AndroidHealthClinic

Krachtschema compound only

UnCompress

Massive Warrior
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
3.522
Komende week ga ik starten met een totaal ander schema.
Ik heb altijd op spiermassa getraint (bodybuilding) reprange 12-6.
Het huidige schema is meer gericht op kracht waarbij ik tevens wil weten waar mijn 1RM ligt.

Schema zal alleen uit grote compound oefeningen bestaan.

CP1
Squat
Bench
BOR

CP1A
Squat
Incline press
Pendlay

CP2
Deads
MP
Chin

CP2A
Rack pull
MP
Chin

Opbouw zal dan CP1/CP2/CP1A/CP2A worden.

Iedere oefening zal bestaan uit 6 werksets met een reprange van 5/3/1.
Dus de opbouw zal dan als volgt zijn: 5/5/5/3/3/1.

Opmerkingen/Tips zijn welkom.

Jij gaat 3 maal per week pressen ? En dan nog na elkaar ?

dit lijkt me niet optimaal, waarom niet gewoon iets als bill starr volgen?

• Topic Starter Topic Starter
Ja en 3 maal pullen ook. Is maar een oefening per training. daarna heb je je rustdag(en).
dit lijkt me niet optimaal, waarom niet gewoon iets als bill starr volgen?
imo is een deadlift en squat op een trainingsdag niet optimaal. Dus heb ik deze 2 grote compounds als basis genomen voor iedere trainingsdag.

Dit heb ik dan aangevuld met 1 press en een pull oefening zodat het hele lichaam wordt getraind met maar 3 oefeningen.

Uiteindelijk heb ik gezocht naar varianten op de basisoefeningen waardoor de rackpulls, incline press en pendlay oefeningen eraan zijn toegevoegd.

Nee heb het niet over billstar maar over mijn eigen schema. Heb 6 compound oefeningen waar ik op wil trainen en dat is het huidige schema geworden.

Waarom zou dat niet kunnen?

Nee heb het niet over billstar maar over mijn eigen schema. Heb 6 compound oefeningen waar ik op wil trainen en dat is het huidige schema geworden.

Vind het er prima uit zien Mark!

Zou alleen je reprange iets aanpassen.. want elke keer 5/5/5/3/3/1/1 dat ga je niet trekken.. zou het toch meer in de richting van 3x5, 1x3, 1x8 houden.. en dan af en toe toppen..

Op deze manier ben je elke sessie aan het toppen..

Enne.. begrijp ik het goed dat je 4 keer per week traint?

Lijkt erop met die cp1 en cp1a etc etc. Nee gewoon 3x, en dde volgende komt dan gewoon de volgende week.

Die 5 setjes zijn geen allout setjes. Mag je misschien ook geen effectieve werksets noemen. Alle setjes werken toe aan de maxset. Dus van die eerste setjes mag je niet kapotgaan. Anders zou je het idd niet trekken.

Lijkt erop met die cp1 en cp1a etc etc. Nee gewoon 3x, en dde volgende komt dan gewoon de volgende week.

Die 5 setjes zijn geen allout setjes. Mag je misschien ook geen effectieve werksets noemen. Alle setjes werken toe aan de maxset. Dus van die eerste setjes mag je niet kapotgaan. Anders zou je het idd niet trekken.

Dus je eindigt met 2 heavy singles?

Waarom niet alles in één keer pakken, als je toch 3 x pressed en pulled (imo teveel maar ja dat moet je zelf weten uiteraard) kan je beter in verschillende rep ranges trainen. Zo ga je het meeste vooruitgang maken in massa én kracht.
Dus bijvoorbeeld:
1e maal pressen: 1-5 reps.
2e maal pressen: 6-8 reps.
3e maal pressen: 8-12 reps.
Altijd in de meest heavy rep range zitten is niet te doen en brengt ook weinig extra aarde aan de dijk, terwijl je met zo'n systeem vooruitgang blijft maken en dit voor vele maanden lang.

Komende week ga ik starten met een totaal ander schema.
Ik heb altijd op spiermassa getraint (bodybuilding) reprange 12-6.
Het huidige schema is meer gericht op kracht waarbij ik tevens wil weten waar mijn 1RM ligt.
Schema zal alleen uit grote compound oefeningen bestaan.
CP1
Squat
Bench
BOR
CP1A
Squat
Incline press
Pendlay
CP2
Deads
MP
Chin
CP2A
Rack pull
MP
Chin
Opbouw zal dan CP1/CP2/CP1A/CP2A worden.
Iedere oefening zal bestaan uit 6 werksets met een reprange van 5/3/1.
Dus de opbouw zal dan als volgt zijn: 5/5/5/3/3/1.
Opmerkingen/Tips zijn welkom.
Enkele dingen die ik maar niks vind:
-3 maal per week op alles lage reps (en zelf een single) doen is te zwaar
-veel te laag in reps bij rows
-de verdeling van oefeningen is niet helemaal consequent. Je hebt nu dit:
CP1
Squat
press
lats
CP1A
Squat
press
lats
CP2
pull
press
lats
CP2A
pull
press
lats​
ik zou het logischer vinden om altijd één squat, één press, één pull (clean, deads, rachpulls) te doen en aan te vullen met rows of chins
-en ga je elke training het gewicht verhogen? Ga je de intensiteit variëren over de week?
-het is me ook niet helemaal duidelijk op welke lifts je nu sterker wil worden. Wat zijn specifiek je doelen?

Dus jij zegt 4 compounds op 1 dag?

Mits je niet topt wel ja, kijk maar naar billstar oid. Maar volgens mij is de bedoeling dat er op de 1RM getopt wordt...

Het gaat er meer om dat 3x per week toppen zeer zwaar voor je CNS is.

Met daarbij natuurlijk de kans je dat ziek raakt omdat je immuunsysteem daalt. Wat is het alternatief voor het schema dan? Dag 1: 90% , Dag 2 : 75% , Dag 3 : top.

Met daarbij natuurlijk de kans je dat ziek raakt omdat je immuunsysteem daalt. Wat is het alternatief voor het schema dan? Dag 1: 90% , Dag 2 : 75% , Dag 3 : top.

Is het neit gewoon beter om in weken te verdelen.

Week 1: 75 %
Week 2: 80%

enz. enz. Zodat je in de 6e week topt.

Terug
Naar boven