MuscleMeat

Kracht met conditie combineren

CPK

Novice
Waardering
0
Vetpercentage
12%
Vanaf een half jaar doe ik ongeveer 4 dagen in de week aan krachttraining en ga ik daarnaast 1 a 2 dagen hardlopen. Het hardlopen gaat de laatste tijd zo lekker dat ik de afstanden aan het vergroten ben. Ik loop nu afstanden variërend tussen de 10 a 22km dat wil dus zeggen elke keer langer dan 40 minuten. Ik vraag me af of ik hiermee mijn krachttrainingen niet deels teniet doe. Mijn vetpercentage is tevens vrij laag (12%). Ik wil graag wat meer spiermassa creëren maar eigenlijk liever niet echt minderen met het hardlopen.
Hebben jullie tips om dit goed te kunnen combineren? Is genoeg calloriëen binnenkrijgen genoeg om geen spierweefsel te verbranden? Of is het echt funest om lange afstanden te lopen?

Niet funest, niet ideaal, maar als je inderdaad genoeg eet kom je een heel eind,

Vanaf een half jaar doe ik ongeveer 4 dagen in de week aan krachttraining en ga ik daarnaast 1 a 2 dagen hardlopen. Het hardlopen gaat de laatste tijd zo lekker dat ik de afstanden aan het vergroten ben. Ik loop nu afstanden variërend tussen de 10 a 22km dat wil dus zeggen elke keer langer dan 40 minuten. Ik vraag me af of ik hiermee mijn krachttrainingen niet deels teniet doe. Mijn vetpercentage is tevens vrij laag (12%). Ik wil graag wat meer spiermassa creëren maar eigenlijk liever niet echt minderen met het hardlopen.
Hebben jullie tips om dit goed te kunnen combineren? Is genoeg calloriëen binnenkrijgen genoeg om geen spierweefsel te verbranden? Of is het echt funest om lange afstanden te lopen?

Als je het hardlopen heel rustig houdt valt het wel een beetje mee. Als je regelmatig lang tegen je verzuringsgrens aan het lopen bent in een poging zo snel mogelijk te zijn .. dat is funest.

Echt optimaal is het uiteraard vast niet, maar swah het moet ook leuk blijven toch. Het is ook met hardlopen mogelijk om groter en sterker te worden (let wel dat je meer zult moeten eten... ongeveer je gewicht in calorieën per kilometer dat je loopt meen ik maar dat zie je wel aan de weegschaal) Oh en niet te veel en lang op een lege maag gaan lopen, dat is uiteraard ook niet echt bevorderend voor spierbehoud (al moet ik zeggen dat ik regelmatig 20 km op een lege maag doe en ik vind het wel wat mee vallen, maar ik ben dan ook niet echt een bodybuilder en het kan me persoonlijk ook niet veel schelen)

Terug
Naar boven