AndroidHealthClinic

kuren op jonge leeftijd maar uitgegroeid

bocca

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Er word altijd afgeraden te kuren voor u 20. Maar als u nu 18 bent en u groei is gestopt. Heb dit laten controloren door foto van mijn hand te laten nemen en er is nu vastgesteld dat mijn groei gestopt is. Zou het nu verstandig zijn om verantwoord te kuren of echt wachten tot mijn 20 ste. Denk nu niet dat ik iemand ben die direkt wil gaan kuren vanaf het mogelijk is maar dit wil ik graag weten.

het gaat niet alleen om de groei van de botstructuur, maar ook om de ontwikkeling van de hormoonhuishouding. Het is niet het 18de levensjaar waarop die ontwikkeling stopt. (althans zeker niet bij iedereen.)

Precies.

Natuurlijk moet je niet alleen denken aan die lengtegroei. Maar als je nu al je eigen testosteron productie lam gaat leggen, dan veroorzaak je problemen voor later, dat wil je niet weten. Train lekker nog wat natural verder, dan zal je veel verder komen en kan je de aas gebruiken voor wanneer het echt op een plateau komt.

Vraag me af of je natural op een bepaald niveau zit om met AAS te beginnen.

En over hormoongebruik op jonge leeftijd heb ik pas nog een aantal opmerkingen gemaakt die wetenschappelijk bewijs hebben.
Je gooit inderdaad je eigen testaanmaak plat op het moment dat ie natural piekt en day is dus dood -en doodzonde.

DBC01 zei:
Vraag me af of je natural op een bepaald niveau zit om met AAS te beginnen.

En over hormoongebruik op jonge leeftijd heb ik pas nog een aantal opmerkingen gemaakt die wetenschappelijk bewijs hebben.
Je gooit inderdaad je eigen testaanmaak plat op het moment dat ie natural piekt en day is dus dood -en doodzonde.

verklaar mij dan even waarom er dan toch zoveel lui nog zijn die al op 17 18 jaar zijn begonnen en nu toch wel de grootsten zijn van dit board. duz ja je legd de zooi plat voor dat het piekt maar er zijn genoeg leden op dit board die laten zien dat je dan ook nog heel groot kan worden. en je kunt het ook anders zien rond die leeftijd herstel je sneller dan als je 35bent......

Dat zal ik je verklaren Barman want het is zo verrotte simpel om te antwoorden :D

Jij ziet twee dingen niet gescheiden van elkaar!
Dat je niet groot wordt is NOOIT gezegd! Dat je er blijvend een véél te laag natural test-gehalte van overhouidt, dát wordt er gezegd.
Dat het dus NIET gezond is voor je eigen test-aanmaak, dat je eigen hormonen dus worden plat gelegd en nooit meer op een normaal acceptabel niveau komen!

Maar er zijn er weleens een paar die dat niks kan schelen, die de leeftijd dus ook niet hebben om wijze beslissingen te maken als jonge man en dus rats-rats aan het kuren slaan omdat ze te lang in BB-blaadjes blijven staren en vóóór hun twintigste de grootste van ut durp willen zijn.

!!BarmaN!! zei:
verklaar mij dan even waarom er dan toch zoveel lui nog zijn die al op 17 18 jaar zijn begonnen en nu toch wel de grootsten zijn van dit board. duz ja je legd de zooi plat voor dat het piekt maar er zijn genoeg leden op dit board die laten zien dat je dan ook nog heel groot kan worden. en je kunt het ook anders zien rond die leeftijd herstel je sneller dan als je 35bent......
Barman,
Het is wat DBC zegt. Overigens; als er genoeg gH in je lijf zit en je genen bepalen dat je groot gaat worden, dan mag je nog 10-5 cm kleiner zijn, je blijft groot/lang. AAS die aromatiseren zorgen voor meer vrije estrogenen, estrogeen zorgt in de eerste plaats voor méér epifyse groei bij adolescenten! Men groeit dan eigenlijk even heel snel ("te" snel) waardoor men in de pubertijd vaak ziet dat meisjes sneller rijp zijn/groeien (meer estradiol). Als je nu bovenop die kritieke groeispurt exogene testosteron oid gaat toevoegen, betekend dat teveel meervorming van estrogeen. Gevolgen: te snelle botgroei zonder dat de rest van je lichaam (pezen/spieren/zenuwen etc) kunnen volgen, vroegtijdig afsluiten van de groeischijven, vorming van gyno, onderontwikkeling van bepaalde organen enz.

De reden waarom sommigen toch in lengte zijn volgroeid, ook tijdens een kuur is toch eenvoudig: het heeft enige tijd nodig voor estrogeen om de groeischijven te vervangen door hard bot, een kuur duurt 8-10 weken. Als in die tijd de dosis in de kuur niet te hoog is, dan zal de gevormde estrogeen ook relatief laag blijven en groei je nog door. Duurt de kuur langer, is de dosis hoger, word er meer estrogeen gevormd dan wat normaal is doordat je daar aanleg voor hebt, dan ZAL je botgroei stoppen en blijf je voor altijd kleiner dan je normale lengte. Dit is bij iedereen anders!
Maw: je weet dit nooit op voorhand en je neemt een enorm risico wat je hele leven kan bepalen. Dat is slechts 1 risiso, maar men zou ondertussen moeten weten dat er endogeen veel ernstigere gevolgen kunnen zijn dan exogeen, daarom is AAS gebruik onder de 20-21 spelen met je eigen gezondheid.

Ik ben het een beetje beu om dit telkens te herhalen op dit board, we proberen mensen hier te helpen, niet naar de kl*te te helpen.

Ik ben pas begonnen met 24 jr, ik zou het ook niet voor mn 20e gedurft hebben.

Big T zei:
Barman,
Het is wat DBC zegt. Overigens; als er genoeg gH in je lijf zit en je genen bepalen dat je groot gaat worden, dan mag je nog 10-5 cm kleiner zijn, je blijft groot/lang. AAS die aromatiseren zorgen voor meer vrije estrogenen, estrogeen zorgt in de eerste plaats voor méér epifyse groei bij adolescenten! Men groeit dan eigenlijk even heel snel ("te" snel) waardoor men in de pubertijd vaak ziet dat meisjes sneller rijp zijn/groeien (meer estradiol). Als je nu bovenop die kritieke groeispurt exogene testosteron oid gaat toevoegen, betekend dat teveel meervorming van estrogeen. Gevolgen: te snelle botgroei zonder dat de rest van je lichaam (pezen/spieren/zenuwen etc) kunnen volgen, vroegtijdig afsluiten van de groeischijven, vorming van gyno, onderontwikkeling van bepaalde organen enz.

De reden waarom sommigen toch in lengte zijn volgroeid, ook tijdens een kuur is toch eenvoudig: het heeft enige tijd nodig voor estrogeen om de groeischijven te vervangen door hard bot, een kuur duurt 8-10 weken. Als in die tijd de dosis in de kuur niet te hoog is, dan zal de gevormde estrogeen ook relatief laag blijven en groei je nog door. Duurt de kuur langer, is de dosis hoger, word er meer estrogeen gevormd dan wat normaal is doordat je daar aanleg voor hebt, dan ZAL je botgroei stoppen en blijf je voor altijd kleiner dan je normale lengte. Dit is bij iedereen anders!
Maw: je weet dit nooit op voorhand en je neemt een enorm risico wat je hele leven kan bepalen. Dat is slechts 1 risiso, maar men zou ondertussen moeten weten dat er endogeen veel ernstigere gevolgen kunnen zijn dan exogeen, daarom is AAS gebruik onder de 20-21 spelen met je eigen gezondheid.

Ik ben het een beetje beu om dit telkens te herhalen op dit board, we proberen mensen hier te helpen, niet naar de kl*te te helpen.

thanx goeie info. ben zelf ook van mening dat je wel minimaal 20 jaar moest wezen. (ben slecht voorbeeld dat weet ik) maar was even benieuwt hoe de rest er over dacht.

Big T zei:

mjah, maar weet je hoe dat komt? er zijn gewoon veel die snel willen kuren en dus het liefst horen dat het niet zo heel slecht is op jonge leeftijd. Ik merk het bij mezelf ook, ik ben gewoon ongeduldig. Je probeert alle argumenten tegen AS uit te bannen omdat je gewoon zo graag wilt. Want het is toch raar dat als ik lees dat je gewoon onder je 20ste niet moet gaan kuren dat ik dat erg vervelend vind om te lezen, terwijl ik er eigenlijk heel blij mee zou moeten zijn.

goeie info trouwens! :thumbs:

TylW zei:
Barman,

goeie info :thumbs:
maar weet iemand ook hoe je kan kijken of alles nog wel goed zit....
bijv. bij de dokter bloedtest of zoiets??

Over dat groeien he heb ik ook een vraag (tis wel offtopic sorry, maar om er nu een nieuw topic over te openen..) als je in de lengte gestopt bent met groeien, kunnen je botten zich dan nog wel in de dikte ontwikelen? Of hangt dat process samen met in de lengte groeien?

boogie zei:
mjah, maar weet je hoe dat komt? er zijn gewoon veel die snel willen kuren en dus het liefst horen dat het niet zo heel slecht is op jonge leeftijd. Ik merk het bij mezelf ook, ik ben gewoon ongeduldig. Je probeert alle argumenten tegen AS uit te bannen omdat je gewoon zo graag wilt. Want het is toch raar dat als ik lees dat je gewoon onder je 20ste niet moet gaan kuren dat ik dat erg vervelend vind om te lezen, terwijl ik er eigenlijk heel blij mee zou moeten zijn.

goeie info trouwens! :thumbs:

Ik vind dat er veel mensen zich aanstellen over hun eigen mogelijkheden, misschien dat ik daar een uitzondering op vorm. Jongens komen met kuurtjes deca/winstrol of oxy om maar wat te noemen en willen snel groot zijn, vervolgens lees je dat ze een arm omvang hebben van 39. I

dd BarmaN niet om je af te zeiken maar die 46 vind ik ook te min voor iemand van jou lengte met al 3 kuren in zn kont, niet om flauw te zijn je hebt immers zelf al gezegd dat het niet oke was maar gewoon ter illustratie.

Ik geef toe, over een jaartje of wat wil ik ook wel een kuur doen, mogelijk rond volgend jaar juli/augustus dat weet ik nog niet exact. Heb die kuur uiteraard nu al klaar, nog jaartje tijd om bij te schaven.
Maar daarbij ga ik er dan wel vanuit dat ik een VVM heb van tenminste 90 kilo bij een bf% van rond de 10% dwz 100kg totaal. Voor iemand van 1.80 mtr vind ik dat wel een acceptabel iets om te beginnen met een kuur.

Ik vind het gewoon not done om als knaapje van 77kg bij 1.80 te roepen dat je gespierd bent en dat het tijd is voor een kuurtje ongeacht hoe oud je bent.
Dan zie je achteraf fotos en dan denk je nou dat is vrij gespierd ja ziet er goed uit maar ik vind dat je die "bodybuilder-look" al voor een kuur moet hebben. Na je kuur dien je gewoon echt groot te zijn.

Hmm achteraf zie ik zelf dat dit een vrij zinloos stukje tekst is maja ik wou ook graag even zeggen hoe ik er over denk :suicide:

Na je kuur dien je gewoon echt groot te zijn.

Dat dacht ik ook.

Ik heb een aantal kuren verspeeld om de bekende redenen maar los daarvan ook sterk en gemotiveerd zwaar gekuurd. De netto winst was altijd marginaal.

Waarom? Omdat mijn lichaam na 6 weken totale resistentie opbouwt.

De reden ook waarom ik van de dokter zwaardere dodes krijg voorgeschreven als er iets is, de reden ook waarom de tandarts mij 2,5 keer de hoeveelheid verdoving toedient wil het uberhaupt wérken!

Probeer die meerderheid van jochies die na 3 kuurtjes anderhalf keer mijn omvang hebben dát maar es uit te leggen! Elke keer weer hetzelfde verhaal ophoesten, daar wordt je ook niet vrolijk van.

Mouzer zei:
Over dat groeien he heb ik ook een vraag (tis wel offtopic sorry, maar om er nu een nieuw topic over te openen..) als je in de lengte gestopt bent met groeien, kunnen je botten zich dan nog wel in de dikte ontwikelen? Of hangt dat process samen met in de lengte groeien?
Nee hangt niet helemaal samen. Ze kunnen dus wel breder worden, maar natuurlijk minimaal. Na een bepaalde leeftijd nemen ze zelfs af in dikte, vooral bij vrouwen met een laag oestrogeen gehalte.

Terug
Naar boven