MuscleMeat

Krachttraining en voetbal

Joninho

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
73kg
Vetpercentage
11%
Beste,

Volgend jaar speel ik ipv vleugelspeler in de spits, moest er dit jaar noodgedwongen 3x spelen en pakte heel goed uit. Ik moet het vooral hebben van mijn snelheid en de eerste meters. Vind wel dat je als spits ook wat body moet hebben omdat ik anders vrees veel van de bal gelopen te worden. Doe sinds 4 maanden 3x in de week het krachthonk bezoeken en doe dan de volgende oefeningen.
Rug
Borst (chest press geloof ik)
Buik
Triceps
Biceps

Uit welke oefeningen haal ik veel voordeel en welke kan ik beter laten liggen? Ik wil dus helemaal geen snelheid verliezen maar wil gewoon wat meer kracht krijgen. Drink ook nog geen shakes of niets en hoor veel adviezen van vrienden maar deze zijn een beetje tegenstrijdig.

Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen

Gr,

Joninho

Zoekfunctie gebruiken.

Vanwaar heeft iedereen het altijd over 'shakes of iets' en 'gebruik je shakes?' waar komt 't eik vandaan? Is 't zo heel gek?

Idd benen trainen.. sta je ook steviger in je schoenen =)

Zwaaaaaaaaar squatten, daar wordt je echt niet traag van. Zolang je het maar explosief doet.

Ik zou Full body 3x/week doen met de volgende oefeningen:
power clean
squat
bench press

En dan werken met een heavy-light-medium schema. Bijvoorbeeld maandag alle oefeningen zwaar, woensdag aan 80% (light) en vrijdag aan 90% (medium) van maandag. En dan de volgende maandag verhogen.

De squat zorgt voor sterke benen en sterke rug, power clean is goed voor explosiviteit (dus je startsnelheid en sprints zullen verbeteren)..

Je kan op je lichte bench press dag eventueel de bench press vervangen voor de overhead press als je toch schouders wilt nemen.

Als je dit schema ook in het voetbalseizoen ga doen met voetbaltrainingen erbij kun je overtraind geraken.
Bill Starr raad in zijn boek 'Strongest shall survive' aan om dan 3x per week te trainen en elke dag doe je 1 oefening (dus een dag de power clean, een dag de squat en een dag de bench press). Je kan volgens mij ook meer doen (afhankelijk van het aantal voetbaltrainingen) maar je moet zelf aanvoelen wat je wel kan en wat niet.

als je stevig in je schoenen wilt staan zal ik inderdaad benen gaan trainen,borst rug schouder geeft je een groot boven lichaam waardoor je balvast zal blijven

als je stevig in je schoenen wilt staan zal ik inderdaad benen gaan trainen,borst rug schouder geeft je een groot boven lichaam waardoor je balvast zal blijven
Een groot bovenlichaam moet je misschien wel hebben, maar zeker niet op massa trainen, daar word je traag van.

Een shake is een prima aanrader, consumeer niet meer kcal dan je BMR je voorschrijft, dan blijf je je omvang = snelheid behouden en word je ook sterker.

Bij voetbal doe je als veldspeler àlles met je core en benen. Dus hoef je in principe enkel dat dan ook op kracht te trainen.

Tenzij je 50m ver wil kunnen inwerpen, natuurlijk. Kan ook best handig zijn :)

Terug
Naar boven