XXL Nutrition

Kleine voorstelling / een vraag omtrend vetverlies.

Rob H

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m89
Massa
91kg
Vetpercentage
9%
Dag heren (en eventueel Dames),

ik zal me eerst even kort voorstellen... Mijn naam is Rob, ik ben 19 jaar en ik ben nu ongeveer een 4 maanden aan het trainen. Sinds januari ben ik op dieet gegaan, ik ben van 126kg naar 97 gegaan. Op die 97kg zit ik nu stabiel, daarmee bedoel ik dat mijn gewicht hetzelfde is gebleven, ook al train ik.

Hoe ben ik begonnen:

Redelijk fout, achteraf bekeken... Ik begon meteen met 4-5 keer in de week te trainen met een 2-dagen split schema. Ik moet wel zeggen dat ik in het begin niet zo fanatiek trainde, dus ik heb niet echt overdreven. Desalniettemin... Nog steeds fout in mijn ogen.
Nu train ik een 5 keer in de week.

Zoals je ziet bij mijn info ben ik 1m89 groot en weeg ik nu een 97 kg, met 15,5% vet. Graag zou ik mijn vetpercentage nog wat naar beneden halen, om het realistisch te houden zou ik graag naar de 12% gaan. (Het is winter hé..) Daarom heb ik me geregistreerd, na veel gelezen te hebben zonder account.

Mijn voeding nu:

08.00u: 1x Vanille shake (wei-eiwitten) met water.
09.00u: 3-4 boterhammen met kippenfilet, ham of magere kaas.
13.30u: Kip, kalkoen of biefstuk met aardappelen en groenten. Meestal warme groenten (Witloof, boontjes (gestoofd), spinazie, ...)
16.00u: 1xbanaan.
18.30u: Enkele boterhammen met mager beleg.
Na het trainen drink ik dan nog een whey-shake met water.

Nu... Omdat ik nog een 7-8 kg wou kwijt geraken aan vet, wou ik nog een kleine aanpassing maken aan mijn dieet. Zou het verstandig zijn om brood te vervangen door rijstwafels?
Water drink ik naar eigen mening wel genoeg, een 1,5 liter per dag.

Ik hoop dat jullie mij nu niet naar een fitnessforum gaan doorzenden :p Want mijn uiteindelijke doel is bodybuilding. Ik wil enkel met een schone lei starten en van dat lelijke buikvet geraken.

Ik zal een van de dagen hopelijk ook mijn schema hier bij voegen.

Dan, als eindvraag: Zou ik een vetverbrander zoals Hydroxicut bijnemen? Het zijn nu net die laatste kilo'tjes die me echt niet meer lukken. Ik voel me gewoon niet goed in mijn vel op deze manier en het is niet echt motiverend. :o

Bedankt voor het lezen,
Rob

Ten eerste welkom Rob H :D

Ik vind dat je eigelijk al best wel weinig eet. Zeker tussen je middag eten en voor het trainen. Waarom ga je niet ipv nóg minder te eten niet gewoon keihard knallen met trainen?

Vetverbranders zou ik persoonlijk nooit aan beginnen.

+1

Volgens mij eet je te weinig, wat is je totale kcal intake nu? Bereken je energie behoefte op onderhoud en maak van daaruit een degelijk voedingsschema..

Zoals Tom Venuto zou zeggen "Burn the fat, Feed the muscle" dus, wanneer je op onderhoud eet kun je met cardio een deficit creeëren, waardoor je vet verbrand met een minimaal verlies aan spiermassa.

Ga uit van de verhouding gewicht / VP voor VVM.

• Topic Starter Topic Starter
Alright! Ik ben al blij dat jullie die gore rijstwafels niet zo aanraden. Ik denk dat ik nu mijn eiwitten vooral wat ga boosten en eens na ga kijken wat mijn kcal intake dan is.

Alvast bedankt voor de goede info!

Yeah ik zou zeker niet minder gaan eten. De eiwitten wat boosten klinkt als een goed idee. Verantwoord vet verliezen gaat nooit zo snel als je zou willen. Volgens mij zorgen alle supersnelle methoden om vet te verliezen die nu bestaan er alleen maar voor dat je het in no time ook weer supersnel erbij hebt. Niettemin gaat de wetenschap zo verschrikkelijk snel tegenwoordig. Zou me niet verbazen als het binnen de kortste keren moelijk is om lokaal vet te verliezen.

:roflol: lokaal vet verliezen :roflol:

Misschien heb ik mezelf verkeerd verwoord.. ik weet ook wel dat lokaal vet verliezen onmogelijk is. Ik bedoelde eerder dat ik overal wel wat kwijt wil raken, maar vooral op mijn buik. ;-) was het maar zo.. Haha

Sorry voor de dubbelpost...

Kleine update in mijn dieet:

- 07.30u: Whey shake (water)
- 08.30u: Een paar rijstkoeken met kipfilet (ik ga het toch een tijdje doen, wie niet waagt blijft maagd). Op dat moment voel ik me voldaan.
- 10.00u: Potje tonijn natuur
- 12.30u: Een volledige kipfilet/kalkoen/biefstuk (250-300gr). Aardappelen (gekookt). Groene groenten.
- 16.00u: Banaan
- 18.00u: Rijstwafels met het zelfde beleg als 's ochtends.
- na het trainen een Whey shake met water.
- Daarna een half uur in de infraroodcabine en een halve kg kwark/platte kaas in de zetel. (zonder toevoeging, ik ben één van de weinigen die het zo ook lekker vind denk ik :P).

Door de hele dag drink ik water, een 2 liter per dag.

Nogmaals, ik ben aan het cutten. Toch wil ik niet tekort komen op mijn eiwitten... Alstublieft, als je nog advies hebt, ik aanvaard alle tips erg graag. (Met lezen kom je er toch niet alleen.)

Alright, een kleine update. Ik zit nu op het juiste gewicht, een 89 kg met 11% vet. Nu blijf ik daar even goed op doorknallen tijdens het trainen, tegen de zomer ga ik mezelf richting de 8-9% werken.

Daarmee nog een kleine vraag: Hebben jullie nog andere hints om veloverschot weg te werken? buiten kei hard trainen dan natuurlijk.

Cheers.

Terug
Naar boven