Fitness Seller

Kleine vraagjes

Willem1

Novice
Waardering
0
Lengte
1m98
Massa
100kg
Hallo iedereen,

Ik zit nu al een poosje rond te kijken op dit forum ( als gast ).
En heb al redelijk wat topic's & sticky's gelezen.
Nou had ik nog een paar kleine vraagjes die ik graag beantwoord zou willen zien.

Vraag 1;
Wat is de beste optie, voor wanneer ik me eiwitten moet nemen.

Opstaan/Ontbijt
Optie1; (Shake) Brinta-Havermout-(karne)melk-Fruit & Eiwitten.

Optie2; (Shake) Brinta-Havermout-(karne)melk-Fruit
En dan 1 uur later een whey-shake ( met water ).

Vraag 2;
Is Dextrose verstandig om een half uurtje na het trainen te nemen, en daarna m'n whey-shake ?

Vraag 3;
Ik drink nu ong. 800cl melk op 1 dag, ik heb al advies gehad om dat te gaan minderen. Wat is jullie mening?
Ik drink verder 3liter water + 250cl karnemelk.

Vraag 4;
Hoeveel stukken fruit word er ongeveer aangeraden per dag te eten?
Ik neem er op dit moment, 3/4 per dag. ( denk aan Banaan-appel-kiwi-mandarijn )

Misschien zijn het domme vragen in jullie ogen, maar domme vragen bestaan niet hé!

Hallo iedereen,

Ik zit nu al een poosje rond te kijken op dit forum ( als gast ).
En heb al redelijk wat topic's & sticky's gelezen.
Nou had ik nog een paar kleine vraagjes die ik graag beantwoord zou willen zien.

Vraag 1;
Wat is de beste optie, voor wanneer ik me eiwitten moet nemen.

Opstaan/Ontbijt
Optie1; (Shake) Brinta-Havermout-(karne)melk-Fruit & Eiwitten.

Optie2; (Shake) Brinta-Havermout-(karne)melk-Fruit
En dan 1 uur later een whey-shake ( met water ).

Vraag 2;
Is Dextrose verstandig om een half uurtje na het trainen te nemen, en daarna m'n whey-shake ?

Vraag 3;
Ik drink nu ong. 800cl melk op 1 dag, ik heb al advies gehad om dat te gaan minderen. Wat is jullie mening?
Ik drink verder 3liter water + 250cl karnemelk.

Vraag 4;
Hoeveel stukken fruit word er ongeveer aangeraden per dag te eten?
Ik neem er op dit moment, 3/4 per dag. ( denk aan Banaan-appel-kiwi-mandarijn )

Misschien zijn het domme vragen in jullie ogen, maar domme vragen bestaan niet hé!

Vraag1: eiwitten goed verdelen over 6 of 7 maaltijden
Waarom niet zo:
Onbijt - 80gr havermout + 1,5schep whey samen in water

Vraag2: beter direct na het trainen je fruit + je shake, fruit is een snelle koolhydraat die je het beste kan concentreren rondom je training.

Vraag3: zo min mogelijk melk ivm lactose, het vertraagd ook de opname van voedingsstoffen. Voor het slapen mag je wel 250 tot 500 gr magere kwark eten, kun je de nacht wel mee door.

Vraag4: kies 2stuks fruit en consumeer deze rondom je training

Wat zijn je stats nu en wat is je doel verder?

• Topic Starter Topic Starter
Vraag1: eiwitten goed verdelen over 6 of 7 maaltijden
Waarom niet zo:
Onbijt - 80gr havermout + 1,5schep whey samen in water

Vraag2: beter direct na het trainen je fruit + je shake, fruit is een snelle koolhydraat die je het beste kan concentreren rondom je training.

Vraag3: zo min mogelijk melk ivm lactose, het vertraagd ook de opname van voedingsstoffen. Voor het slapen mag je wel 250 tot 500 gr magere kwark eten, kun je de nacht wel mee door.

Vraag4: kies 2stuks fruit en consumeer deze rondom je training

Wat zijn je stats nu en wat is je doel verder?

Bedankt voor je antwoord.
Stats atm:
1.98cm
100kg ( kan iets meer zijn )
Man
19% bf

Doelen: Droger worden, spieropbouw.

En over vraag 2; In plaats van een stuk fruit kan ik toch ook druivensuiker(dextrose) toevoegen aan m'n shake?
En dan voor het trainen een stuk fruit nemen?

Bedankt voor je antwoord.
Stats atm:
1.98cm
100kg ( kan iets meer zijn )
Man
19% bf

Doelen: Droger worden, spieropbouw.

En over vraag 2; In plaats van een stuk fruit kan ik toch ook druivensuiker(dextrose) toevoegen aan m'n shake?
En dan voor het trainen een stuk fruit nemen?

Als je droger wilt worden zou ik brinta kiezen boven havermout, melk niet meer nemen en voor het slapen caseine shake ipv kwark.
Verder alleen complexe koolhydraten verdeeld over de dag, neem ze niet te veel. Geen fruit voor het trainen, wel na het trainen.. of vitargo, geen dextro.

Denk bijvoorbeeld aan een eiwit/koolhy./vet verhouding van 50/25/25.

• Topic Starter Topic Starter
Als je droger wilt worden zou ik brinta kiezen boven havermout, melk niet meer nemen en voor het slapen caseine shake ipv kwark.
Verder alleen complexe koolhydraten verdeeld over de dag, neem ze niet te veel. Geen fruit voor het trainen, wel na het trainen.. of vitargo, geen dextro.

Denk bijvoorbeeld aan een eiwit/koolhy./vet verhouding van 50/25/25.

Oke bedankt, al blijf ik 500gr kwark nemen ipv caseine, dit wegens budget.
Ik post binnenkort mijn voedingsschema wel eens!:)

Oke bedankt, al blijf ik 500gr kwark nemen ipv caseine, dit wegens budget.
Ik post binnenkort mijn voedingsschema wel eens!:)

grappig, ik neem juist caseine wegens budget.. uitgerekend kost het mij voor 2 scheppen 88cent en heb ik 41gr eiwit en een hele reeks aan aminozuren en een potje kwark kost €1,10...

Ontbijt: Wissel het af. Beide opties zijn goed.

Dextrose is niet nodig. Whey alleen is voldoende (en zelfs dat is niet perse nodig).

Je kan zoveel melk drinken, dat je zelf wilt. Zorg dat het in je schema past. Idem met het fruit.

Isdera verspreidt al lang achterhaalde zaken. Is ook te zien aan zijn bf %. Dus negeer wat hij zegt.

Ontbijt: Wissel het af. Beide opties zijn goed.

Dextrose is niet nodig. Whey alleen is voldoende (en zelfs dat is niet perse nodig).

Je kan zoveel melk drinken, dat je zelf wilt. Zorg dat het in je schema past. Idem met het fruit.

Isdera verspreidt al lang achterhaalde zaken. Is ook te zien aan zijn bf %. Dus negeer wat hij zegt.

..je weet niet waar je over praat makker, jij hebt geen idee hoe dat zo gekomen is of wel?!?! heeft helemaal niets met dieet te maken!!!!

in 8 weken van 22% naar 15% met slecht 1kg spier verlies, dat is een dieet op order hebben! zo doe ik dat

Terug
Naar boven