MuscleMeat

Koolhydraat-arm dieet.

Bram2121

Cool Novice
Waardering
77
Lengte
1m76
Massa
83kg
Vetpercentage
18%
Hallo,

Ik ben vorig jaar +/-25 kg afgevallen (van 116 naar 92 KG). Alleen ik merk dat ik de laatste 2-3 maanden stagneer. Ik wil een koolhydraatarm dieet beginnen. Ook ga ik meer op mijn hartslag letten (60-70%) want normaal ging ik altijd gewoon volle bak.. wat achteraf natuurlijk niet slim is geweest. Mijn grote probleem is mijn vetpercentage van 30,3 procent. Ik heb een voedingsschema opgesteld, ik zou het appreciëren als mensen hierop willen reageren en mogelijk toelichtingen of suggesties willen doen. Alvast bedankt voor de moeite iig. Verder begin ik altijd met 10 minuten opwarmen, doe vervolgens 70min intensief kracht en dan nog 50 min cardio op 60-70%.

Mijn gegevens: Ik ben op dit moment dus 92 kilo, vetpercentage 30,3%, spierpercentage 34,8%, Mijn BMR=2098, en mijn onderhoud ligt op +/-3250 kcal.

Hieronder mijn voedingsschema wat ik wil gaan volgen:

Ontbijt:
Whey shake.
Brinta met magere melk
nog m.eer?

1e tussendoor:
Appel
nog meer?

Middaglunch
Magere kwark (hoeveel?)
Whey-shake

2e tussendoor:
Suggesties?

Avondeten:
Koolhydraatarm-avondeten (verschillende recepten op het internet te vinden).
Schijfje ananas

Voor trainen whey-shake

3e tussendoor
Magere kwark (hoeveel?)

Alvast bedankt voor de moeite.

wat ook goed is, is om voor het werk vroeg in de ochtend cardio te doen. je zet dan je metabolisme in werking. je kunt dasn voordat je gaat trainen, net na het opstaan, beter niets eten en een half litertje water drinken. volgens mij komen steeds meer onderzoeken terug op dat (60-70%) hartslagpercentage. wat je daarna eet enzo zullen vast wel wat knappe koppen je hier kunnen vertellen. weet wel dat brinta misschien minder goed is dat gewone havermout.

Ikzelf zou op trainingsdagen nog wat rijst of dergelijke bij je middag- of avondeten steken zodat je goed kan trainen. Tenzij je echt op een plateau zit zou ik pas zo weinig carbs binnenspelen.

• Topic Starter Topic Starter
Was idd van plan om 's middags wat kip te pakken met bruine rijst, Zou je er verder 's morgens nog 2 boterhammen ergens met kipfilet tussen zetten om er toch voor te zorgen dat ik iets meer koolhydraten binnenkrijg? Verder andere mensen nog tips!?!?

Ik heb mijn voedingsschema iets aangepast, ik denk dat ik nog te weinig binnenkrijg.. heeft iemand nog tips of suggesties??

07:00
Whey-shake
Brinta of muesli met magere melk

10:00
Magere melk (250g) met appel

12:30
Wasa crackers met vette vis en veel water

15:00
Rauwkost met stukjes kalkoen

18:00
Maak mijn eigen eten met weinig koolhydraten, en anders eet ik met rest mee maar pak ik geen aardappelen of rijst etc.

19:00
Trainen

21:00
whey-shake na trainen

23:00
magere kwark 250g

Ik heb het avondeten er even niet bijzitten maar zonder avondeten kom ik uit op:
35,19gr vet, 123,89kh, 183,77 eiwitten en dit is 1.585 kcal (exclusief avondeten dus!)

Ik ben op dit moment dus 93 kilo, vetpercentage 30,3%, spierpercentage 34,8%, Mijn BMR=2098, en mijn onderhoud ligt op 3300 kcal.

Heeft iemand s.v.p nog tips?

Thx, maar moet ik idd meer gaan eten of zo houden? En wat zou ik er dan evt bij kunnen doen en wanneer?

Aan zo'n reactie heb ik niet heel veel, het zou fijner zijn als je aangeeft wat ik kan/moet veranderen.

Je zit nu nog te ver onder je onderhoud, en je krijgt nog te weinig vet binnen. Dus, hoeveelheden omhoog schroeven. Je zal toch minimaal 80gr vet moeten binnenkrijgen. Neem aan dat je avondeten al wat vet bevat, om het resterende deel aan te vullen kan je wat noten toevoegen of meer vis eten voor extra gezonde vetten.

Vetten en eiwitten verhogen. Bijv. je kwark verhogen, meer vlees, noten en/of kaas, veel groente..

Bedankt voor jullie reacties! Dan ga ik dat iig doen! Met hoeveel kcal zouden jullie mijn voedingsschema nog verhogen? 600? dan kom ik op ongeveer 2650 uit?

Eerst wil ik even zeggen goed bezig 25 kilo in een jaar is niet verkeerd kan altijd beter natuurlijk.
M 18j 1m77 92kg 30%, en mijn onderhoud ligt op +/-3250 kcal ? Sure ? In dat geval zou ik dus op ong. 2950 cals gaan zitten.

Jezelf wegen begin van de week en een week verder weer wegen. Ben je aangekomen schroef je je cals naar beneden. Ben je afgevallen blijf je erop zitten.

30 /50 /20 gewoon. Hoe vaak sport je in de week?

Sport 6x per week, intensieve krachttraining van 70 minuten en erna nog 45 min cardio op 65%.

Netjes hoor. Kijk alleen uit dat je niet oververmoeid raakt. Betreft voeding zou ik het doen zoals ik aangaf. Je boekt nog steeds vooruitgang ?

Ik train al best lang zoveel.. al 1,5 jaar fzo.. en eerlijk gezegd vaak 7 dagen in de week. Voor mij is het ook wat lastiger omdat ik student ben en dus op school niet altijd alles kan bereiden. Ik heb via mijn sportschool wel 2 proefweken mogen doen met het programma BENFIT, maar ook daar kwam ik niet mee verder.. en qua vetpercentage is het bij mij gewoon nog een hoop te halen. Gisteren woog ik 88,8 dus het lijkt met dit ''dieet'' de goede kant op te gaan. Ik maak 's avonds de kip klaar en 's morgens de kwark met stukjes appel erin. De eieren kook ik ook 's avonds. Het was even zoeken naar een goed ritme maar ik denk dat ik dat vanaf vandaag wel gevonden heb, heb vandaag er ook wat cashewnoten aan toegevoegd. En pak 's middags evt 1-2 crackers met weinig koolhydraten en vette vis (met veel water erbij).

Het is nu even afwachten hoe het loopt maar ik denk dat als ik zo door ga met mijn voeding en training ik een heel eind moet komen voor de zomer. Aan discipline zal het niet ontbreken aangezien ik al langer als één jaar bezig ben en er vorig jaar ook 25 ben kwijtgeraakt.

Goed, maar hou je jezelf aan je calorieen en E/K/V .

Waarschijnlijk ligt je onderhoud toch lager. Ikzelf was ook aan het cutten en stagneerde ook, en ik at ook rond de 2600 kcal. Toen ging ik minder eten en viel ik weer af. afvallen = kcal in vs kcal out. Formules zijn leuk om een indicatie te geven, maar elk lichaam is toch weer anders.

Heb niet echt een voedingsschema en eet meer op gevoel. Wat ik probeer is zoveel mogelijk koolhydraten te vermijden en zo veel mogelijk eiwitten te eten. Nu ik ongeveer 10 dagen bezig ben voel ik me veel beter en heb meer energie. Hoe kan dit? Ik dacht dat
koolhydraten juist voor energie zorgen?

Ik heb mijn voedingsschema wat aangepast.. Weet er iemand nog iets wat ik rond 16:00 kan pakken?? Alvast bedankt voor de moeite om te kijken..

Groeten,

Bijlagen

Terug
Naar boven