AndroidHealthClinic

Kom ik te snel aan?

Daaantje

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

Drie weken geleden ben ik begonnen met starting strength. Een week daarvoor had ik me laten wegen in mijn sportschool op een weegschaal die dmv een stroompje ook je vetpercentage meet. Toen woog ik 71.2k met 8.2% vet (vochtgehalte 48.8%). Nu heb ik de eerste week langzaamaan alles gegeten wat ik zou moetem eten per dag en sinds 2 weken dus heb ik me zo goed als iedere dag wel aan mijn voedingsschema gehouden.
Zaterdag heb ik me opnieuw laten wegen, toen woog ik 74kg met 9.9% vet (vochtgehalte 49.9%). Volgens die weegschaal zou ik dus in zegmaar 3 weken 1.5kg vet en 1.3kg spier zijn bijgekomen. Ik heb me op dezelfde dag en ongeveer op hetzelfde moment laten wegen.
Is dit teveel voor die paar weken of gaat het zo goed? Kom ik niet teveel in vet aan?

Alvast bedankt.

Kijk in de spiegel :). Laat dat je graadmeter zijn en als jij vind dat je bf te hoog is dan is dat meestal ook zo.

Jezelf dood staren op die getallen helpt je niet veel verder.

zo´n weegschaal meet je vet% niet.
kijk in de spiegel. zie je er al vetter uit?
als je merkt dat je snel vetter wordt ga je wat minder eten.
anders gewoon zo doorgaan.

Tijdens je trainingsperiode dat je starting strength volgt heb je de snelste groei in massa en kracht die je lichaam ooit zal hebben. Het laatste wat je nu moet doen is zeiken over je vet%.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zeik niet over mijn vet%, ik wil weten hoeveel kg ik per week of maand aan zou moeten komen..

Je bent(was) 1.90 en 70kg, dit is gewoon ondergewicht. (no offence)
Nu je goed gaat eten en trainen vliegen de kilo's eraan.(beginnergains)
Zou lekker zo doorgaan en je niet te druk maken dat je teveel vet aankomt.:thumbs:

Als iemand in het foto topic roept dat hij 15 kilo gegained wordt dat afgedaan als bullshit of kuren. Maar 2.8 kg in 3 weken, dus 4 kilo per maand, 24 kilo 6 maanden zijn beginnersgains???

Is normaal... misschien ietsjes lager gaan in kcal. En als je hoog genoeg bent gegaan volgens je waarden dan kan je misschien gaan cutten.

ga 200 kcals lager zitten en geniet van je beginnergains~!

Ik zeik niet over mijn vet%, ik wil weten hoeveel kg ik per week of maand aan zou moeten komen..
Zoveel als nodig is om elke training vooruitgang te kunnen boeken.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Feb 2013 om 16:05 ----------

Als iemand in het foto topic roept dat hij 15 kilo gegained wordt dat afgedaan als bullshit of kuren. Maar 2.8 kg in 3 weken, dus 4 kilo per maand, 24 kilo 6 maanden zijn beginnersgains???
Ja, niemand die zegt dat dat alleen vvm is overigens.

Ja man en na 3 jaar weegt hij 215kg.:roflol:
Anyway ondergewicht + beginner = snel aankomen, tot je op een ''normaal'' gewicht zit, dan word het allemaal wat lastiger.

Ondergewicht en meer eten levert niet meteen vet op. Je komt aan omdat je lichaam het hard nodig heeft.
Ben zelf 10 kilo in 2 maanden aangekomen. Ja vanaf ondergewicht maar was echt niet dat ik vet werd.
Gewoon doorgaan. Zorg eerst eens voor een gezonder gewicht!

• Topic Starter Topic Starter
Oke, dan ga ik gewoon zo door. Bedankt voor de reacties!

Terug
Naar boven