XXL Nutrition

krachtverlies beperken op vakantie

janseke

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m71
Massa
70kg
Hoe kan ik het best op vakantie men krachtverlies beperken? Ik heb het dus vooral over kracht, minder over massa. Ik verlies namelijk nogal makkelijk kracht op korte termijn (veel verschil in krachtverlies heb ik niet tussen 1 of 4 weken niet trainen), maar ik verlies toch telkens 2a3 weken als ik een week niet train, 1 week niet trainen en 2 weken terug opbouwen. Ik vertrek eind volgende week en vroeg me af wat goede oefeningen zijn, ik dacht om wat te zwemmen (korte afstanden zo snel mogelijk) misschien pullups. Ik wil vooral ook de kracht in men benen behouden kunnen sprintjes daarbij helpen?

Zoek op youtube (of hier op DBB) een stapel oefeningen die je kan uitvoeren met je eigen lichaamsgewicht. Zijn aardig wat mogelijkheden, als je daar gewoon een kort programma van maakt die je elke dag of om de dag ergens tussendoor kan uitvoeren. Het is niet perfect maar zal vast helpen.

rennen door heuphoog water (lekker veel weerstand
deadlifts met de achterkant van je bed
pistol squats

schud ik zomaar even uit mijn mauw.... met een beetje fantasie moet er veel meer te bedenken zijn

je kan bodyweighttraining doen tijdens je vankantie, denk aan chinnen pushup squat ed

Gewoon een weekje niks doen, een week fatsoenlijk herstellen ga je op de pangere termijn leuker vinden dan die week dat je weer even op moet bouwen

Wat bbosman zecht, ik ga volgende week ook op vakantie, en ook 1 week niet trainen,
want ik train al 9 weken zonder rust, geloof me week rust is goed voor je herstel

Of dingen doen op eigen lichaamsgewicht, of een halfgebakken sportschool opzoeken op je vakantiebestemming, of een week rust. Als je een weekje rust neemt moet je alleen wel zorgen dat je goed blijft eten, dus niet al je voedingsprincipes direct overboord gooien als je een week niet traint.

Nou nou, het is vakantie he, beetje relaxed aan met voeding mag ook wel

Tuurlijk, maar hij vraagt om advies om krachtverlies te minimaliseren. Dan is voeding toch het eerste waar ik aan denk.

De krachtverlies is eerder ontwenning van het CNS dan spierverlies. Anders zou het na een week niet terug zijn. Wrs ben je in de 2e of 3e week na je rustweek zelfs sterker dan daarvoor omdat je rust hebt gehad.

Ben ik nou werkelijk de enige die dit soort opmerkingen niet snapt? Als ik 1 a 2 weken op vakantie ga en in die tijd gewoon goed blijf eten maak ik geen herhaling minder vergeleken met voor ik op vakantie ging. Misschien ligt 't aan je eet patroon op vakantie?

Plyometrische oefeningen!

waarschijnlijk ga je naar een warme locatie de vitaminnen van de zon compenseren wel met het niet trainen van je waardoor je minder kracht zult verliezen

Ben ik nou werkelijk de enige die dit soort opmerkingen niet snapt? Als ik 1 a 2 weken op vakantie ga en in die tijd gewoon goed blijf eten maak ik geen herhaling minder vergeleken met voor ik op vakantie ging. Misschien ligt 't aan je eet patroon op vakantie?

Ga jij op zuipvakantie?

Ik merk met zuipvakanties toch wel wat verschil. Ik eet maar 1 fatsoenlijke maaltijd op een hele dag (avondeten), plus hier en daar wat snacks. Verder drink ik 10-20 glazen alcohol per dag. Het resultaat na 1 week is -1kg en een kleine kracht terugval (bijv van 8 naar 5 herhalingen bij een bepaalde oefening). Vind het zelf eigenlijk wel meevallen en heb er niet zo'n moeite mee. Maar het is maar net hoe serieus je ermee bezig bent natuurlijk.

Hoe kan ik het best op vakantie men krachtverlies beperken? Ik heb het dus vooral over kracht, minder over massa. Ik verlies namelijk nogal makkelijk kracht op korte termijn (veel verschil in krachtverlies heb ik niet tussen 1 of 4 weken niet trainen), maar ik verlies toch telkens 2a3 weken als ik een week niet train, 1 week niet trainen en 2 weken terug opbouwen. Ik vertrek eind volgende week en vroeg me af wat goede oefeningen zijn, ik dacht om wat te zwemmen (korte afstanden zo snel mogelijk) misschien pullups. Ik wil vooral ook de kracht in men benen behouden kunnen sprintjes daarbij helpen?

1 week niet trainen en krachtverlies zodat je daarna twee weken moet inhalen is al één van de onnozelste onwaarheden dat ik hier al gelezen heb. Om de paar maanden een week stoppen is één van de beste zaken die je kan doen. Als ik twee, drie weken niet train omdat ik vakantie ben, zal ik ook af en toe push-ups, pull-ups en squats zonder gewicht doen, maar één week zonder training is een zegen voor herstel om er daarna weer beter te kunnen invliegen.

1 week niet trainen en krachtverlies zodat je daarna twee weken moet inhalen is al één van de onnozelste onwaarheden dat ik hier al gelezen heb. Om de paar maanden een week stoppen is één van de beste zaken die je kan doen. Als ik twee, drie weken niet train omdat ik vakantie ben, zal ik ook af en toe push-ups, pull-ups en squats zonder gewicht doen, maar één week zonder training is een zegen voor herstel om er daarna weer beter te kunnen invliegen.

Maar is dit ook geldig als je iedere dag zo zat als een wiel in bed stapt om vervolgens de volgende dag de eerste paar uren geen hap door je keel te krijgen? ;) (gezien de leeftijden van posters hier gok ik dat het om zo een vakantie gaat)

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga niet op zo'n vakantie... althans de vakantie in kwestie is geen zuip vakantie maar ben net 2 weken terug van een week vakantie en ben nu op gebied van bench en deadlift op hetzelfde niveau of net iets sterker, squats heb ik geen idee over aangezien ik nadat ik terug kwam van vakantie overgeschakeld ben op frontsquats omdat ik anders derpresief zou geworden zijn (ging van 3x5x90kg naar nauwelijk 5x80kg). Ik moet wel zeggen dat ik aardig wat gegeten heb daar (clean voedsel) MAAR ik ben er wel een dag ziek geweest.

Maar is dit ook geldig als je iedere dag zo zat als een wiel in bed stapt om vervolgens de volgende dag de eerste paar uren geen hap door je keel te krijgen? ;) (gezien de leeftijden van posters hier gok ik dat het om zo een vakantie gaat)

Dat doet niks terzake want als je wél traint EN je zuipt je dan ook nog eens te pletter en eet amper een hap dan is het helemaal ****ed up.

krachttraining is een marathon, geen sprint (geen idee wie dit ook alweer gezegd heeft). waarom ga je je druk maken om een eventuele maand niet trainen? who gives a shit of je er een maand langer over doet om een bepaalde doelstelling te behalen? hou het leuk voor jezelf, probeer er van te genieten... dan maak je de beste gains. je bent pas 17... als je blessurevrij blijft kan je nog jaaaaaren trainen man

• Topic Starter Topic Starter
het probleem is dat ik in de voorbereiding van men rugby seizoen zit, tijdens het seizoen moet ik men trainingen aanpassen

Terug
Naar boven