MuscleMeat

knieën tijdens squat

Probeer eens een belt.
Dan kun je makkelijker je Core aanspannen.

Een belt zorgt er niet voor dat je je core (buikspieren) makkelijker aanspant. Een belt zorgt voor meer stabiliteit als je je buikspieren op de juiste manier aanspant.

Verder kun je prima zonder zwabberknieën squatten zonder hulp van een riem.

Je voeten stonden niet ver genoeg naar voor?
Squat je in de Smith machine? Anders zie ik niet in hoe dit mogelijk is...

• Topic Starter Topic Starter
Ja klopt, weet zeker dat als ik los ga doen dat ik iets ga breken :P

Ik vond het al vreemd dat niemand hierop reageerde. Denk dat iedereen het over het hoofd heeft gezien. Ga gewoon de squat doen met vrije gewichten.

Deze heb ik ook vaker gehoord ja, schijnt goed te werken, zelf geen ervaring mee.

Ik gebruik deze methode erg veel bij mijn patienten tijdens het squatten (fysiotherapie), werkt inderdaad erg goed.

@Tomtomtomtomtomtomtomtomtomtom: Probeer ook wat meer je abductoren te trainen. Verschillende spieren (m. tensor fascia latae en m. gluteus maximus) trekken je been naar buiten. Als deze spieren sterk genoeg zijn dan zorgen deze ervoor dat je been niet meer naar binnen valt.

Ook zorgt de binnenste spier van de quadriceps (m. vastus medialis) erg belangrijk voor coordinatie binnen de knie is uit onderzoek gebleken. Deze wordt voornamelijk getraint in de laatste 15 graden van het benen strekken.

hopelijk kun je er iets mee ;)

Terug
Naar boven