AndroidHealthClinic

Laptop/notebook

dell is goed! heb ik ook! degenlijk

Als ik nu zelf een notebook/laptop zou kopen zou ik absoluut geen waarde hechten aan de meningen van andere over laptops. Ook niet van mensen die een tijd bij een computer bedrijf hebben gewerkt.
Je wilt uitvalpercentages weten, en dat is het enige waar je op kunt vertrouwen.

Stel nou dat 10.000 mensen in een bepaald gebied een Medion laptop kopen, en 1000 een Acer. Stel uitvalspercentage van de Medion is 1 procent en die van de Acer 2 procent. Dat is dus 100 vs 20. Een gedeelte daarvan gaat naar de computerwinkel waar je neefje werkt. Stel de spreiding van Aldi-laptops is gelijk aan die van Acer laptops. Laat het percentage mensen die naar computerwinkel van dat neefje 20% zijn.

Dan komen er dus 20 mensen met een Aldi laptop en 4 met een Acer. Logischerwijs zal het neefje een oordeel vormen m.b.t. de Medion laptops, dat moet wel troep zijn!

Maar als je kijkt naar het uitvalspercentage, dan krijg je een compleet ander verhaal. Heb zelf niet gekeken naar dergelijke sites maar volgens mij zijn die medion laptops zo slecht nog niet. De service die medion i.h.a. levert is best goed, dus als iets mis gaat kun je daar altijd terecht.

Heb zelf een dikke Acer gekocht, die had toen veel Laptop voor weinig doekoe.

[edit]
Kijk anders in deze topic voor meer info: http://forum.dutchbodybuilding.com/chat-conversatie/laptop-voor-videobewerking-46112.html

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb al 1 gekocht, ik ben zo blij als een klein kind :D
het is de nieuwste Asus geworden.

Goede keuze!! Veel plezier ermee bro

Yzord zei:
Bovenstaande beweringen dat de scharnieren kapot gaan en HDD gecrashed, gebeuren ook bij A merken. En sorry, Dell laptops zijn helemaal niet goed.

waar zie jij in mijn post staan dat ik zeg dat dit met A merken niet gebeurd. Ik vertel alleen dat je met die laptops van de Aldi en Lidl gewoon vaker slechte verhalen hoort dan bij de A merken. Maar dat is toch vaak met alles vaak?

jorasho zei:

Ja, jammer dat 95% van de gebruikers allemaal een gewone pc hebben. En bij ons op school bijna 99% die met een gewone laptop rondlopen. Ik denk dat je met een Mac dan meer problemen gaat krijgen. Stel dat er een programma is op school die compatible is met Windows en gemaakt is alleen voor windows of Dos.. zit je lekker gebakken met je macje want er is geen Mac versie van dat programma ;)

Frenkpie zei:
Ja, jammer dat 95% van de gebruikers allemaal een gewone pc hebben. En bij ons op school bijna 99% die met een gewone laptop rondlopen. Ik denk dat je met een Mac dan meer problemen gaat krijgen. Stel dat er een programma is op school die compatible is met Windows en gemaakt is alleen voor windows of Dos.. zit je lekker gebakken met je macje want er is geen Mac versie van dat programma ;)

Ik zit hier op een universiteit met een Mac en heb nog nooit compatibiliteitsproblemen gehad. Office is er ook voor Mac, bijvoorbeeld :D

ja maar bijv. bij ons op school (HBO eindhoven) volg ik een bedrijfskundige informatica opleiding en daar gebruiken we vaak programma's die alleen in DOS en windows werken. Je kunt dit programma op je laptop installeren en zo kun je altijd verder gaan met je project en heb je alle bestanden bij de hand.

mocht je dan een Mac hebben.. heb je er nog niets aan als je aan een project wil werken waar je dat programmatje nodig hebt want dan moet je nog steeds een systeem van school gebruiken... ;)

Tsja, weet je zeker dat er dan geen Mac-alternatieven voor handen zijn? Want om nou te zeggen dat Mac-gebruikers bijvoorbeeld niets zouden kunnen programmeren...

toshiba, acer, ibm, zijn goeie merken met goeie nadienst

Terug
Naar boven