Fitness Seller

klik/knak elleboog bij overhead extensions.

Obeb

Ripped Bodybuilder
Waardering
171
Lengte
1m83
Massa
81kg
Nou de titel spreekt voorzich...

Bij elke rep die maak bij een overhead press (vooral met dumbbell) komt er een knak/klik of hoe je dat ook maar noemt bij mijn rechter elleboog. In het bot ofzo.

Het doet geen pijn, maar het voelt gewoon niet goed als je vooral wat zwaarder in gewicht gaat.
Ik heb nu al een week ofzo.

Gewoon wachten tot het overgaat? Of toch maar even rust houden met deze oefeningen...

Alvast bedankt (karma ;) )

kan lucht zijn, maar ook een pees die niet lekker gaat...
even rustig aan niet te zwaar en over een paar weken nog eens kijken.. wel opbouwen.

Ik heb wel een knak in mijn elleboog als ik me opdruk en weer niet bij het benchen. Zoals jij ook beschrijft geen pijn.
Ook heb ik regelmatig dat ik mijn elleboog moet knakken omdat hij een beetje vast zit. Als ik dit rustig doe dan hou ik een vervelend gevoel over voor een tijd.
Schijnbaar hebben vele mensen dit probleem.

Volgensmij moet je de spieren om je gewrichten verder opbouwen omdat je gewricht beter op zijn plek te houden. Dus wel oefenen maar met minder gewicht. Maar goed ik zou ook graag de exacte oorzaak willen weten.

Ben je er bang voor ga dan naar een dokter. Mijn dokter kon toendertijd niks vinden.

Ik meld mij met hetzelfde probleem.

heb ik ook wel eens, beetje smeren en het gat zo weer over.

Nou de titel spreekt voorzich...

Bij elke rep die maak bij een overhead press (vooral met dumbbell) komt er een knak/klik of hoe je dat ook maar noemt bij mijn rechter elleboog. In het bot ofzo.

Het doet geen pijn, maar het voelt gewoon niet goed als je vooral wat zwaarder in gewicht gaat.
Ik heb nu al een week ofzo.

Gewoon wachten tot het overgaat? Of toch maar even rust houden met deze oefeningen...

Alvast bedankt (karma ;) )

Ik heb het altijd in m'n Triceps bij tricep extensions, echt enge knakken, geen pijn ook maar wel erg naar.. Neem even rust met die oefening...

In de vorm van een supplement bedoel je dat?
Sorry qua kennis van dit soort dingen loop ik nog wat achter.

Glucosamine is voor pijnlijke gewrichten. Een knik-knak zal mijns inziens hierdoor niet weg gaan. Als je geen pijn in het gewricht hebt dan zou ik het niet gaan nemen. Verder ben ik ook nieuw in bodybuilding maar heb al veel gelezen :)

Al was ik jou dan zou ik probeer met minder gewicht je techniek te verbeteren door rustig de bewegingen te doen. Misschien ontdek je waar de knak mee te maken heeft.

Suc6

kan verschillende dingen zijn, wilt je het zeker weten ga dan naar de dokter/fysio

grote kans dat het gewoon je gewrichtsvloeistof (synova) is wat onder druk verplaatst wordt van de ene naar de andere kant in je gewricht.... dat is normaal en niks om zorgen over te maken

glucosamine moet je in geloven, ik geloof er niet zo in, maar als het helpt voor mensen dan moeten ze het zeker gebruiken

Terug
Naar boven