Fitness Seller

L1sanne ready voor zomer 2015

En werd je tijdens dat college ook verteld over de voordelen van low rep/high intensity tov high rep/low intensity bij vergelijkbaar volume namelijk de betere technische ontwikkeling en meer krachtspecifieke adaptaties waardoor je sterker wordt en je dus grotere volumes kunt gaan draaien en dus meer progressie maakt ook wat betreft massa?

---------- Toegevoegd om 15:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:33 ----------

Welke opleiding volg je?

Klinkt echt heel p*ssy, maar we hebben een apart krachthonk met allemaal mannen die er in staan. Daar durf ik echt niet meer in sinds het ledenaantal van de sportschool is gegroeid :bang: Maar er is wel een gedeelte bij de cardio machines met wat gewichten, alleen daar is geen spiegel. Dus als het zonder spiegel kan dan ga ik ze wel doen!
Herken het wel wat je hier omschrijft.
Zelf was ik in het begin ook nerveus naar het "aparte krachthonk" te gaan, met al die brede kerels.. Toch zou ik je aanraden het gewoon te doen. Houd je oordopjes van muziek in (heb ze zelf standaard in, of ik nu muziek aan heb staan of niet) en vermijd oogcontact. Hoe vaker je bent geweest, hoe meer jij aan die mannen gaat wennen en zij aan jou. Als ze zien dat je serieus bezig bent en je prima op je training focust en het goed aanpakt, dan zullen ze je op den duur alleen maar respecteren..
Even een soort van koudwatervrees waar je doorheen moet :).

Je bent qua potentiele hypertrofie onder onderhoud tov bij meer kcal sowieso al vrij beperkt dus is het extra belangrijk om te streven naar behoud/toename van kracht zodat je als je ooit weer meer gaat eten ook weer hogere volumes kunt draaien.

• Topic Starter Topic Starter
En werd je tijdens dat college ook verteld over de voordelen van low rep/high intensity tov high rep/low intensity bij vergelijkbaar volume namelijk de betere technische ontwikkeling en meer krachtspecifieke adaptaties waardoor je sterker wordt en je dus grotere volumes kunt gaan draaien en dus meer progressie maakt ook wat betreft massa?

---------- Toegevoegd om 15:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:33 ----------

Welke opleiding volg je?

Nee, ze gingen er niet echt heel diep op in (helaas!). En ik doe geneeskunde, maar heb nu een blok exercise physiology :) Jouw redenatie klinkt wel goed, volgende training maar hogere gewichten pakken.

Herken het wel wat je hier omschrijft.
Zelf was ik in het begin ook nerveus naar het "aparte krachthonk" te gaan, met al die brede kerels.. Toch zou ik je aanraden het gewoon te doen. Houd je oordopjes van muziek in (heb ze zelf standaard in, of ik nu muziek aan heb staan of niet) en vermijd oogcontact. Hoe vaker je bent geweest, hoe meer jij aan die mannen gaat wennen en zij aan jou. Als ze zien dat je serieus bezig bent en je prima op je training focust en het goed aanpakt, dan zullen ze je op den duur alleen maar respecteren..
Even een soort van koudwatervrees waar je doorheen moet :).

Bedankt voor de tips! Ga het echt weer proberen te doen, moet over die onzekerheid stappen. Die onzekerheid is ook wat tussen mijn oren zit, want een half jaar geleden stond ik daar wel gewoon.
(De afgelopen twee keer dat ik in de sportschool zat deed ik ook een lange mouwen trui aan over mijn topless shirt omdat ik me om de een of andere manier schaamde :eek!: )

Welkom en succes!
enne.. gewoon tussen de kerels in gaan staan. Ze wennen er wel aan. ;)

Haha, je kunt het ook als compliment zien. Ik begrijp je irritatie als je je bekeken voelt, maar het feit dat je je bekeken voelt geeft ook aan dat mensen graag naar je kijken. Het feit dat ze je vervolgens niet aanspreken of wegkijken als je terugkijkt kan ook meer te maken hebben dat jij hun onzeker maakt (i.p.v. zij jou), hoe groot en breed zij ook zijn, sommigen blijven ook maar kleine jongetjes van binnen. Ik merk het zelf ook wel (en doe het onbewust zelf ook hoor) in de sportschool hoor, op 't moment dat er een vrouw volop bezig is met de compounds wordt er toch meer aandacht aan besteed dan als er een man bezig is, maar dat heeft niet zozeer met afgunst te maken o.i.d. maar meer in positieve zin het opmerkelijke aanzicht van een vrouw in die omgeving van de sportschool. Als je ervoor open staat zullen de meesten je alleen maar complimenteren / advies geven over dingen die je goed doet of beter kunnen. Dat zegt echt niet dat ze meteen iets van je willen maar goed, begrijp het bekeken voelen en dat je liever in alle rust sport wel. 't is inderdaad even een barrière waar je misschien doorheen moet, maar goed dat is in de basis eigenlijk voor iedereen zo geweest die begint met sporten en de eerste keer een sportschool binnen loopt (los van man of vrouw), tenzij je altijd al een beest was van nature.

Zo een weekje niet gepost hier, maar ik was druk met trainen en studeren ;)

Rug + biceps vr 23 januari
Eehm vergeten te loggen maar ik weet wel dat ik super blij was dat ik bij veel dingen meer kracht had

Chest + schouders + triceps wo 28 januari
Machine press
12 x 15
8 x 20
8 x 20

Shoulder press machine
6 x 10
5 x 10
5 x 10
2 x 15

Incline dumbbell bench press
10 x 3
10 x 4
10 x 5
10 x 6

Front dumbbell raise
12 x 4
6 x 5
3 x 6
7 x 5

Pectoral machine
12 x 10
8 x 15
6 x 15

Lateral dumbbell raise
12 x 4
5 x 5
6 x 5

Benen do 29 januari
Was om negen uur 's avonds, net klaar met leren voor de toets en had nog niet avond gegeten dus de training was minimaal

Abductor
12 x 45
12 x 50
12 x 55
12 x 55

Leg curl
12 x 30
8 x 35
6 x 40

Leg extensie
10 x 40
8 x 45
8 x 50

Leg press
12 x 70
10 x 80
6 x 90
(wil echt graag naar de 100!)

Back + biceps vr 30 januari
Pulley
12 x 10
6 x 20
7 x 20
6 x 20

Machine back
7 x 35
7 x 35
7 x 35

Lat Pulldown
8 x 15
4 x 30
8 x 25

Machine Row
12 x 15
8 x 20
8 x 25

Hammer curl
10 x 5
8 x 6
8 x 7

Biceps curl
10 x 6
8 x 7
6 x 8
5 x 8

---------- Toegevoegd om 13:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:40 ----------

Welkom en succes!
enne.. gewoon tussen de kerels in gaan staan. Ze wennen er wel aan. ;)
dankjee!!

---------- Toegevoegd om 13:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:42 ----------

Haha, je kunt het ook als compliment zien. Ik begrijp je irritatie als je je bekeken voelt, maar het feit dat je je bekeken voelt geeft ook aan dat mensen graag naar je kijken. Het feit dat ze je vervolgens niet aanspreken of wegkijken als je terugkijkt kan ook meer te maken hebben dat jij hun onzeker maakt (i.p.v. zij jou), hoe groot en breed zij ook zijn, sommigen blijven ook maar kleine jongetjes van binnen. Ik merk het zelf ook wel (en doe het onbewust zelf ook hoor) in de sportschool hoor, op 't moment dat er een vrouw volop bezig is met de compounds wordt er toch meer aandacht aan besteed dan als er een man bezig is, maar dat heeft niet zozeer met afgunst te maken o.i.d. maar meer in positieve zin het opmerkelijke aanzicht van een vrouw in die omgeving van de sportschool. Als je ervoor open staat zullen de meesten je alleen maar complimenteren / advies geven over dingen die je goed doet of beter kunnen. Dat zegt echt niet dat ze meteen iets van je willen maar goed, begrijp het bekeken voelen en dat je liever in alle rust sport wel. 't is inderdaad even een barrière waar je misschien doorheen moet, maar goed dat is in de basis eigenlijk voor iedereen zo geweest die begint met sporten en de eerste keer een sportschool binnen loopt (los van man of vrouw), tenzij je altijd al een beest was van nature.

Bedankt voor je peptalk! Je hebt echt gelijk, nu even de knop omzetten :):)

ondanks het studeren wel goeie trains :)

ik zie heel veel reps

lekker curls voor de gurls :flexgrin:

Schouders + borst woensdag 4 feb
Machine press
12 x 15
8 x 20
5 x 25

12 x 5
10 x 6
7 x 7

Schouder machine
10 x 10
6 x 15
3 x 20
6 x 15

Pectoral machine
12 x 10
8 x 15
8 x 15
3 x 20

Front dumbbell raise
10 x 5
3 x 6
8 x 5
6 x 5

Lateral dumbbell raise
12 x 4
6 x 5
7 x 5

Leg day donderdag 5 feb
Leg press
12 x 70
10 x 80
8 x 90
5 x 100 (yesssss)

Abductor
12 x 45
12 x 50
12 x 55

Leg curl
8 x 30
8 x 35
8 x 40
6 x 45 (yeah)

Leg extension
8 x 40
8 x 45
8 x 50
8 x 55
4 x 55 (auw)

Lunge
8 x 6
8 x 7
8 x 8

---------- Toegevoegd om 12:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:45 ----------

in mijn log is het rep x kg
hoeveel reps moet ik dan doen? ik blijf tussen 8-12 want ik train op hypertrofie?

---------- Toegevoegd om 12:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:46 ----------

haha :cool:

lkkre legpress

Ik zou ook zeggen lekker tussen de 6-12 gaan zitten.

Rug en biceps vrijdag 6 februari
niet gelogd want was echt moe en had maar weinig tijd

Benen maandag 9 februari
Abductor
12x50
12x55
12x60

Leg Press
12x80
10x90
6x100 (yeah, dus niet eenmalig haha)

Leg curl
8x35
8x40
3x45
3x45

Leg extension
10x40
10x45
10x50
6x55

Borst, schouders, triceps woensdag 11 februari
Machine press
8x20
8x20
5x25

10x6
8x7
5x8

Shoulder dumbbell press
8x5
8x6
8x7

Pectoral machine
8x10
5x15
5x15

Front dumbbell raise
12x4
4x6
12x5

Lateral dumbbell raise
6x5
7x5
3x6

Dumbell overhead triceps extension
12x6
8x7
6x8

daarna HIIT fiets 5 setjes (30 sec high en 90 sec rust)

---------- Toegevoegd om 14:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:14 ----------

thnx!

---------- Toegevoegd om 14:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:15 ----------

Ik zou ook zeggen lekker tussen de 6-12 gaan zitten.

thnx voor advies!

Mooie trainingen hoor! :)

Rug en biceps do 12 februari
Pulley (echt vooruit gegaan :) )
12x10
8x20
5x25
10x20

Machine voor de rug
8x30
7x35
5x40

Lat pulldown
12x15
10x20
6x25

Dumbbell Hammer curl
10x6
7x7
4x8

Dumbell Curl
10x6
8x7
5x8

Probeerde ook nog pull ups maar ik kan geen pull ups :(
Heb wel reverse pull up gedaan

---------- Toegevoegd om 19:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:08 ----------

dankje!!

Lkkre training

Lekker getraind.
Misschien eerst met chin ups proberen. Die zijn veel makkelijker dan pull ups. ;)

Terug
Naar boven