XXL Nutrition

Kun je te lang cardioen?

Embryo94

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
97kg
Vetpercentage
20%
Hey DBBers

Ik heb een vraag, namelijk, ik zit atm op ongeveer 400 kcal onder onderhoud, en ik wil graag naar de 6-7% bf toe. Ik doe in de gym 30-40 minuten cardio 4x p/w & wou weten of het kwaad kan voor spiermassa als ik per dag ong. 2-3 uur buiten ga fietsen. Komt er eigenlijk op neer "kun je te veel cardio doen, en hoelang cardio per dag tot je spiermassa gaat verliezen?"

Ik zit momenteel op 10-11% bf.

Thxxx.

Ja.

Tja, hangt van veel factoren af. De basisregel zegt 1uur.

• Topic Starter Topic Starter
Ligt aan je voeding. Hou je eiwitten hoog en ga niet teveel kcal onder onderhoud zitten.

hangt van de intensiteit af ...

Dus stel dat iemand elke dag 20 km heen en terug naar school moet fietsen, en op snelheid is dat ong 2 uur in totaal. Dan verliest diegene ziek veel spiermassa? :(

Neenee. Ik bedoel langer als 1 uur per sessie. En zoals ^ al zei, hangt af van de intensiteit! (en ik bedoel low intensity)

Ligt aan je voeding. Hou je eiwitten hoog en ga niet teveel kcal onder onderhoud zitten.

Wat zie je als teveel? Ik wil nl. wel graag knetterdroog worden :P

---------- Toegevoegd om 15:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:14 ----------

Neenee. Ik bedoel langer als 1 uur per sessie. En zoals ^ al zei, hangt af van de intensiteit! (en ik bedoel low intensity)

Dus langer dan 1 uur op hoge intensitet mag niet, maar iets langer maar dan op lage intensiteit mag wel? & ik dacht trouwens ook dat overtollig vet hetgeen is wat je lichaam het minst nodig heeft, dus dat word eerst verbrand tot dat helemaal weg is en dan pas andere dingen? Nouja, was dat maar waar..:D

---------- Toegevoegd om 15:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:15 ----------

Ik zit atm ~150g eiwitten per dag is dat veel/weinig? hehe

Laatst bewerkt:
Je kan bv rustig langer dan een uurtje stevig wandelen maar een uurtje stevig doorlopen
zorgt dan wel weer voor gevaar voor je VVM. Maar spierverlies is vrij overrated.
Schroef je eiwitten op naar 200-250gr en je zit safe.

Dus stel dat iemand elke dag 20 km heen en terug naar school moet fietsen, en op snelheid is dat ong 2 uur in totaal. Dan verliest diegene ziek veel spiermassa? :(

waarom zou je elke dag een uur ergens heen en terug fietsen? Tegenwoordig hebben ze daar openbaar vervoer voor

Het lijkt me in ieder geval niet bevorderlijk voor massa aanzetten.

waarom zou je elke dag een uur ergens heen en terug fietsen? Tegenwoordig hebben ze daar openbaar vervoer voor

Het lijkt me in ieder geval niet bevorderlijk voor massa aanzetten.

En een halfuur in de bus op je reet zitten wel..?
Damn, hier op DBB word cardio echt als iets 'kijk ermee uit' gezien ofzo

---------- Toegevoegd om 15:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:41 ----------

Je kan bv rustig langer dan een uurtje stevig wandelen maar een uurtje stevig doorlopen
zorgt dan wel weer voor gevaar voor je VVM. Maar spierverlies is vrij overrated.
Schroef je eiwitten op naar 200-250gr en je zit safe.

Okay thnx. Wat zou ik erbij moeten eten dan?

Mn eiwitten dagelijks komen van iets van 1l melk, brinta, kwark & tonijn, ik denk ong. 150-180g dagelijks maar weet niet precies.

Damn, hier op DBB word cardio echt als iets 'kijk ermee uit' gezien ofzo[COLOR="Silver]

natuurlijk we zijn als de dood voor spierverlies.. het zijn net als kinderen we moeten die zo goed mogelijk beschermen.

Damn, hier op DBB word cardio echt als iets 'kijk ermee uit' gezien ofzo[COLOR="Silver]

natuurlijk we zijn als de dood voor spierverlies.. het zijn net als kinderen we moeten die zo goed mogelijk beschermen.[/QUOTE]

Maar ik hoef niet massive te worden, ik wil knetterdroog worden. Liever strak en gespierd dan zwaar buff ofzo.
Maar nu krijg ik zeker [URL="http://www.dutchfitness.com"]www.dutchfitness.com[/URL] link van jullie als reactie? haha.

Ik vraag me echt af hoeveel je nu weegt dan... aangezien je 16 bent.
strak gespierd denk ik aan pak m beet 80 kilo bij een gemiddelde lengte.
Maar als jij nu nog geen 80 weegt dan hou je helemaal niks over als je knetterdroog wil komen te staan.
sowieso lever je altijd wel een tikje spier in als je cardio doet.
Daarbij komt kijken dat je hoe lager je vet percentage is je des te meer spiermassa gaat verliezen, ergens moet je lichaam energie vandaan halen he..

Over het cardio gedeelte: vanaf 20/25 min begint serieuze vetverbranding.
Na iets meer dan een uur cardio gaat je lichaam tegen je werken.
Dit komt omdat je lichaam merkt dat je lang en veel verbrand, je lichaam probeert er dan voor te zorgen dat je reserves behoud.
Dit gaat door middel van gematigde energie levering (minder vetverbranding)
Daarom moet je er voor zorgen dat je dus een paar keer op de dag je uurtje cardio pakt in plaats van in 1 rit.
Zorg inderdaad dat je gigantisch veel eiwitten binnen krijgt en goed veel eet :) je zal het nodig hebben.

Reken erop dat je ongeveer 10 kilo inlevert voor 4% vet omlaag...

Je vet verbranden vraagt een langdurige training op een lage intensiteit.
De waarde van 1 gram vet is 9 Kcal.
Wanneer je aan de cardio gaat moet je zorgen dat je hartslag rond de 70% is.
Je verbruikt dan vooral vetten.
Het vervelende is dat juist die vetten zo'n hoge waarde hebben waarbij deze ook nog eens op een lage intensiteit worden verbrand, dat betekent dus langdurige training.
Als je de intensiteit omhoog gooit ga je daarbij ook KH verbranden, deze hebben een waarde van 4 Kcal/gr maar moet je eigenlijk na de training gelijk weer aanvullen waardoor je minder resultaat hebt.
Een goed uitgebalanceerd dieet met voldoende eiwitten zorgt voor behoud van spieren.
Maar ook KH zijn van belang!
Wanneer je te weinig eet (KH, Eiwitten) ga je bij hogere inspanning je spierweefsel gebruiken als brandstof waardoor je dus massa zal gaan verliezen.

Dus, training en voeding moeten ook bij cutten in orde zijn voor een goed resultaat.

Ik vraag me echt af hoeveel je nu weegt dan... aangezien je 16 bent.
strak gespierd denk ik aan pak m beet 80 kilo bij een gemiddelde lengte.
Maar als jij nu nog geen 80 weegt dan hou je helemaal niks over als je knetterdroog wil komen te staan.
sowieso lever je altijd wel een tikje spier in als je cardio doet.
Daarbij komt kijken dat je hoe lager je vet percentage is je des te meer spiermassa gaat verliezen, ergens moet je lichaam energie vandaan halen he..

Over het cardio gedeelte: vanaf 20/25 min begint serieuze vetverbranding.
Na iets meer dan een uur cardio gaat je lichaam tegen je werken.
Dit komt omdat je lichaam merkt dat je lang en veel verbrand, je lichaam probeert er dan voor te zorgen dat je reserves behoud.
Dit gaat door middel van gematigde energie levering (minder vetverbranding)
Daarom moet je er voor zorgen dat je dus een paar keer op de dag je uurtje cardio pakt in plaats van in 1 rit.
Zorg inderdaad dat je gigantisch veel eiwitten binnen krijgt en goed veel eet :) je zal het nodig hebben.

Reken erop dat je ongeveer 10 kilo inlevert voor 4% vet omlaag...

fyi Ik ben atm.. euh. 70-72 kilo. 1m80 lang. bf% ~11.

Duss zeg maar 3x per dag 1 uur cardio op gemiddelde intens. ofzo? :)

Verder, ik wil idd knetterdroog worden ja. echt op zn knetterst :P zeg maar echt 6%. mss nog heel iets lager maar ik denk dat dat er wel fcked up uitziet. en ik druk het beetje vet wat ik nu nog op mn onderbuik heb duidelijk naar voren als ik nu buik abs train. dus liever eerst fat burnen en dan beginnen. of is dat verkeerd? ??? anyway, thanks!

---------- Toegevoegd om 16:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:27 ----------

Je vet verbranden vraagt een langdurige training op een lage intensiteit.
De waarde van 1 gram vet is 9 Kcal.
Wanneer je aan de cardio gaat moet je zorgen dat je hartslag rond de 70% is.
Je verbruikt dan vooral vetten.
Het vervelende is dat juist die vetten zo'n hoge waarde hebben waarbij deze ook nog eens op een lage intensiteit worden verbrand, dat betekent dus langdurige training.
Als je de intensiteit omhoog gooit ga je daarbij ook KH verbranden, deze hebben een waarde van 4 Kcal/gr maar moet je eigenlijk na de training gelijk weer aanvullen waardoor je minder resultaat hebt.
Een goed uitgebalanceerd dieet met voldoende eiwitten zorgt voor behoud van spieren.
Maar ook KH zijn van belang!
Wanneer je te weinig eet (KH, Eiwitten) ga je bij hogere inspanning je spierweefsel gebruiken als brandstof waardoor je dus massa zal gaan verliezen.

Dus, training en voeding moeten ook bij cutten in orde zijn voor een goed resultaat.

Ja idd. nice info . thhanks :)

//

Damn, hier op DBB word cardio echt als iets 'kijk ermee uit' gezien ofzo

Grappig dat je het op die manier interpreteert, maar dat is niet wat ik ermee bedoel. Als je elke dag 2 keer een uur lang flink doorfiets verbrandt je behoorlijk wat energie en ik geloof niet dat dat erg bevorderlijk is voor je herstel/groei.

Grappig dat je het op die manier interpreteert, maar dat is niet wat ik ermee bedoel. Als je elke dag 2 keer een uur lang flink doorfiets verbrandt je behoorlijk wat energie en ik geloof niet dat dat erg bevorderlijk is voor je herstel/groei.

Maar wel snellere daling in fat% dan als je korter fietst, lijkt mij toch. of niet????

fyi Ik ben atm.. euh. 70-72 kilo. 1m80 lang. bf% ~11.

Duss zeg maar 3x per dag 1 uur cardio op gemiddelde intens. ofzo? :)

Verder, ik wil idd knetterdroog worden ja. echt op zn knetterst :P zeg maar echt 6%. mss nog heel iets lager maar ik denk dat dat er wel fcked up uitziet. en ik druk het beetje vet wat ik nu nog op mn onderbuik heb duidelijk naar voren als ik nu buik abs train. dus liever eerst fat burnen en dan beginnen. of is dat verkeerd? ??? anyway, thanks!

Je weegt nu al weinig, laten we zeggen dat je 15+ kilo afvalt om op 6% te komen, aangezien jij niet over de kennis en materialen beschikt om perfect tot 6% te komen.
Dan weeg je nog je nog maar 55 kilo..
Weetje hoe ripped je er dan uitziet?
Zo: [Link niet meer beschikbaar]
Dus dat is niet echt cool.
Vooral als je bedenkt dat hij daarvoor zo eruit zag: http://www.sexycelebspics.com/wp-content/uploads/2010/12/images1462839_13christianbale.jpg

En dat is veel meer dan 70 kilo, kan je na gaan wat je dus moet hebben om mooi op laag vet eruit te zien.
Ga eerst dus maar eens gewoon trainen en lekker breed worden, en tegen die tijd heb je meer kennis over voeding en training en eventueel supplementen.
Zodat je dan op de juiste manier het kan proberen en dat je er een aardig fysiek op nahoud.

Btw, meisjes vinden knetter droog echt ranzig :)

Terug
Naar boven