MuscleMeat

Aankondiging Kwalificatie Sterkste Man v NL 2011

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb er vorig jaar m'n mening al over gegeven. Ik vind ook dat een kwalificatie wedstrijd voor diegenen moet zijn de enige kans op kwalificatie maken. Vorig jaar zijn de onderdelen al wat zwaarder geworden om het kaf van het koren te scheiden.
Dat zal voor dit jaar zeker niet anders zijn.. Naar mijn mening zijn er voor de 8 plaatsen die er te verdelen zijn, zo'n 16 kanshebbers. Natuurlijk kunnen er een paar verrassingen bij komen. Maar er zullen er waarschijnlijk ook wat afvallen door blessures o.i.d.
Maar ik denk wel dat je voor je je opgeeft ff goed naar jezelf moet kijken en wat je kan.
als je problemen met bv 3 vd 5 onderdelen hebt. moet je verstandig zijn en nog een jaar keihard trainen..

Mo doe normaal please je weet net als ik dat er op Noord jongens meedoen die nog niet de helft zijn van jou. Zolang dat het geval is moeten er eerst maar eens andere maatregelen getroffen worden.

jaah naja je hebt wel gelijk gijs , maar ik ben altijd eerlijk en realitisch ,vooral naar mezelf wat anderen doen moeten ze zelf weten. Ik heb Noord vorig jaar meegedaan ,maar da was praktisch mn eerste wedtsrijd en ik wist niet eens wat een kwalificatie nou precies inhield. Nu vele maanden later ben ik me wel bewust , dat als je niet ongeveer opt niveau zit van jongens van de finale ,dan heb je daar nog niks te zoeken..overmoedig doen ,doe ik wel op andere wedstrijden :D..plus ik vind dat ik nog heel veel zwaktes moet bijtrekken ..en dat gebeurd niet binnen een paar maanden

Ik ga bij alle vier meedoen,

aan de forum trashtalk :cool:

ja, ik bedoelde ook niet deze trashtalk hoor, meer de reviews etc.

indd , ik doe noord ook niet mee puur om de wachttijd en afkoeltijd en "irritatie tijd" van jongens die echt kwalificatie materiaal zijn nie in de weg te zitten...ik ben er uiteraard wel bij om te supporten :D

Mo... je deadlift ****ing 330.. wtf gast! Inschrijven en SNEL !

Mo, je hebt vorig jaar een aantal zware 'B-wedstrijden' gedraaid en daar veel van kunnen leren. Je hebt nog een paar maanden om nog sterker te worden en de afstand tussen jou en sommige atleten, voor zover nog aanwezig, te dichten.

Ik heb mezelf ook ingeschreven voor 2 voorrondes en ik hoop echt dat mannen als jij en Matthieu hetzelfde doen.

Als er iets is gebleken vorig jaar, dan is het wel dat mannen van jullie niveau het een aantal finalisten moeilijk kunen maken op sommige, zo niet alle, onderdelen.

Kortom: Inschrijven en snel!

Mo... je deadlift ****ing 330.. wtf gast! Inschrijven en SNEL !

haha thnx frenkie ,ma deadlift is 1 ding..de rest moet ook goed zijn..al moet die deadlift ook btr,,maja enige waark mee zit is oft dit jaar allemaal wel goed genoeg gaat zijn..kben nog ma 1 jaar echt gefocused bezig, dus moet ma zien

---------- Toegevoegd om 20:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:29 ----------

Mo, je hebt vorig jaar een aantal zware 'B-wedstrijden' gedraaid en daar veel van kunnen leren. Je hebt nog een paar maanden om nog sterker te worden en de afstand tussen jou en sommige atleten, voor zover nog aanwezig, te dichten.

Ik heb mezelf ook ingeschreven voor 2 voorrondes en ik hoop echt dat mannen als jij en Matthieu hetzelfde doen.

Als er iets is gebleken vorig jaar, dan is het wel dat mannen van jullie niveau het een aantal finalisten moeilijk kunen maken op sommige, zo niet alle, onderdelen.

Kortom: Inschrijven en snel!

ja indd..de kans is ook wel dat ik er eentje meedoe..maar om met zn 500-en te storten op Noord Nederland vind ik wat overdreven..kzal aankijken hoe de opgave gaat zijn bij de andere wedstrijden en zal dan kijken,, kvind mezelf nog laaang niet finale waardig( en dus heeft een kwali ook nie echt zin)..kwil dit jaar zowieso nog voor meer ervairng gaan..en da doe ik liever alsk elke x snel aan de beurt ben ivm blessure risico van het lange wachten + alles is wat gezelliger en vlotter met een "normale" deelnemerslijst

haha thnx frenkie ,ma deadlift is 1 ding..de rest moet ook goed zijn..al moet die deadlift ook btr,,maja enige waark mee zit is oft dit jaar allemaal wel goed genoeg gaat zijn..kben nog ma 1 jaar echt gefocused bezig, dus moet ma zien

idd en ik ga nu mensen voor hun schenen schoppen, maar **** it...Mensen als bv FRank en Roy (echt geen haat jongens)hebben nu nog geen plaats op een kwalificatie. En ook al is het maar voor de ervaring....
Kijk zijn er plaatsen op die wedstrijden over, nadat de "echte"sterke jongens zijn ingeschreven, dan be my guest and enjoy the moment.
En dan komen we op een ander punt, de manier van inschrijven, werking van het systeem, ontbreken van een organisatie etc.

En nu een groups hug people!

idd en ik ga nu mensen voor hun schenen schoppen, maar **** it...Mensen als bv FRank en Roy (echt geen haat jongens)hebben nu nog geen plaats op een kwalificatie. En ook al is het maar voor de ervaring....
Kijk zijn er plaatsen op die wedstrijden over, nadat de "echte"sterke jongens zijn ingeschreven, dan be my guest and enjoy the moment.
En dan komen we op een ander punt, de manier van inschrijven, werking van het systeem, ontbreken van een organisatie etc.

En nu een groups hug people!

Wil eerst zeggen dat ik me totaal niet aangevallen voel George, maar ik wil wel graag mijn beweegredenen uitleggen.

In 2010 heb ik wedstrijden gedraaid tegen 7 van de twaalf finalisten van dat jaar. Dit op 'b-wedstrijden', waar helaas vaak een tekort aan deelnemers was. Zeker in het begin was het gat enorm, maar ik vind dat ik heb laten zien dat het gat gedurende het jaar kleiner is geworden.

Zolang ik ook andere zware 'b-wedstrijden' mee mag draaien en daar op onderdelen punten kan afsnoepen van de finalisten, denk ik dat ik dat ook op een voorronde kan. Ik zal misschien niet winnen, maar ik kan het een aantal mensen wel heel moeilijk maken en dat is mijn doel voor dit jaar.

Ik heb me niet ingeschreven voor NoordNL, omdat het mij daar waarschijnlijk te druk wordt. Heb me wel ingeschreven voor midden- en zuidNL.

Als een wedstrijdorganisator vind dat ik op basis van wat ik heb laten zien, vind dat ik niet op zijn wedstrijd thuis hoor, dan mag hij me dat Pm-en, hyven,doorbellen of het hier op het forum zetten en dan zal ik me terug trekken.

Ik weet zeker dat Dennis als organisator van MiddenNL hier op het forum zit. Van de organisatie van ZuidNl weet ik het niet.

En dan ga ik lekker terugschoppen. Roy heeft meegedaan aan genoeg zware B wedstrijden om het eens op een kwalificatie te laten zien. Ik ken genoeg jongens die op kwalificaties kwamen zonder eerst redelijk gepresteerd te hebben op B wedstrijden. Echter geldt nog steeds de regel dat er niet een soort van bewezen staat van dienst moet zijn maar dat je gewoon jezelf waardig moet achten.

En sommige misschatten zich zelf behoorlijk....Een zware b is nog anders dan het Aniveau van de finale...
zware b is 340yoke finale is 400ofzo, tire flip weet je zelf hoe achterlijk zwaar hij vorig jaar viel. Boom 140 is het minimum.
En imo doen je mee aan een kwalificatie omdat je in een finale wilt strijden....waar een shitload mensen niks te zoeken hebben...

Een shitload ja, maar Roy is nou net een voorbeeld die toch goed mee kan draaien op zo'n wedstrijd.
Als je meerdere keren laatste eindigt op een onderdeel kan je je afvragen of het wel een slimme keuze is.

En sommige misschatten zich zelf behoorlijk....Een zware b is nog anders dan het Aniveau van de finale...
zware b is 340yoke finale is 400ofzo, tire flip weet je zelf hoe achterlijk zwaar hij vorig jaar viel. Boom 140 is het minimum.
En imo doen je mee aan een kwalificatie omdat je in een finale wilt strijden....waar een shitload mensen niks te zoeken hebben...

Beter ga ik ook pokeren als ik je verhaal zo lees.

najaaa nie helemaal mee eens..en wat jarno int begin ookal aangaf..er kunne toppers geblesseerd raken of net hun dag nie helemaal hebben..en als roy zn dag wel heeft kan et zomaar goed voor em aflopen...en een DSC kampen scheelde nie heel veel met de finale van dit jaar met een van Yoke 360 ( al is da nie zo heel byzonder voor een finalist) maar over wat wasset? 35 m ofzo en dan wilk over die medley nie beginnen ,,kheb jan nooit zo naar de kker zien gaan.. de finaleonderdelen zelf zijn nie per definitie zwaarder of moeilijk dan een zware B ,maar hoe erop gepresteerd wordt is wel belangerijk om in acht te nemen..

en ja anders moeten ze maar 3 inschrijvingsplekken doen en dat de sterkste van de 2 doorgaan haha maja is ook nie echt leuk om na te kijken

er zijn toch nog genoeg wedstryden om mee te doen
als je nog niet klaar bent voor een kwalificatiewedstryd moet je het niet doen
net als vorig jaar waren er genoeg wedstryden waar niemand opaf kwam
en op de kwalificatie doen er 30 mee waar er 15 van thuishoren
het gaat meer om dat men dan kan zeggen"kijk ik heb meegedaan aan de sterkste man van nederland"
kijk alleen al naar de wedstryden in musselkanaal stadskanaal zijn toch er leuke en goed georganiseerde wedstryden en daar kan je veel ervaring opdoen en je zenuwen leren beheersen

Misschien praat ik wel poep hoor. Ik ben niet zo bekend hiermee als bijv. jullie.

Maar is het geen logica dat iedereen zich kan/mag inschrijven en dat de organisator van het betreffende event bepaalt wie waardig genoeg is?

Ervan uitgaand dat diegene van wanten weet. Slechte zaak anders. Toch?

Monsterlogica?

pietje , in werkelijkheid kan je theorie helaas niet , want een bekende top naam in 2010 kan theoretisch gezien in 2011 niks waard zijn..en een onbekende naam kan in 2011 ineens iedereen zwaar verassen als supertalent..dus het blijft heel lastig en bijna onmogelijk om dit te filteren vanuit de organisatie zelf denk ik..enige oplossing..nie luisteren naar je vrienden ,maar eerlijk in de spiegel kijken en daarna naar de onderdelen lijst en een beslissing maken

Terug
Naar boven