Fitness Seller

Kuurvoorstel nummer 3587125

jumperke1tje

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
307
Lengte
1m79
Achtergrondverhaal:
Na 5 jaar lezen op DBB, mee discussiëren in de AAS sectie en er 3j geleden zelfs een zeer geslaagd eindwerk over te maken, is het toch eens tijd om te stoppen met uitstellen :)

Mijn stats zijn momenteel alles behalve ideaal, maar het verhaal daar rond ga ik hier niet doen. Ik vertrouw op mijn spiergeheugen, en de beste periode om een kuur te doen is binnen 2 weken starten. Of begin oktober, maar dat is weer uitstellen hehe :)
Beetje uitleg omtrent stats: zit al aan het ijzer sinds mijn 14, homegym die er altijd al geweest is. Zat toen op 55kg aan 1m75 :o Was toen ook nog sterk bezig met wielrennen en atletiek, vandaar. In 2007 op DBB aangemeld en toen is het serieus begonnen, met de voeding. Eerste half jaar reeds 10kg bijgekomen lol. Eind 2009- begin 2010 mijn hoogtepunt bereikt. Dit had onder andere te maken met mijn onderzoek voor mijn eindwerk. Perfecte voeding en training + supps + epistane + nolva.

Daarna is het allemaal wat bergaf gegaan. Periodes dat ik simpelweg geen zin had om op voeding te letten. Het trainen bleef er meestal wel bij, omdat ik het gewoon graag doe. Maar als je niet met voeding bezig bent, lijken de trainingen op termijn natuurlijk nergens meer op.

Ben toen ook meer begonnen met duursporten, omdat het in mijn genen zit. Ben van nature overwegend ecto en heb een zeer lage hartslag, en hoge hematocrietwaarde. In de zomer van 2011 naar een 1/8 triatlon toegewerkt. Dit zou ik in 2012 ook willen doen, maar liefst met wat meer massa er op.

Ben nu dus heel wat gains kwijt. Ben al een week of 5 terug bezig met voeding en training, en er plakt terug al wat aan, maar nu wil ik het proces toch wat versnellen.

Heb doorheen de jaren al wat geëxperimenteerd met injecteren, met B12. Het bevalt mij jammer genoeg nog steeds niet :D
Zowel het subcutaan injecteren als het IM in quads of glutes, ik raak er maar niet gewend en en verkloot het keer op keer.
Hier moest ik dus een oplossing voor zoeken.

Een oral only kuur begin ik niet aan. Waarom? Omdat het kak is en je haalt er geen deftige gains mee.
Plots dacht ik aan testosterongel. Is vrij duur in vgl met injects, maar uiteindelijk is het heel wat makkelijker dan spuiten. Je wrijft gewoon 1ml per dag en klaar ermee. 1ml= 100mg. Opname percentage van 40-50%, wat neerkomt op 40-50mg test per dag. Dat is wat de gemiddelde man per week aanmaakt. Wekelijks kom je toch al snel op 300+mg test uit, wat niet slecht is, lijkt me ook voldoende voor een beginnerskuur.

Liefst vanal zou ik test-e 500mg/ew zetten. Maar dat is al 2x prikken per week. Ook nog een oral er bij voor de kickstart.
Winny: nope, te bang voor haarverlies :o
Var: zelfde en te licht naar horen zeggen.
Dbol: teveel bloat, te weinig echte gains, teveel kans op gyno.
Tbol: weinig over bekend, niet zo geliefd op DBB, theoretisch gezien wel een goed middel.

Waar ik vervolgens aan dacht: prik angst overwinnen, iemand anders zoeken die het kan doen, en 1x per week zetten. 250mg per week dus.
En daarbij nog eens die testgel, dan heb ik imo geen kickstart nodig, aangezien het werkt van dag 1.

Voorstel dus: voor meer info waarom dit, lees laatste alinea van de spoiler.

Week 1-10: 250mg test-e
Week 1-10: 100mg trendflow ed
Week 12-15: 20mg nolva ed

Discuss :)

Voor de tl:dr zeikers: gtfo.

Doe het dan gewoon goed man.

4weekjes winny overleeft je haar wel. En anders lekker dbol nemen. Die bloat valt wel mee als je op je voeding let.

Of je nu 1ml of 2ml in de week zet maakt ook niet uit. Ja, wel voor het effect. En ik denk dat je hier minder last van hebt dan van de b12. Al heb ik zelf geen ervaring met b12 injecties.

Dus gewoon 12weken test 500 en kickstart winny of dia.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je snelle reply.

Ben trouwens nu 21j (en 5 maand) en MPB begint al lichtjes, vandaar mijn angst voor DHT. Van dbol ben ik misschien nog wel te overtuigen.

Uiteindelijk krijg ik met de gel er bij toch meer dan voldoende test binnen? Tremendes bv had er goede resultaten mee. Valt me gewoon een pak duurder uit.

Qua vergelijking B12 met test: B12 injectie voel je in principe niet, en is op waterbasis. Test is dikke olie, je moet roteren qua injectie-spot, en is naar het schijnt ook een vrij pijnlijke injectie, dus waarom zou ik er minder last van hebben denk je? :o

500 mg kan ook wel in 1x.

Virgin voeld het wel ff, maar daar ben je zo overheen

Ok man. Ik zou dan toch voor de dia gaan. Maar uiteindelijk moet je toch gaan accepteren dat de tondeuse er overheen moet bro. Ik heb het al moeten accepteren. Bij mij begonnen de inhammen ook al toen in 19 was.

Ja je zou dan wel genoeg binnen krijgen denk ik. Maar dat smeren pff. Zet gewoon een ml meer. Tis beetje raar om het allebei te doen. Of smeer meer of injecteer meer zou ik dan denken.

Ja ik dacht waterbasis is veel gevoeliger. Merk ik wel met winny inject. Ikzelf heb weinig last van injectie plekken met olie. Alleen soms als ik echt veel ml's per week zet dat ik het een beetje ga voelen.

Wil nog een en ander toevoegen.

Acne bestrijding tijdens de kuur en nakuur: B5 supplementeren aan hoge doses.
Uiteraard veel water, indien nodig zonnebank, samen met de nodige gezichtsverzorging. Wat voor mij ook helpt is talkpoeder op rug en schouders.

Plan om gains te behouden: voeding hoog houden, it ain't gonna be clean :o
Sta nog steeds op sub 10% dus boeit verder niet, er mag wel wat vet bij, no prob.
Meer rustdagen (plan tijdens de kuur 5 dagen te trainen + 1 dag cardio). Hoog gewicht, lage reps, minder volume.

Creatine + zink (doet imo goed voor mijn test). Veel slapen, weinig alcohol (beperk ik de afgelopen 2 maand ook al) + B12 voor de energie en eetlust.
Eventueel een anti-stress middel gebruiken dat ik liggen heb. Handig om sneller in te slapen + kan in mijn hoofd zitten maar indien 's morgens genomen verlaagt het mijn cortisol.

---------- Post toegevoegd Sat 9 Jun 2012 om 20:50 ----------

Ok man. Ik zou dan toch voor de dia gaan. Maar uiteindelijk moet je toch gaan accepteren dat de tondeuse er overheen moet bro. Ik heb het al moeten accepteren. Bij mij begonnen de inhammen ook al toen in 19 was.

Ja je zou dan wel genoeg binnen krijgen denk ik. Maar dat smeren pff. Zet gewoon een ml meer. Tis beetje raar om het allebei te doen. Of smeer meer of injecteer meer zou ik dan denken.

Ja ik dacht waterbasis is veel gevoeliger. Merk ik wel met winny inject. Ikzelf heb weinig last van injectie plekken met olie. Alleen soms als ik echt veel ml's per week zet dat ik het een beetje ga voelen.

Die tondeuse zie ik dus niet zitten. Love my hair too much :p
Winny is dan weer wat anders heb ik vernomen, is inderdaad op waterbasis maar gewoon ****ing pijnlijk. B12 is niets, maar toch verneuk ik het zodat het 'pijn' doet haha.
Olie lijkt me vrij pijnlijk, je moet al harder gaan duwen enzo op de zuiger + grotere naald + dikkere vloeistof die door je spier heen loopt en zich opstapelt.

---------- Post toegevoegd Sat 9 Jun 2012 om 20:51 ----------

500 mg kan ook wel in 1x.

Virgin voeld het wel ff, maar daar ben je zo overheen

Ook een optie, maar dan zit je al met 2ml in 1x. Kan 2x niets zijn maar ik zie dit voorlopig niet 100% zitten. Misschien ook iets minder stabiele bloedwaarden zo?

Mkayyy...

Ga even heel eerlijk zijn, vind het persoonlijk een erg dom idee. Ik respecteer je keuze en ik snap het in een bepaald opzicht wel. Ik heb ook niets tegen kuren.

Maar je stats zijn er toch echt totaal nog niet naar. Snap de bedoeling ook niet zo goed. Als ik heb goed voorheb heb je de laatste tijd toch vooral gewoon zitten feesten en zuipen? Wat trouwens prachtig is, een van de mooiste aspecten van het leven. En nu ga je plotseling volledig omdraaien en meteen beginnen kuren.

Niets tegen dat volledig omdraaien he, maar dat kuren, serieus bro. Vertrouwen op spiergeheugen is mooi gezegd maar dan ga je nu toch eerst gewoon weer een minimum 3 maand trainen/goed eten om te zien of je spiergeheugen effectief wel zo goed is.

Verder heb je niet echt veel basis momenteel om op te bouwen en ga je het na je kuur al evensnel weer kwijtspelen me dunkt.

Nu weet je toch even mijn mening :). Voor de rest zou ik als je plannen dan toch vast staan voor 500mg gaan met winny erbij. En hoop ik wel dat je ergens een logje bijhoudt. Ben erg benieuwd naar de resultaten. Ik gun het je ook wel he, versta me niet verkeerd. Maar het zou gewoon zoveel beter zijn om eerst 6 maand serieus te trainen en er dan pas die spuit in te knallen. Nu betwijfel ik uberhaupt of je zelfs tijdens die kuur er 3 maand serieus mee kan bezig zijn.. ( no offence, ik spreek ook gewoon uit ervaring omdat ik zelf ook heel graag ga feesten en net daardoor gewoon niet denk aan kuren, je moet er imo volledig voor leven als je kuurt)

Anyway, sowieso succes kerel!

Niet zo aanstellen man. Gewoon spuiten.
Gewoon met groene naald in je bil.
Uurtje voordat je zet ff ibuprofen erin, olie opwarmen en gaan.
Je kan er wel last van krijgen, maar je moet gewoon ff zoeken hoe het voor jou t minste pijn doet.

Als je zo bang ben zou ik 500mg in 1x doen. Dan heb je(mocht je last krijgen) een week rust. Maar ik denk dat je na je injectie denk...pfffff maakte ik me hier zo druk om

Bea: ergens heb je zeker gelijk bro :)
Best vanal zou ik nog enkele maanden naturel verder gaan, om een deftige basis op te bouwen. Ondertussen zitten we dan weer snel aan nieuwjaar, examens, en daarna stage. Die periode ben ik dus liever niet ON. En zo zitten we snel weer een jaartje verder.

Klopt wel van dat feesten, dat is de grootste reden van het verliezen van gains. Maar anderzijds heb ik nu een zeer mooie periode gehad, dat kunnen ze mij niet meer afnemen :) Heb dit jaar al eens 2 maand 'voor de fun' gestopt met drinken dus ik kan perfect zonder alcohol, dat zou ik dus nu ook wel kunnen.

Het is the easy way inderdaad, al zal ik er ook voor moeten werken, maar het zal in ieder geval sneller gaan. Waarom: ik wil een goed fysiek hebben die er toch wat tussenuit springt. Nu is daar het perfecte moment voor. Op je 40 met een goed fysiek rondlopen is leuk, maar lijkt me nog interessanter om dit voor je 25 mee te maken.

Wat betreft dat gains verliezen valt denk ik wel mee. Heb enkele kurende DBB'ers op facebook, waarvan er toch enkele zijn die begonnen met extreem slechte stats, die zijn gewoon op korte tijd groot geworden, en lijken compleet andere personen geworden te zijn. Qua fysiek: positief. Op bepaalde vlakken echter wel negatief. Een deel van die massa blijft toch plakken.

Ach, geen zorgen bro, ik ben er nog niet 100% uit, maar wou al even een topic lopen hebben ;) Het lijkt me nu gewoon het perfecte moment, budget laat momenteel ook heel wat toe. Aangezien ik niet zo zwaar meer uitga, komt er gewoon een pak geld vrij.

weet je wel wat al die voeding kost?

Ait :) , snap je redenering echt wel. En idd met de stage zou het zeker niet handig zijn om on te zijn. Langs de andere kant zou ik net de zomer de moeilijkste periode vinden :p. Veel goeie feesten, vakanties ed. Het 1e semester volgend jaar lijkt me logischer.

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn :D. Probeer dan ook wel je vrienden niet teveel te verwaarlozen tijdens die periode. Heb het ook vaak gemerkt dat ik in mijn serieuzere momenten mij teveel focus op trainen en vrienden sneller links laat liggen.

True that, nu als we eerlijk zijn zitten je genen je ook gewoon tegen he, geef je in de openingspost ook al aan. Ecto ( no offence ), talent voor duursporten. Ik snap het ook wel, het heeft wel iets om op 20 jaar al ''beer'' te zijn. Alhoewel het veel ongemakken meebrengt ook :p. Easy way zou ik het ook niet echt noemen, zoals gezegd zit het genetisch niet mee en gaat iemand die er nu evenveel voor doet als jij een stuk verder staan.

Ja het mentale aspect. Denk iig dat je wel slim genoeg bent om het niet teveel met je hoofd te laten spelen :).

Maak me zeker geen zorgen :p, vind het ergens wel interessant. Het verbaast me gewoon nogal. Ik ken je ook via fb meer als iemand die graag uitgaat en gewoon van het leven geniet zoals het hoort te zijn. En dan zie ik hier een kuurvoorstel :p.

Ik snap het ook vooral omdat , laten we eerlijk zijn en het klinkt cru maar om hetzelfde resultaat te halen zonder kuren zou je het uitgaansleven wss gewoon moeten laten vallen en echt constant bezig zijn met voeding en trainen om maar te kunnen gainen. Heb zelf ook een maat die al bijna evenlang traint ( meerdere zelfs ) en waarbij je het ook gewoon niet ziet omdat ze die-hard ecto zijn, deels ook door niet hard genoeg te trainen en te slechte voeding maar dan nog zou je meer gains verwachten.

Laat sowieso nog weten wat het wordt en vooral veel succes :). Verwacht wel dat we dan volgend semester eens samen een goeie training meepakken :D. Kan je meteen je gains showen :p.

weet je wel wat al die voeding kost?
Voeding is geen probleem, woon nog thuis.
Bovenop de gewone voeding, die er meer dan genoeg is, haal ik wekelijks voor 150 euro noten, pasta, rijst, kip etc. Hoef ik zelf niet te betalen.
Ait :) , snap je redenering echt wel. En idd met de stage zou het zeker niet handig zijn om on te zijn. Langs de andere kant zou ik net de zomer de moeilijkste periode vinden :p. Veel goeie feesten, vakanties ed. Het 1e semester volgend jaar lijkt me logischer.

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn :D. Probeer dan ook wel je vrienden niet teveel te verwaarlozen tijdens die periode. Heb het ook vaak gemerkt dat ik in mijn serieuzere momenten mij teveel focus op trainen en vrienden sneller links laat liggen.

True that, nu als we eerlijk zijn zitten je genen je ook gewoon tegen he, geef je in de openingspost ook al aan. Ecto ( no offence ), talent voor duursporten. Ik snap het ook wel, het heeft wel iets om op 20 jaar al ''beer'' te zijn. Alhoewel het veel ongemakken meebrengt ook :p. Easy way zou ik het ook niet echt noemen, zoals gezegd zit het genetisch niet mee en gaat iemand die er nu evenveel voor doet als jij een stuk verder staan.

Ja het mentale aspect. Denk iig dat je wel slim genoeg bent om het niet teveel met je hoofd te laten spelen :).

Maak me zeker geen zorgen :p, vind het ergens wel interessant. Het verbaast me gewoon nogal. Ik ken je ook via fb meer als iemand die graag uitgaat en gewoon van het leven geniet zoals het hoort te zijn. En dan zie ik hier een kuurvoorstel :p.

Ik snap het ook vooral omdat , laten we eerlijk zijn en het klinkt cru maar om hetzelfde resultaat te halen zonder kuren zou je het uitgaansleven wss gewoon moeten laten vallen en echt constant bezig zijn met voeding en trainen om maar te kunnen gainen. Heb zelf ook een maat die al bijna evenlang traint ( meerdere zelfs ) en waarbij je het ook gewoon niet ziet omdat ze die-hard ecto zijn, deels ook door niet hard genoeg te trainen en te slechte voeding maar dan nog zou je meer gains verwachten.

Laat sowieso nog weten wat het wordt en vooral veel succes :). Verwacht wel dat we dan volgend semester eens samen een goeie training meepakken :D. Kan je meteen je gains showen :p.

Zomer leek mij ook een moeilijke periode, vooral wat betreft zweten dan haha. Festivals doe ik dit jaar uitzonderlijk niet, reis gaat door in september.
Oktober beginnen is ook een optie, maar dan zitten we weer met uitstelgedrag. Bovendien gaat mijn bloatkop nogal opvallen in Gent :D

Genen zitten zeker tegen, een beer kan ik simpelweg nooit worden. Is enigszins vreemd, test is hoog genoeg, check lichaamsbeharing en baardgroei. Frame is gewoon te smal, vandaar het lage BW. Mensen schatten mij vaak 10kg zwaarder dan ik ben (ook zonder kleren, vooral chicks dan, komt door mijn 5kg penis lol).
Vandaar mijn neiging om naar juice te grijpen. Ik heb al heuse ecto's een hele transformatie zien doorgaan, eens ze aan de AAS gaan.

Als ik minder dan 3500kcal binnenkrijg (hou het steevast bij, ook in de periodes dat ik er niet mee bezig ben) dan val ik gewoon keihard af. Als ik eens een maandje hard uitga bam, 5kg kwijt, easy. K*tgenen.
Duursporten: al wat je wilt. Met de minste training maak ik iedereen kapot :D
Kracht zit ook wel vrij goed, ben explosief ingesteld. Maar die echte massa blijft jammer genoeg uit.

Zit volgend jaar eerste semester sowieso vaak in Gent, en woon niet ver, dus een duo training komt er sowieso eens van ;)

Jaartje geleden trouwens ontdekt dat ik allergisch ben aan melk fuuaaaark, dat was ook even weg gains toen. K*tgenen, again.

Oh en btw: one life, live it :D

Jaartje geleden trouwens ontdekt dat ik allergisch ben aan melk fuuaaaark, dat was ook even weg gains toen. K*tgenen, again.

Oh en btw: one life, live it :D

Idd :D. Ga er waarschijnlijk ooit ook wel een keertje aan, het is eigenlijk vooral het uitgaansleven die me tegen houdt :o. Maar je hebt een punt, gewoon doen :). Zou dan toch sowieso de 12 weken 500mg nemen zoals iedereen hier altijd aanraadt, zal wel een reden hebben.

En dafuq 150 euro aan voeding per week :eek:, vind 30 euro in den aldi al veel :p , mjah kotleven zeker :D.

( wel nog grappig om te zien oe dan genen kunnen verschillen :p , nmaand feesten is bij mij 3kg drbij :( )

Is inderdaad iets wat weinig mensen begrijpen. Bij de meesten: alcohol= aankomen. Bij mij niet, integendeel.

Bwa, ik zelf haal ook veel uit den aldi :D Als jij rondkomt met 30 euro voeding per week, en er toch zo bijloopt, dan spring ik morgen onder de trein.

Is inderdaad iets wat weinig mensen begrijpen. Bij de meesten: alcohol= aankomen. Bij mij niet, integendeel.

Bwa, ik zelf haal ook veel uit den aldi :D Als jij rondkomt met 30 euro voeding per week, en er toch zo bijloopt, dan spring ik morgen onder de trein.

http://www.b-rail.be/main/N/

Leuk je gekent te hebben :D.

Nee srs , 30 euro voor 5 dagen :). Deeltje mee van thuis en dan 2 dagen per week thuis. Je leert creatief zijn :o. ( pasta kost geen fluit, bijna alles van die 30 euro ga vooral naar vlees ) Maar ik ben dan ook alles behalve ecto :o.

Ma we zijn offtopic aant gaan :p, best de meer ervaren mensen nog wa tips laten geven :D.

Die ene ml meer zetten maak echt niet uit hoor. Test is helemaal geen pijnlijke injectie. Je zet de e versie meeste heb wel meer last bij prop. Ik zou die gelshit lkker laten zitten hoor.

Vanwaar trouwens de haat jegens de gel van de meeste?
Blij om te horen dat test injecteren wel meevalt, al schijnt test p en supersust etc idd wat pijnlijker te zijn.

Vanwaar trouwens de haat jegens de gel van de meeste?
Blij om te horen dat test injecteren wel meevalt, al schijnt test p en supersust etc idd wat pijnlijker te zijn.

Duur, iedere dag smeren, onnodig. Je gaat prikken zet dan gewoon een ml erbij. Test p hebben sommige wel meer last, maar over sust HB ik eigenlijk nog nooit iemand gehoord.

Terug
Naar boven