XXL Nutrition

Langzame of snelle reps

Peiling Peiling Langzame of snelle reps?

• Totaal stemmers
    86
  • Topic Starter Topic Starter
Ik vind de term "snel" misleiden. De juiste benaming is explosief en dat hoeft echt niet snel te zijn.

Zelfde geld voor "langzaam". Wat is langzaam? 1sec? 2sec? 3sec? enz. Ga uit van "gecontroleerd.

Voor mij wordt het dan gecontroleerde eccentrische fase en een eXplosieve concentrische fase.

Was misschien inderdaad beter geweest als ik die benamingen had gebruikt.

Een positieve fase zonder explosiviteit lijkt mij helemaal nergens over gaan... Je doet aan bodybuilding, niet aan ping-pong, toch? ???

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou je vergelijking van Ping-pong kunnen begrijpen als het ging over SNEL omhoog SNEL omlaag, aangezien dat ping-pong vrij snel is. :rolleyes:

Het is niet of-of. Elk van de genoemde dingen heeft z'n nut. Was pas geleden ook nog een topic over.

Ik zeg imo, convince me otherwise..

denk dat je hier lang genoeg rond zwerft om de onderzoekje over rep speed en het aanspreken van spieren gezien te hebben.

de onderzoeken concluderen dat snellere reps meer motorunits aanspreken dan langzame reps en therefore meer massa en kracht bevorderen tov relatief langzamere reps.

overigens voel ik mn spieren ook beter aanspannen als ik langzaam en geconcentreerd de reps uitvoer, echter zijn mn gains er mee wel inferieur.
maar elke rep tempo heeft zn plek op zn tijd.

Ik beweeg gecontroleerd omhoog, span goed aan, en zak gecontroleerd weer naar beneden.
T.o.v. de meeste om me heen train ik langzamer.

Terug
Naar boven