XXL Nutrition

Koolhydraat-arm dieet.

Lager dan keto kun je onderhand niet gaan, tenzij je in Afrika woont. :P Dat bedoel ik ermee.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb wat aanpassingen gedaan, ik wist alleen niks om er bij te zetten om 16:00. Iemand ideeën? En ik pak dan ook sperziebonen, hier zitten best wel wat koolhydraten in zag ik. Is dit niet erg?

Bijlagen

Je eet 230gr carbs per dag en gaat je dan druk maken om die paar gram uit de sperziebonen? :p

Je schema ziet er al een stuk beter uit IMO. Voor je training moet je natuurlijk ook je complexe carbs nemen. Mij lijkt het handig om de maaltijd om 16:00 uur zilvervliesrijst te eten met je kip. Voeg er nog wat groentes door en je zit goed. Je kunt ook havermout toevoegen, of een zoete aardappel... het is een beetje je eigen keuze. Wat vind je makkelijk, wat vind je lekker. Bij de maaltijd NA de training mag je de rijst wat mij betreft wel verdubbelen. Je eet ook wel erg veel kalkoen of kip om 12 uur en 14 uur. 100/150 gram is genoeg bij die maaltijden vind ik. Dat geeft je ook weer wat ruimte om de kCals na je training wat op te voeren.

Ik zie dat je bonen hebt aangeklikt en daarvoor "sperziebonen" hebt getypt. Ik zou dan gewoon het vakje van de sperziebonen aanklikken en niet het vakje van de bonen. :P
Sperziebonen zijn een prima vezel product. Prima dat je ze toe wilt voegen. In iedere groente zitten carbs. Niet te druk om maken. Je gebruikt het vooral als vezelproduct en voor vitaminen. Bij je laatste maaltijd zou ik Whey weglaten. Je neemt dan een bak kwark voor je eiwitten en dat is prima. Whey op dat moment is een beetje overbodig (en zonde van het geld).

Kijk maar eens of het allemaal lukt...

Ik vroeg 't me enkel af daster ;), Ik had sperziebonen er niet tussen zien staan omdat ik zocht op bonen ;p. Ik heb 'm nu weer wat aangepast. Maar zit qua kcals nog wel wat laag. Wat toevoegen? en zit ik niet wat hoog in mijn koolhydraten of kan dit best :). Bedankt voor iedereen die met mij meedenkt. Apprecieer ik ontzettend.

Enja, miss is het allemaal wat overdreven dat ik steeds nieuwe upload en veel vragen stel. Maar ik ben vanaf vroeger al stevig geweest. Verschillende onderzoeken in ziekenhuis gehad. Diëtist etc allemaal gehad maar het lukte maar niet en ik at gezond. Toen hebben ze na verschillende jaren ziekenhuis-bezoeken gezegd dat het gewoon in mijn genen zit en ik me er maar bij neer moet leggen.. er was enkel één kans: als ik een hoop af zou vallen en dan zou mijn spijsvertering misschien wat op gang kunnen komen. Vandaar dat ik er nu zo mee bezig ben. Vorig jaar 25 KG verloren (geen crash-dieet!). en ik wil nu mijn vetpercentage omlaag krijgen.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Met wat voor dieet ben je die 24 kilo afgevallen, en waarop stagneerde je?

Nou opgeven moet je sowieso nooit. Je komt in principe pas net kijken wat dat betreft en je kunt nog ontzettend veel proberen. Zolang je discipline en motivatie goed is, ga je slagen.

Dat het in je genen zit is deels waar, maar dat je er niets aan kunt doen is onjuist.

Even over je schema: meer carbs voor de training. En ben er zeker van dat het een ZOETE aardappel is, geen witte. Je kunt bij je ontbijt ook nog een appel (of ander stuk fruit) plannen.

Je whey shake bij je laatste maaltijd kun je weghalen. Heeft weinig zin daar. (heb ik al eerder gezegd ook)

Verder is het altijd belangrijk om regelmatig een vetmeting te doen. Je zult in de loop der tijd zelf moeten uitzoeken wat goed voor je werkt, ook met betrekking tot voeding. Er zijn een aantal richtlijnen waarop je het beste kunt beginnen (zoals de ratio's en je onderhoud). Van daaruit ga je steeds finetunen om de resultaten te bereiken die je graag wilt. Zo reageert de ene persoon sterker op koolhydraten dan de andere persoon. Als jij er sneller dik van wordt, haal dan bij iedere maaltijd wat carbs weg en vervang het door vet en/of eiwit. Aan de andere kant je misschien wat minder energie hebben van te weinig carbs, zeker rondom je training wil je dat er dan zeker in hebben. Het is zoeken naar wat werkt voor JOU. De richtlijnen begrijp je nu wel. Nu begint de reis pas.

Heb nog wat puntjes op de i gezet. Dus volgensmij is ie nu heel eind goed!

Bijlagen

Ik heb nog wel een paar dingen:

Om 12 uur: geen starchy carb. Is opzich niet erg. Maar voeg daar iets van 20 of 30 gram carbs bij. Probeer dus iedere maaltijd volledig te maken. Maar nogmaals: het hoeft niet per se, maar ik zou dat wel doen als beginpunt.

Rundergehakt kun je beter vervangen door kip, kalkoen of tonijn. Zit ook wat teveel vet in voor na de training.

40 gram cashewnoten is vrij veel als laatste maaltijd. Verspreid de nootjes anders over de maaltijden om 12 uur en 14 uur ofzo. Dan heb je ook bij die maaltijden je vetbron. Je kunt ook kiezen voor bijvoorbeeld pinda's, amandelen of walnoten.

Ook heb je om 14 uur vrij veel kip. Is niet per se nodig, maak er 100 of 150 gram van.

Optioneel kun je nog dit doen:

- 30 min voor je training 0.4 gram/lichaamsgewicht aan whey
- direct na de training 0.2 gram/lichaamsgewicht aan whey

Terug
Naar boven