Fitness Seller

Kom niet uit mn voeding, wie helpt?

Evie1995

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
69kg
Hallo forumleden!

Naar aanleiding van mijn vorige post zit ik met een aantal nieuwe vragen.. Om de vorige post:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...aten-op-zich-wachten-help-359174/#post8307437
Even een korte samenvatting te geven;
18 jaar, sport 5x per week, zowel kracht training als cardio. Daarnaast slaap ik goed en eet ik goed, dacht ik. Mijn doel is om lichaamsvet af te bouwen, voornamelijk mijn benen buik en armen. Wat ik heb begrepen uit de reacties is dat ik eens goed naar voedingsschema zou moeten kijken.
Ik heb veel gelezen op dit forum over voeding, schema's en het nut daarvan. Daarnaast heb ik zelf geprobeerd om een schema te maken maar hier kom ik maar niet uit, vind het behoorlijk lastig om te maken..

Nu zou ik een schema kunnen laten maken maar dat is behoorlijk prijzig, zeker gezien ik student ben. Mijn ouders vinden het niet nodig om een schema te laten maken, dus zullen mij hier ook niet in bij springen. Hiermee valt voor mij de optie een schema te laten maken dus al af.

Mijn vraag is; zou iemand bereid zijn om producten aan te raden die ik kan eten / helpen met het maken van een schema?

Aanvullende informatie:
Leeftijd: 18
Lengte: 174
Gewicht: 69
Sport schema (hierbij doe ik zo ongeveer 30 min cardio 3 keer in de week):

Day 1: Lower body
• Superset: Leg Extension with Leg Curls 3×12-18
• Leg Press: 3×12-18
• Superset: Deep squat with Sumo squat 3×12-18
• Superset: Walking Dumbbell Lunges with Free Weight Walking Lunges 3×12-18
• Superset: Adduction Machine with abductor machine 3×12-18
Day 2: Upper Body
• Superset: Pullovers with abdominal machine: 3×12-18
• Superset: Row Machine with lat pulldown 3×12-18
• Superset: Machine Shoulder Press with rotary torso: 3×12-18
• Superset: Front Raises with Shoulder Side Raises 3×12-18
• Superset: Cable Pushdowns with Dips 3×12-18
Day 3: Lower Body
• Lunges: 3×12-18
• Superset: Squats with adductor machine 3×12-18
• Leg Press 1 leg: 3×12-18
• Superset: Glute Extension with Stiff Legged Deadlifts: 3×12-18
• Abduction Machine: 3×12-18
Day 4: Upper Body
• Super set: Chest Press Machine with Incline sit up: 3×12-18
• Superset: Front Raises with Seated Rows: 3×12-18
• Superset: Shoulder Press with reverse crunch: 3×12-18
• Superset: Inclined Lateral Raises With leg raise: 3×12-18
Day 5: Lower Body
• Lying Hamstring Curls: 3×12-18
• Seated Leg Curls: 3×12-18
• Stiff Legged Deadlifts: 3×12-18
• Walking lunge: 3×12-18
• Superset: Abductor machine with Adduction Machine: 3×12-18

Voorbeeld van wat ik op een dag eet:
8:00 ontbijt: bakje brinta
10:00 ontbijt: 1 boterham met appelstroom/ 1 appel
12:00 lunch: 2 boterhammen met chotagge cheese
15:00 tussendoor: bakje magere kwark met rozijnen
voor het eten: vaak handje ongezouten pinda's
18:00 avond eten: wat de pot schaft (vaak is dit aardappes/rijst/pasta met groente en vlees)
Soms in de avond nog een bakje magere kwark

Wie kan mij helpen? Bij voorbaat heel veel dank!

Een eetschema maken kun je zelf, het vergt alleen even wat reken en opzoek werk.

Bereken je onderhoud:

http://www.fitness-weetjes.nl/basisregels-voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte/

Gebruik de tweede tabel. Je onderhoud is wat je verbruikt dagelijks, met je sporten en training erbij.
Ga ongeveer 400 kcal onder je onderhoud zitten met een schema.

Eet circa 1,5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht en ongeveer 1 gram vetten per kg lichaamsgewicht.
De rest vul je aan met koolhydraten.

1 gram eiwitten = 4 kcal
1 gram koolhydraten = 4 kcal
1 gram vetten = 9 kcal

Voorbeeld:

2000 kcal aan voeding
gewicht: 70 kg

1,5 * 70 = 105 gram eiwitten (*4= 420 kcal aan eiwitten)
1 * 70 = 70 gram vetten (*9= 630 kcal aan vetten)
630 + 420 = 1050
2000 kcal (doel) - 1050 (al aangevuld) = 950 kcal aan koolhydraten
950/4= 237,5

Nu weet je dus dat je ongeveer dit nodig hebt aan voeding:

105 gram eiwitten
237 gram koolhydraten
70 gram vetten

Als je met je voedingsschema niet zo goed uitkomt, kun je iets meer eiwitten doen of iets meer vetten en daarmee wat minder koolhydraten.
Dit is een voorbeeld, je moet eerst je onderhoud uitrekenen alvorens je dit kan doen.

Je kunt eten wat 'gezond' is, je kunt ook gewoon eten wat je lekker vindt, zolang je maar aan je aantal kcal en aan je macro's (eiwitten/koolhydraten/vetten) komt. Dit moet je voor jezelf een beetje uitzoeken. Er zijn verschillende meningen hierover.

Eet vooral wat haalbaar is..ga geen moeilijke producten opschrijven die jij of je ouders nauwelijks kunnen betalen of aan kunnen komen, dit staat je doel in de weg.

Je kunt via deze site: http://www.fatsecret.nl/
de producten opzoeken, deze zijn betrouwbaar als voorbeeld. Ikzelf pak het liefste het aantal kcal en de macro's af van de verpakking welke ik gebruik. Dat is namelijk net iets duidelijker en betrouwbaarder dan van een website.

Daarnaast slaap ik goed en eet ik goed, dacht ik.

Niet dus. Zoals de post hierboven, maak je eigen voedingsschema. Als je dat niet zelf wil/kan zijn er talloze website's waar je online coaching kan aanvragen en dan worden schema's voor jou gemaakt.

Mijn doel is om lichaamsvet af te bouwen, voornamelijk mijn benen buik en armen.

Haal maar meteen uit je hoofd dat je plaatselijk vet kan verbranden en denk dus niet dat als je extra veel die lichaamsdelen traint dat je dan extra vet verbrandt op die plaatsen. Eerst zullen je armen duidelijk/zichtbaar vet verliezen, dan je benen en uiteindelijk je buik.

Terug
Naar boven