XXL Nutrition

Knik bij elleboog/triceps

Het is geen knakje, zoals je je vingers ofzo knakt, maar echt een soort van knikje. Alsof er 2 spieren over elkaar heen gaan, en op het hoogste punt als ze op elkaar zijn, knikken ze over elkaar heen. Echt moeilijk te beschrijven dit
ga naar meneer de huisarts dan

• Topic Starter Topic Starter
Na een paar maanden van alles te hebben geprobeerd kom ik tot deze conclusie: Het ligt aan mijn pezen en denk dat het komt doordat de basis van mijn triceps slecht is.
Wat mij ook opvalt is dat mijn rechter triceps gespierder is dan mijn linker (hihihi) en ik heb dat knikje in mn linker triceps.
De fitness instructeur zei dat het kwam doordat spieren sneller ontwikkelen dan mijn pezen en dat ik een keer te zwaar ben gegaan en nu dus last heb van mijn pees.

Mijn vraag is nu dus, hoe zorg ik ervoor dat ik mijn basis weer goed krijg? Hoe moet ik trainen, 3x10, 4x8? Welke oefeningen moet ik doen om mijn basis goed te krijgen en wat moet ik ooit doen zodat mijn pezen weer normaal worden?

Alvast bedankt!

Wissel 3x10 tot 12, 4x6 tot 8, 5x3 tot 5 lekker af
basis oefeningen zijn squats, deadlifts, bench press, military press, bent over rows,

Als je voorzichtig met je pezen wilt omgaan zou ik de eerste twee (3x 10 tot 12 && 4x 6 tot 8) aanraden.
5x 3 tot 5 kan net iets te zware belasting zijn als je het mij vraagt

Ik heb het zelf ook... Ook vaak in de triceps (net boven mn elleboog). Voel t juist goed bij military press. Heeft nog nooit echt pijn gedaan, maar t voelt wel vreemd aan en niet helemaal lekker. Wat ik merk is:

- Met ander (lees: soms zwaarder) gewicht kan t weg gaan
- Door de hoek van je arm iets te veranderen kan t ook weg gaan

T feit dat die van jou echt vast zat en pijn doet is wat anders.. Dat is idd huisarts / fysio / rust werk

• Topic Starter Topic Starter
Na bijna 2 maanden met licht gewicht triceps te trainen en echt goed op de vorm letten, heb ik nog steeds last van dit knikje als ik wat zwaarder ga, zwaarder in de zin van, dat ik net net net het laatste setje haal.

Hoe versterk ik mijn pezen rond mijn triceps?

Terug
Naar boven