meningsuiting? Ja, alleen voor een select groepje mensen. Dat is iets om je voor te schamen als onderdeel van de superieure westerse samenleving, kijk zo eurocentrisch ben ik dan ook wel weer.
Volgens mij was Wilders juist erg voor de vrijheid van meningsuiting, is hij van plan dat in te gaan perken dan? Kun je een voorbeeld geven?

Misleidende titel, klapmongolen is het synoniem voor aanhang Wilders.

Jij hebt je nog nooit geschaamd voor de uitspraak van iemand die gezien wordt als een naaste van je? Ik ben een Nederlander en de Nederlander gaat voor een rechtse wind, zo wordt dat veralgemeniseerd. Nu vind ik dat op zich niet eens iets om je voor te schamen maar dat zo'n groot aantal Nederlanders kiest voor een partij die staat voor de uitsluiting van een bepaalde bevolkingsgroepen is wat mij betreft iets om je voor te schamen. Wellicht ben ik te gemeenschapvoelend, zou zo maar kunnen zijn hoor.

Ja uitsluiting. Dat simpele gelul over 'als ze zich gedragen is er niets aan de hand'. In mijn wereld mag een ieder zijn geloof op dezelfde manier praktiseren als een christen, dus zijn koran, zijn moskee en zijn Islamitische school zodra je diezelfde ruimte ook geeft aan christenen. Als de PVV het voor het zeggen krijgt dan worden deze rechten selectief aangepast. Vrijheid van meningsuiting? Ja, alleen voor een select groepje mensen. Dat is iets om je voor te schamen als onderdeel van de superieure westerse samenleving, kijk zo eurocentrisch ben ik dan ook wel weer.
Nee, ik zie de samenleving van een land niet als één geheel, maar als een groep mensen met allemaal een verschillende mening. Ik ben me bewust van het feit dat mensen in hokjes denken, en dus elke burger als één en dezelfde willen zien, maar ik weet dat dat niet de realiteit is. Ik heb me nog nooit geschaamd voor wat een ander zegt nee, lijkt me vrij lastig gezien het persoonlijke karakter van het begrip schaamte.

Ik stel vast dat extreemrechts in veel landen een bepaald percentage van de bevolking kan overtuigen, en blijkbaar is dat in Nederland op dit moment zo voor de PVV. Kennelijk heeft die partij de burger beter overtuigd dan de christendemocraten dat gedaan hebben. Ik zie niet in hoe iemand zich daar voor zou moeten excuseren. Buiten dan misschien Balkenende, die net als Bos al voor de verkiezingen misschien beter ontslag had genomen en iemand anders de kans had kunnen geven om de christendemocratie te vertegenwoordigen bij de verkiezingen.

Excuses maken voor 1,5 miljoen mensen.
Het lijkt een beetje op een vader die zich verontschuldigd omdat zijn vervelende zoontje een hele winkel heeft verbouwd.
Door excuses te maken plaatsen ze zich boven de 1,5 miljoen mensen die op Geert Wilders hebben gestemd.
Gevalletje van (terechte) superioriteit

Welk onderdeel van 'verbod op Koran' vind je moeilijk?
Ben het wel met je eens dat de koran verbieden wel te ver gaat, sowieso niet te handhaven natuurlijk. Het verbod op 'Mein kampf' is wat mij betreft ook onzin.
Ik ben het niet met je eens dat het verbieden van een boek beperking van de vrijheid van meningsuiting is. Als je nou had geschreven beperkingen van de godsdienstvrijheid, dat had in dit geval beter geklopt. IMHO

• Topic Starter Topic Starter
Voor het gemak vergeten de klapmongolen met hun struisvogel-politiek maar even waarom Wilders zijn partij uberhaupt zo groot heeft kunnen worden. Door diezelfde ontkenning die ik weer overal aantref. Sommigen mensen blijven ongeneeslijk naief.

Maar ik ga voetbal kijken.

Daarin willen ze dus ook beperkingen gaan aanbrengen inderdaad ja. Artikel 23 van de grondwet. Ik begrijp niet goed hoe je een verbod op een boek niet ziet als een beperking op de vrijheid van meningsuiting maar whatever.

Daarin willen ze dus ook beperkingen gaan aanbrengen inderdaad ja. Artikel 23 van de grondwet. Ik begrijp niet goed hoe je een verbod op een boek niet ziet als een beperking op de vrijheid van meningsuiting maar whatever.
Wie zijn mening is dat dan?
"Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voor vervolging door de staat te hoeven vrezen." (wikipedia)
Maar of het nou onder vrijheid van meningsuiting of vrijheid van godsdienst gaat.. we zijn het eens op het gebied van het verbieden van de koran.. Mag ook weleens gezegd worden he ;)

Om nog even verder te mierenken.

Wanneer je een boek verbiedt doe je dat omdat je vindt dat de inhoud van het boek, de geest van het boek, niet toegankelijk en niet gebezigd zou mogen worden door de eventuele lezer, ik zie dit als een inperking op de vrijheid van meningsuiting. Ik vermoed dat een rechter dit ook zo ziet, naast een inbreuk op de vrijheid van godsdienst.

Verder is het natuurlijk ook wel een keer leuk om het met je eens te zijn :D

Pff een beetje excuses aanbieden aan de wereld, we zouden excuses aan onszelf moeten maken dat we dit laat zover naar links hebben laten afdwalen.

ik krijg meer en meer de indruk dat extreem rechts zich echt als een willekeurig modeverschijnsel gedraagt. Hier in België zal het vlaams belang sterk achter uitgaan met de volgende verkiezingen, en het is nu ook weer niet dat er een groot verschil is qua "vreemdelingenproblematiek".

hatuh=verlatuh :sd:
Wat wil hiermee bereikt worden?

---------- Toegevoegd om 15:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:45 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hahaha wat een baas was het vroegah :roflol:

Laten we vooral niet vergeten dat Wilders bepleitte om grondswetartikel 1 te veranderen. Daarmee geeft hij wel duidelijk aan welke richting hij Nederland op zou willen sturen.

Begrijp het best goed. Net zoals Duitsers zich verontschuldigd hebben voor wat Hitler destijds de wereld heeft aangedaan. Een sociaal gebaar om balans te brengen in apatisch Nederland.

Jeeujjj!!! Het duurde even maar in een Wilders topic is toch eindelijk weer een reactie over Hitler geplaatst!! :rolleyes:

Ze schamen zich ervoor dat Nederland rechtser is geworden, misschien schamen mensen zich ook wel omdat de wijken in Nederland zo verpauperen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Populisme is de griep van de democratie, aldus van Rossem en dat lijkt me geen gek idee. Het is geen zuiver Nederlands verschijnsel (wat heet) en loopt door alle lagen van het politieke bestel. Eens in de zoveel tijd een stukje genetische shift zorgt voor een variant die bijzonder besmettelijk is en mogelijk ook zeer virulent. Nu is de Wilders-griep bijzonder besmettelijk gebleken, qua virulentie is het met name op papier heel veel vernietiging van de elite enzo. Maar wat me het meest is opgevallen: de milde toon van Wilders (met uitschieters) en de bereidwilligheid om consessies te doen. Zo mocht ik via een gratis ochtendblad (spits, metro of pers, weet het zo niet meer) vernemen dat die 65-jaar=AOW regel wat weker blijkt dat verkondigd.

Ik weet nog niet zo goed of ik dat moet waarderen (want realistisch) of een zwaktebod en kiezersbedrog vind.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven