XXL Nutrition

Kunnen ecto mensen ook behoorlijk breed en sterk worden?

Jullie begrijpen de definitie van ecto blijkbaar niet, als je denkt dat er één pro is die ecto is. De meeste pro's zijn grotendeels meso's.

dexter is ecto , net als kris dim.ronnie en jay + markus ruhl zijn meso's lijkt mij?

zolang je je maar inzet is veel mogelijk

JAZEKER.

1987, 17 jaar oud, 63 kg,
ei-dunne polsjes (15,5 cm),
onderarmen 28 cm, bovenarmen (flexed) 32 cm
Dijtjes 52 cm, kuitjes 35 cm
Stats: bank 56 kg, deadlift 100 kg, squat 85 kg.

2005: 35 jaar oud, 105 kg,
polsjes 20cm
onderarmen 37 cm, bovenarmen (flexed) 44 cm
Dijtjes 70 cm, kuitjes 46 cm
Stats 1RPM: bank 172 kg, deadlift 272 kg, squat 252 kg overhead press 102 kg, row 152 kg (alles RAW AS SUSHI en nee ik gebruik zelfs geen belt)

ER KAN IN ACHTTIEN JAAR HEEEEEEEEEL VEEL BEREIKT WORDEN MET SCHIJNBAAR BEPERKTE AANLEG,ZONDER DRUGS, MET BEHULP VAN ENORME INSPIRATIE EN DE INZET OM JE TRAINING TE BLIJVEN OPTIMALISEREN DAG IN DAG UIT!

Niet onaardig toch? al zeg ik het zelf....

Dus Mike16j, Gewoon Heel Erg Je Best Doen, Goed Naar Anderen Luisteren En Vooral Geduld Hebben.

Nice.

trainen en eten gelijk nen zot en je komt er wel

nee ze hebben bloed geprikt en dat was de uitslag :rolleyes:

JAZEKER.

1987, 17 jaar oud, 63 kg,
ei-dunne polsjes (15,5 cm),
onderarmen 28 cm, bovenarmen (flexed) 32 cm
Dijtjes 52 cm, kuitjes 35 cm
Stats: bank 56 kg, deadlift 100 kg, squat 85 kg.

2005: 35 jaar oud, 105 kg,
polsjes 20cm
onderarmen 37 cm, bovenarmen (flexed) 44 cm
Dijtjes 70 cm, kuitjes 46 cm
Stats 1RPM: bank 172 kg, deadlift 272 kg, squat 252 kg overhead press 102 kg, row 152 kg (alles RAW AS SUSHI en nee ik gebruik zelfs geen belt)

ER KAN IN ACHTTIEN JAAR HEEEEEEEEEL VEEL BEREIKT WORDEN MET SCHIJNBAAR BEPERKTE AANLEG,ZONDER DRUGS, MET BEHULP VAN ENORME INSPIRATIE EN DE INZET OM JE TRAINING TE BLIJVEN OPTIMALISEREN DAG IN DAG UIT!

Niet onaardig toch? al zeg ik het zelf....

Dus Mike16j, Gewoon Heel Erg Je Best Doen, Goed Naar Anderen Luisteren En Vooral Geduld Hebben.

niet teveel.

Jullie begrijpen de definitie van ecto blijkbaar niet, als je denkt dat er één pro is die ecto is. De meeste pro's zijn grotendeels meso's.

Ik wou net zeggen, dexter een ecto???

Hij is gewoon een uber-meso die heel goed op aas reageert.

Ik ben ook super-ecto maar het is echt heel moeilijk om als ecto aan te komen maar het wil zeker wel als je maar genoeg eet en traint.

Je bent 16 en nog niet volgroeid, zeer zeer zeer grote kans dat je gewoon dun bent en geen ecto.

Zoveel 16 jarige pikkies hier op het forum die denken dat ze ecto zijn omdat ze moeilijk aankomen. :sad:

Kijk voor de gein eens naar AlexT en wat hij allemaal moet eten op een dag om aan te komen terwijl hij nog in de groei is. En hij is geen ecto!

• Topic Starter Topic Starter
Jah ik geef eerlijk toe ik eet laatste tijd niet veel altans nu weer wel omdat ik nu echt serieus bezig ben

:roflol:Dexter Jackson een ecto?:roflol:

kom op mensen!:D

Net even door dit topic heen gelezen en in eerste instantie dacht ik dat ik ook tot de super-ecto's behoorde gezien de omschrijving, maar als ik de gewichten hier eens hoor die bij een ecto gerekend worden denk ik dat het nog wel meevalt.

Ik ben 29, weeg 79kg en ben 196 cm in de hoogte gegroeid. Daarentegn zit er nagenoeg geen vet aan mijn lijf en volgens Voedingsbehoefte.nl - Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over voeding, trainingen en het maken van schema's zou ik een vetpercentage van 18.7% hebben. (waar die site het weet te vinden is mij een raadsel overigens:rolleyes:)

Laatst bewerkt:
Je bent 16 en nog niet volgroeid, zeer zeer zeer grote kans dat je gewoon dun bent en geen ecto.

Zoveel 16 jarige pikkies hier op het forum die denken dat ze ecto zijn omdat ze moeilijk aankomen. :sad:

Jah, das helemaal waar. Niet te druk om maken als je in de groei bent. Je hebt nu alles mee om een goede basis te leggen. Bulken zonder snel vet aan te zetten gesponsord door paps en mams, flinke testosteron levels zonders dure supplementen. Geniet ervan en doe er je voordeel mee:D

Zolang het beeld van het monsterfysiek dat je gaat krijgen vast weet te houden, vreet en traint alsof je leven er vanaf hangt, no excuses, komt het helemaal goed. En vergeet niet plezier te hebben in wat je doet.

Ook een vermelding waard: Bekende uitspraak van iemand voor de werkelijke ecto onder ons: Ecto's denken vaak dat ze veel eten, maar doen het niet.

Ik ken teveel ecto's die denken dat ze toch nooit groot zullen worden. Ze hebben hun genen niet mee, kunnen niet eten blabla. Met zo'n instelling kom je er natuurlijk niet. Ken een aantal rasechte uber ecto's die het lukt om dit aan de kant te zetten en hard werken om hun droom te realiseren zonder compromis. Die mensen zie je dan ook groeien als een malle als ze eenmaal die overtuiging hebben.

hey gasten mijn vraag was dus kunnen ecto mensen zegmaar ook sterk worden en behoorlijk breed worden uiteindelijk door veel te trainen.

En heeft er misschien iemand een foto van vroeger en van nu?

want ik zelf heb best wel dunne polsjes dus vandaar de vraag;)

Ik denk dat je op je 16e nog niet kan stellen dat je zus of zo somatotype bent (als je daar in wilt geloven)

2 fototjes van mij, 1 toen ik 15 was en rond de 64kg woog

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/me-10569/index6.html#post609583

en 1 van een paar jaar terug met een paar kilo er bij

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/me-10569/

En kijk eens naar het antwoord van Harpep !

daar heb je ze weer!! geweldig:D

maar ben jij dan wel een ecto?

al dat gelul over somatotypering etc.
ga vreten, kom je niet aan -> meer kcals, kom je teveel vet aan -> minder kcals

zo moeilijk is dat toch niet? als je ecto ben moet je misschien wat meer kcals eten maar kun je wel weer wat minder clean eten, iedereen kan groeien.

alleen als je blijft komen met excuusjes als "ik ben ecto" omdat je slechte resultaten haalt zal het nooit wat worden met je.
alleen met veel discipline en doorzettingsvermogen zal je groeien. ontbreken deze 2 zal het nooit wat worden met je

ikzelf ben ook begonnen op 1.90m en 65 kilo, kon na 3 maanden trainen geneens 50 kilo banken en drukte 3x10 12kilo dumbbells en curlde 8 kilo en dat was tot faillure...
2 jaar training verder weeg ik inmiddels al 90 kilo en gain ik nog steeds goed.

Ik lees nu een aantal dagen mee op dit forum en wat ik eigenlijk een beetje jammer vindt is dat er reacties komen op vragen zoals die 1 post hierboven.

De oorspronkelijk vraag is misschien gesteld om erachter te komen hoe iemand die "ecto" is beste te werk kan gaan en of er praktijk voorbeelden te noemen zijn. Zo te lezen zijn deze er plenty en is het devies vreten alsof je leven ervan af hangt. Zorgen dat je eigenlijk "te veel" Kcal binnenkrijgt.

Ik zit om dezelfde reden als de TS op dit forum waarschinlijk. Ik ben niet tevreden met de bouw van mijn lichaam en ik wordt daar best wel onzeker van op sommige momenten. Ik wil daar aan gaan werken door te gaan sporten en aan te komen. Het feit dat ik en de TS aangeven dat we Ecto zijn wil in mijn ogen dan niets meer of minder zeggen dan "jongens wij hebben een probleem, hoe gaan we van Ecto naar Meso typering.

Als ik naar mezelf kik, heb ik al moeite om een boterham met kaas weg te werken, dat heeft geen ene mallemoer met motivering te maken, want geloof me gemotiveerd ben ik, maar ik heb gewoon een hele lage eetlust. Ik heb jarenlang bijna niets gegeten, want ik bleef maar dat magere lulletje, dus waarom zou ik eten er komt toch niets aan. Nu wil ik weer gaan eten en flink ook, maar het lichaam is zoveel voeding niet gewend. Dat is vaak, let wel niet altijd, het probleem bij een ecto. De hersenen willen wel, maar het lichaam stribbelt tegen bij grotere hoeveelheden of meerdere porties voeding.

Sorry dit moest ik ff kwijt....

Sorry Twixman, maar dat noem ik dus niet gemotiveerd. Je moet dan naar oplossingen zoeken en niet je erbij neerleggen.
Tussendoor: Je kan niet van ecto naar meso gaan. Je bent of het een of het ander, of je bent een combinatie van beide. Mensen worden ook niet opeens endo.

Het lichaam werkt in eerste instantie inderdaad niet mee, omdat je opeens heel veel gaat eten. Je moet dat gewoon opbouwen, elke twee uur een kleine snack pakken, misschien maar 200 kcal per snack. Als je dat een week of twee doet, ga je merken dat je behoefte groter wordt en als je een keer een snack overslaat, dat je lichaam erom gaat vragen!
Deze tussendoortjes ga je steeds groter maken, totdat het uiteindelijk kleine maaltijden zijn.

Je denkt dat je niet kan eten, maar je kan het wel, als je er maar wat moeite voor doet en tijd insteekt.

Terug
Naar boven