AndroidHealthClinic

Last bij onderarmen

jonnyQuest

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
75kg
Het is een bekende blessure die veel krachttrainers hebben. Ook op deze forum heb ik hier topics over gevonden. Maar er is nooit echt een concreet oplossing of iets dergelijks. Het is een pijn die je vooral voelt bij het loslaten van de dumbbells. Ik heb die pijn ook in het dagelijkse leven, helaas.

Ik heb er zelf al bijna een halfjaar last van. Paar vraagjes, ik hoop dat iemand me ermee kan helpen.

Wat is het eigenlijk? een blessure? peesontsteking?
Hoe heet deze fenomeen?
Hoe kom je er van af? Is het permanent?

Ik heb het ook bij mijn scheen, bij het hardlopen voel ik het bij elke stap. Heeft iemand anders dit ook?

thx

Laatst bewerkt:
Had precies hetzelfde, toen ik nog onervaren was, en 5 keer in de week fullbody trainde. Was bij mij duidelijk een gevolg van overtraining, en dus raad ik rust aan.

Scheen klinkt als scheenvliesontsteking ?

Pijn bij je schenen is meestal Shinsplints , over de onderarmen heb ik geen idee. Masseren/Tijgerbalsem of iets werkt ook niet?

• Topic Starter Topic Starter
Ja bij mijn scheen heb ik het soms wel en soms niet, best raar.

Heeft iemand dit ooit bij een arts voorgelegd? Aangezien die onderarm blessure best bekend is.

Rust helpt echt niet, ik heb wel een keer 2 weken geen krachttraining gedaan. Hoe lang rust zal er nodig zijn?
en nee, masseren helpt echt niet. Tijgerbalsem heb ik niet geprobeerd.

@,, het is nu dus volledig weg bij jou? door rust dus?

Ik heb dit al sinds ik krachtraining doe met barbells en dumbbells, maar enkel als ik met onderhandse grip curl. Rust heeft bij mij niet geholpen maar ik merk wel dat het minder pijnlijk is als ik ook wrist curls doe (niet noodzakelijk op dezelfde dag). Ook minder direct loslaten bij het neerleggen helpt om de pijnscheut te ontwijken. Ik heb er nu hoe langer hoe minder last van, het is niet helemaal weg maar mijn raad is wrist curls doen en rustiger loslaten of je hand minder snel ontspannen.
Voor je scheenbenen: enkele maanden rust (ga fietsen of zwemmen) en dan rustig terug opbouwen MET COMPRESSIEKOUSEN. Dat heeft bij mij echt gewerkt, hardlooptrainingen doe ik zowiezo niet meer maar rustig lopen is geen probleem meer.
Succes ;)

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor je tips!

weet niemand hoe het heet? dan kan ik het makkelijker opzoeken of voorleggen bij een arts
als het zo bekend is zal het vast een naam hebben

Gewoon rusten moet je oefeningen op armen. Als ik preacher curl doe, of dergelijke, dan strech ik eerst mijn onderarmen. Ik heb er al jaar en dag last van. Oplossing, terug in gewichten naar beneden gaan en echt heel rustig omhoog gaan terug. Ook kan helpen, de barbell of dumbbell neerleggen, je vingers iets openen, zo paar seconden houden en dan rustig verder openen. zo doe ik het altijd

Gewoon rusten moet je oefeningen op armen. Als ik preacher curl doe, of dergelijke, dan strech ik eerst mijn onderarmen. Ik heb er al jaar en dag last van. Oplossing, terug in gewichten naar beneden gaan en echt heel rustig omhoog gaan terug. Ook kan helpen, de barbell of dumbbell neerleggen, je vingers iets openen, zo paar seconden houden en dan rustig verder openen. zo doe ik het altijd

Zo doe ik het ook, als je het gewicht te snel los laat krijg je anders een pijnscheut.

Tennisarm denk ik, of golfelleboog. Ongeveer hetzelfde maar twee verschillende kanten van je arm.

Iets aan je ellepijp. Wat ik heb geleerd is niet te veel gaan curlen. Alleen hammer Curls doen het goed. En niet gaan knijpen in de gewichten.
Verder bij het loslaten, heel rustig ontspannen, dan voel je het namelijk niet. En misschien met handschoenen gaan trainen

Terug
Naar boven