XXL Nutrition

Kunnen ecto mensen ook behoorlijk breed en sterk worden?

Nu wil ik weer gaan eten en flink ook, maar het lichaam is zoveel voeding niet gewend. Dat is vaak, let wel niet altijd, het probleem bij een ecto. De hersenen willen wel, maar het lichaam stribbelt tegen bij grotere hoeveelheden of meerdere porties voeding.

Sorry dit moest ik ff kwijt....

Heb je het Gare Hanehok al gecheckt?:D Hou je zoutpotje maar bij de hand:p

Ik heb al talloze voorbeelden van wat je beschrijft voorbij zien komen op dit forum en ook in mijn nabije omgeving. De adviezen zijn niet gebaseerd op lucht. Met klagen bereik je niks. Met een positieve instelling des te meer!

Ook eten kun je leren;)

Daar ligt hem dus net het kritieke punt waar ik op reagereerde, sommige reacties op een vraag komen over als

"daar heb je weer zo'n zeikerdje"

Met zulke reacties speel je in mijn ogen juist in de hand dat mensen zich nog rotter gaan voelen..

Ik denk niet dat er in geval van de TS en zeker niet in mijn geval om "klagen" gaat, maar meer om onmacht, niet weten waar je moet beginnen, en door veel te lezen hier en op andare fora en in boeken en op infosites en vooral veel vragen te stellen juist wel erachter kunnen komen waar te beginnen en dan zijn reacties zoals waar ik op reageerde niet echt motiverend.

Overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik 200% meer positieve reacties en nuttige postings heb gelezen op dit forum als "negatieve" reacties en dat motiveerd enorm :klink:

Daar ligt hem dus net het kritieke punt waar ik op reagereerde, sommige reacties op een vraag komen over als

"daar heb je weer zo'n zeikerdje"

Met zulke reacties speel je in mijn ogen juist in de hand dat mensen zich nog rotter gaan voelen..

Ik denk niet dat er in geval van de TS en zeker niet in mijn geval om "klagen" gaat, maar meer om onmacht, niet weten waar je moet beginnen, en door veel te lezen hier en op andare fora en in boeken en op infosites en vooral veel vragen te stellen juist wel erachter kunnen komen waar te beginnen en dan zijn reacties zoals waar ik op reageerde niet echt motiverend.

Overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik 200% meer positieve reacties en nuttige postings heb gelezen op dit forum als "negatieve" reacties en dat motiveerd enorm :klink:
als je je rot voelt heb je in ieder geval motivatie om te zorgen dat dat over gaat.
ik voelde me een jaar geleden ook niet lekker in mijn lichaam @75 kilo, ik had foto's gepost en bijn alle reacties waren negatief. echter motiveerde dit mij juist wel, want dan weet je waaraan je werkt.
toen ben ik gewoon gaan eten (ja heel vaak heb ik zoveel gegeten dat ik m'n kots tegen moest houden...) en niet gaan zeuren over "geen honger" (als ik alleen eet wanneer ik honger heb krijg ik zo'n 2000kcal per dag binnen, terwijl ik het dubbele nodig heb, ik bedoel maar...)
zowieso vind ik het raar om van mensen te horen dat ze ecto zijn omdat ze niet snel genoeg groeien, 9 van de 10x heeft het gewoon met hun aanpak te maken.

ik snap ook niet watvoor info je wilt vergaren met vragen of een ecto aan kan komen of niet, ga gewoon eten en trainen en hou je niet bezig met onzin als "ben ik ecto?" "kan ik beter 300 gram koolhydraten eten of 400gram?" als je traint en je komt wekelijks gewicht bij ben je goed bezig, is dit niet zo pas je je aanpak aan.

oh en btw over dat niet binnen kunnen krijgen, heb je welleens andere voeding dan broodjes kaas geprobeerd? pas als je alles geprobeerd hebt en geen resultaat haalt kun je zeggen dat iets niet gaat lukken, lukt 1 ding niet zijn er altijd nog alternatieven.

Laatst bewerkt:
Sorry Twixman, maar dat noem ik dus niet gemotiveerd. Je moet dan naar oplossingen zoeken en niet je erbij neerleggen.

hahaha ik las het net terug en het staat er een beetje raar inderdaad.

Ik bedoelde dus dat ik voorheen niet gemotiveerd was om te eten. Nu wel!

Ik heb me er jarenlang bij neergelegd alleen doe ik dat dus niet meer en zoek nu juist naar oplossingen om het zo effectief mogelijk aan te pakken.

Dus niet op een wijze dat ik er zo ziek van wordt dat ik het na 3 maanden opgeef lol

Ik ben mijzelf nu aan het dwingen om vaker te eten per dag en dan idd met kleinere porties. Je moet je voorstellen dat ik voorheen soms maar 1x per dag at en dan vaak niet meer als 4 boterhammen. (misschien verduidelijkt dat MIJN probleem).

Mijn plan van aanpak (mede door posting van dit forum en andere fora) is om het gelijdelijk op te bouwen naar een regulier eetpatroon en vandaar uit verder op te bouwen naar een aanvullend gainschema.

@twixman : rook jij?
indien dit zo is, cut the crap en stop met roken, dan komt die eetlust met bakken!
indien niet : no offense

@twixman : rook jij?
indien dit zo is, cut the crap en stop met roken, dan komt die eetlust met bakken!
indien niet : no offense

Uhhh helaas moet ik bekennen dat ik idd rook.. :o Ik ben ook een effectieve manier aan het zoeken om te stoppen zonder dat ik stikchagerijnig wordt (verplichting van mijn vrouwtje :p, die belde vorige x de exorcist al toen ik gestopt was:D )

Natuurlijk kan dit niet, waarom denk je dat er coffeeshops zijn? Net zoals er sportscholen zijn voor meso's. En fastfoodrestaurants voor endo's.

De ecto-mensch bestaat niet.

Als je ecto bent ben je gewoon een ****ing noob! Deal with it!

Na een half jaar trainen @ 65kg, dus aardige before foto/
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zie vooruitgang in gallery.. natural.

Ik begon op 54kg. Ecto? Nah... meeste mensen denken dat ze ecto zijn. Maar zijn eerder ondervoed. Toch ben ik van mening dat zelfs een echte ecto flink wat massa aan kan zetten. Het duurt weliswaar wat langer en je zult veeeel meer moeten eten dan meso en endo.

waar een wil is, is een weg.

You got to put your mind to it!

Bij mij:

Augustus 2005:
60 kg bijna 17 jaar
kuit: 27 cm
benen: 46 cm
borst: iets in de 80...
Onderarmen: 27 cm
Biceps: 27.5 cm (echt neits dus)
Squat: 40 kg zou al veel zijn
Deadlift: 10*40 kg (was pas jaar later en squat ook)
Bench: 8*25 kg in smith was vrij tot zeer zwaar

Augustus 2007:
74.5 kg bijna 19 jaar
kuit: 36
benen: 57
borst: +- 100
onderarmen: 33 cm
biceps: 37 cm
squat: 1*150
deadlift: 1*200
bench: 1*85 (wel rekenen dat er half jaar blessure bij zit)

Dus kwa massa: Ja want ik wil onder de 75 kg blijven tot mei 2008 (wereldkampioenschappen powerlifting bij bdfpf)
Kwa kracht: Wereldrecords zit er enkel in bij bdfpf, niet bij gpc ofzo, maar ik train dan ook nog maar 2.5 jaar tegen dat ik aan het wereldrecord deadlift zit in mijn klasse (245 kg)

je bent sterk geworden, verrekte k*tbelg :P

De kg's zullen wel steeds moeilijker worden niet? Verder mag je bench inmiddels omhoog, zonder schuldgevoelens te krijgen over je squat/bench verhouding ;)

nice junipero:D

ecto's zijn verdoemd...:D

genoeg vb van mensen die veel eigenschappen hebben van de ectomorph maar toch dikke progressie geboekt hebben.
ja dus! :)

Hoe weet je of je een ecto,meso of endomorf bent en kan dat met de jaren veranderen?

Waarom ik die vraag stel...
Ik was vroeger in de lagere school altijd de minste van de klas.
Moest op mijn plechte communie zelfs nog een kindermaat dragen :eek:
Ben op mijn 16 jaar begonnen met powerlifting en op mijn 17de deed ik mijn eerste bench press wedstrijd bij nabba en moest toen nog in de -67,5 kg klasse meedoen.Woog toen 66kg.2 jaar later was ik al BK totaal en moest ik meedoen in de klasse -82,5 kg klasse.Woog toen reeds 80kg.Ben toen gestopt en begonnen met rugby.Nu 15 jaar later weeg ik 95 a 97kg.Maar... in april woog ik nog 108 kilo :o met een vetpercentage van meer dan 30% :o omdat ik alleen nog maar sliep,werkte en in mijne luie zetel zat :o
Dus wat ben ik nu? Omdat dit toch iets met de genen te maken heeft en ik als kind toch heel mager was :D

Terug
Naar boven