Fitness Seller

Kracht in borstspier vergroten

crazy bull

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
2
achterlopende borst is mijn probleem, niet de massa maar wel de kracht.

Ik heb al van alles geprobeerd ( 5*5, negatief drukken, met partner ( it's in your mind theorie), losse bells, barbell,meer reps met minder gewicht, borst 1 * per week hard als enige groep, borst 2 *per week hard asl enige groep) maar de kracht in de borst blijft achter. Ik moet geen 120 kg drukken maar mijn eigen gewicht zou mooi zijn. De massa in mijn borst is er wel, de kracht ontbreekt. Als ik tegen iedereen zeg dat ik 70 kg bench dan geloven ze me niet, wat wel goed gaat is fly's. Vandaar denk ik dat ik de massa wel heb?

Wat ik ook vaak te horen krijg is "natuurlijk maximum bereikt" ? Bestaat er zoiets, ik dacht dat trainen als doel heeft dit te verschuiven? Een paar prikjes ... en alles komt in orde?

Ik eet ongeveer 3200 kcal per dag en veel eiwitten. I just don't get it.

Stats: 1m80 90kg 17% vet
bench 70 kg
sqaut 180 kg
row 91kg

Rope triceps extensions voor de ondersteunende triceps. En laat anders benchen gewoon eens even een poos links liggen en concentreer je op weighted dips c.q. floor presses.

wat zegt gewicht nou..als die pecs maar groeien en waarom zegt iedereen altijd triceps en schouders meer trainen. is het niet de bedoeling dat je uit je borst bencht. Contractie is de key..

wat zegt gewicht nou..als die pecs maar groeien en waarom zegt iedereen altijd triceps en schouders meer trainen. is het niet de bedoeling dat je uit je borst bencht. Contractie is de key..

Ligt eraan wat je als doel hebt.... massa of gewoon die bench omhoog willen hebben.

achterlopende borst is mijn probleem, niet de massa maar wel de kracht.

Ik heb al van alles geprobeerd ( 5*5, negatief drukken, met partner ( it's in your mind theorie), losse bells, barbell,meer reps met minder gewicht, borst 1 * per week hard als enige groep, borst 2 *per week hard asl enige groep) maar de kracht in de borst blijft achter. Ik moet geen 120 kg drukken maar mijn eigen gewicht zou mooi zijn. De massa in mijn borst is er wel, de kracht ontbreekt. Als ik tegen iedereen zeg dat ik 70 kg bench dan geloven ze me niet, wat wel goed gaat is fly's. Vandaar denk ik dat ik de massa wel heb?

Wat ik ook vaak te horen krijg is "natuurlijk maximum bereikt" ? Bestaat er zoiets, ik dacht dat trainen als doel heeft dit te verschuiven? Een paar prikjes ... en alles komt in orde?

Ik eet ongeveer 3200 kcal per dag en veel eiwitten. I just don't get it.

Stats: 1m80 90kg 17% vet
bench 70 kg
sqaut 180 kg
row 91kg

misschien wil je te graag en is je borst overtraint? probeer eens hst zodat je 3x in de week je borst pakt en elke training je gewicht iets verhoogd tot je maximum is bereikt en dan ga je weer op nieuw laag in gewich en opbouwen.
ik zelf heb met hst best wat kracht gewonnen nadat ik een hele tijd op een plateau zat in 6 weken 5 kilo meer drukken met banken :)

• Topic Starter Topic Starter
te graag willen, je kan geen bergen verzetten zonder motivatie.
Ik ben een trainingsbeest, dat geef ik grif toe ik kom gemiddeld 6 dagen op 7 in de gym en als ik het effe kan 7/7. Ik ben een junk als het op trainen aankomt, een dagje niet gaan is voor mij een ramp( een hele grote zelfs), Dan ben ik echt niet te genieten. dat uurtje tot anderhalf effe op mezelf zijn nergens aan denken dan aan trainen zalig. Maar ik zie niet in wat dit te maken heeft met kracht gebrek in de borst.Dat hst ga ik zeker proberen en ik hoop op het beste.

Thx voor de tip

Ik ben een trainingsbeest, dat geef ik grif toe ik kom gemiddeld 6 dagen op 7 in de gym en als ik het effe kan 7/7. Ik ben een junk als het op trainen aankomt, een dagje niet gaan is voor mij een ramp( een hele grote zelfs), Dan ben ik echt niet te genieten. dat uurtje tot anderhalf effe op mezelf zijn nergens aan denken dan aan trainen zalig. Maar ik zie niet in wat dit te maken heeft met kracht gebrek in de borst.Dat hst ga ik zeker proberen en ik hoop op het beste.

Thx voor de tip

graag gedaan :D

Hoe zit het met de kracht in je triceps en schouders? Wat mij veel heeft geholpen is de spiergroep 3 keer in 2 weken trainen, dus de ene week 1 keer en de andere week 2 keer en dan door draaien zeg maar. Gewichten boven de 80% van je 1RM houden, liefst richting de 85-90% range op 1 training, en de andere training wat lichter en op snelheid/explosiviteit gaan bankdrukken. Misschien mis je de snelheid in je benchpress waardoor je de gewichten niet omhoog kunt krijgen.

Over dat natuurlijk maximum, tuurlijk kom je na een tijd trainen op een plateau waar het heel moeilijk is om er overheen te komen. Bij de ene persoon komt dat sneller dan bij de andere persoon, maar ik ken niemand bij wie z'n plateau op een 70kg bench press ligt.

probeer eens het volgende
2 maal per week borst
volgende oefeningen
bench press 7x3 met 3 min rust
dumbbell press 7x3 met 3 min rust
peck deck 5x5 met 2 min rust
peck deck kan je eventueel vervangen door pullovers
als je triceps traint steek er dan ook 6x4 small bench press tussen
ik zou zeggen probeer het eens weet zeker dat je bank omhoog schiet
groeten

2 maal per week borst
volgende oefeningen
groeten

En over een paar weken kan hij dan een topic maken dat z'n bovenkant borst achterloopt.

als jij het zegt
dus jij denkt dat hij op 1 maand onmenselijk veel massa gaat winnen op onderkant borst en niks bovenkant :)
en dat terwijl ik hem nu aanraad om met 3 herhalingen te werken:)
btw als je goed hebt gelezen ==>> de massa is er de kracht niet
maximale krachttraining raad ik hem nu aan wat veel neuroligische reacties teweeg brengt maar zo goed als geen metabole reacties
maw dat probleem zal niet ontstaan en naar mijn mening kan bovenkant borst ook niet echt achterlopen hoor:)
de mensen die dit zeggen zijn beginners en verwachten direkt borsten gelijk pamela anderson te krijgen
de bovenkant borst ontwikkelt zich gewoonweg trager dan de onderkant + je moet ook kijken hoe de persoon genetisch is aangelegd met de vorm van zijn borst:)
je kan mss meer nadruk leggen op bovenkant maar echt zoveel achterlopen zal hij nooit

2 maal per week borst
volgende oefeningen
groeten

Yeah right... overtraining tegemoet!

Nee hoor. Wat mij goed geholpen heeft is:
1. techniek verbeteren:elbows tucked in, schouderbladen tegen elkaar drukken, concentreren op 'n goeie back-arch, etc. en vooral: strikte gecontroleerde negatieve fase (niet laten vallen)!!!
2. weighted dips
3. dumbbell bench presses voor een tijdje (en dat barbell benchen eruitlaten)
3. werken met 1 brute set op bankdrukken. Maw. je borst niet voorvermoeien door 'tig opwarmsets te doen.

Bvb in geval van jouw 70kg 1RM
10x30
4x40
2x50
3x3x60 (bij benadering hé, moet je zelf aanvoelen)

4. Je laatste setje iedere week verhogen. Nu beginnen met 60kg tot failure, lukt je bvb. 4 keer, 5 dagen later pak je 62kg voor 3-4 reps, 5 dagen later 62 voor 5 reps. En als je dan toch meer kracht wil bij bankdrukken, concentreer je dan ook daarop en vergeet eventjes om 3-4 sets per keer te doen. Daarmee ga je gewoon je borst uitputten (zeker wanneer je dat 2x per week gaat doen)!

Thx voor de tip

Ja als je 7 dagen trained raak je op den duur wel overtrained..

aaaaa die kracht trekt vanzelf wel bij man.. je borst loopt totaal niet achter qua massa, maar wel qua kracht. je praat alsof dat een slecht ding is. :D

bij mij is het juist andersom, qua kracht heb ik zat maar m'n borst loopt achter qua massa :( wees maar blij met wat je hebt ;)

mocht je echt vastbesloten zijn en er alles aan willen doen om je borst qua kracht sterker te maken, zou ik de triceps en de voorste schouderkoppen ook extreem aanpakken, dat zijn ook de ondersteunende doelgroepen bij de borstoefeningen. succes!

• Topic Starter Topic Starter
thx

Terug
Naar boven