AndroidHealthClinic

Laatste 850 kcal voor 's avonds opvullen met.....

martijng70

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
10%
Vaak moet ik rond een uur of 22.00 nog ongeveer 850 kcal. binnenwerken

Nu doe ik vaak het volgende:

600 gram magere kwark 300kcal
30 gram noten of pindakaas (evt gemalen kokos) 180 kcal

120 gram havermout 390 kcal

Zijn er andere/betere/ schonere opties zijn om dit 's avonds op te vullen ?

Overdag meer eten is een optie, maar heb geen probleem om 's avonds nog zo'n maaltijd op te eten dus vandaar mijn vraag. Dit verveelt ook op den duur.

alvast bedankt.

Mijn voeding:

Totaal: 2800kcal 200g eiwit, 80g vet, 340g kh
gewicht 69 kg.
vp. 12.8%

Laatst bewerkt:
... een bakje kwark met enkele lepels lijnzaadolie. DBB style anno 2005

Eens grijpen naar volle kwark, direct al een groter aantal calorieën.
Maakt eigenlijk weinig uit wat je eet, zolang je er je nachtlust niet voor moet laten, het past in je macro's en het je genoeg kcal heeft dan kan zowat alles.

Ik heb ergens gelezen dat teveel carbs voor het slapen gaan kan leiden tot rusteloze nachten. Schijnt dat je dan niet goed in je REM-fase komt. Of er enige kern van waarheid inzit is de vraag..... Ik eet eigenlijk weinig tot geen carbs voor het slapen gaan dus ik uittesten gaat niet :P

Ik heb ergens gelezen dat teveel carbs voor het slapen gaan kan leiden tot rusteloze nachten. Schijnt dat je dan niet goed in je REM-fase komt. Of er enige kern van waarheid inzit is de vraag..... Ik eet eigenlijk weinig tot geen carbs voor het slapen gaan dus ik uittesten gaat niet :P

Ik heb juist gelezen dat je na een refeed (is veel carbs) juist beter slaapt :P

Ik denk dat de ervaring het uit moet wijzen haha

Voordat ik ga slapen nuttig ik ook altijd nog een behoorlijke maaltijd met zeker een 70 gram carbs. Ik merk geen verschil met slapen t.o.v. dat ik vroeger een bakje kwark met wat nootjes wegwerkte.

Idem afgelopen nacht rond de 80 koolhydraten naar binnen gewerkt was heerlijk

Terug
Naar boven