MuscleMeat

Koolhydraten vóór training

Havermout en wei shake en bcaa voor de training en erna

Bcaa voor en na de training terwijl je een wheyshake gedronken hebt? Wat dacht je nu eens van niets ervoor buiten een maaltijd 3 uur ervoor en een dikke shake erna?

Topicstarter moet gewoon zorgen dat hij aan het einde van de dag/avond gewoon binnen heeft gekregen wat hij moet hebben.

Prestaties worden beinvloedt door wat je in de window 24-48 uur voorafgaand aan je training eet, niet wat je 1 uur voor je training tot je neemt, met als uitzondering wat snelle suikers / dextro die je redelijk een energie boost kan geven. Oftewel, het maakt uit wat je de dag(en) ervoor binnenkrijgt, niet wat je de ochtend voor je training binnenkrijgt (tenzij je op een lege maag door het hongergevoel zelf niet goed zou kunnen trainen natuurlijk)

Ben ik niet met je eens. Bloedsuikerspiegel stijgt door inname koolhydraten wat zorgt voor directe energie en verbeterde opname door meer insuline (meer insuline = betere opname voer in spier). Al zou de opname van vaste voeding vertraagd zijn, dan nog is belangrijk om te nemen gezien vloeibare/vaste voeding die je pas ná het trainen neemt nog later je bloedsuikerspiegel verhoogt/en insulineafgifte. Ik ben er wel van overtuigd dat deze sport uitoefenen op een lege maag niet gaat, maar nogmaals, als de topicstarter geen verschil merkt moet hij het zelf weten. Ik denk hij wel verschil gaat merken. Niet op trainingniveau, maar wel als je een half jaar later terugkijkt en bekijkt wat je werkelijk hebt bereikt.

Na een dosis carbs pleur ik toch echt in slaap na 30/45 minuten.

Terug
Naar boven