XXL Nutrition

Last van onderrug

devilslayah

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m82
Hallo iedereen,

Ik volg nu 6 weken het 5x5 Stronglift schema en alles gaat goed. Verhogen gaat nog altijd en merk dat ik sterker word.

Ik heb alleen 1 probleem: Ik heb de laatste tijd een soort zeurende, licht aanwezig gevoel in mn onderrug en als ik in bed ga liggen, dan heb ik altijd 1-2 minuten redelijke last en dan trekt het weg...

De techniek van squat/deadlift/bent-over-rows zijn goed en heb ik meerdere malen laten checken door o.a. mensen die zelf 200+kg deadliften.

Ik train mijn core door soort plankoefening te doen en soms crunches met gewicht..

Ik snap dat het ook grotendeels spierpijn is natuurlijk, omdat je je rug elke trainingsdag meepakt, maar is kan het veel kwaad in de vorm van je rug verpesten bijv?

kan overbelasting zijn, of te zwaar tillen.

ik denk dat je zelf het beste voelt of het spierpijn of overbelasting is

Pijn in je onderrug moet je altijd serieus nemen.
Als het een zeurende pijn is zodra je plat gaat is het echt geen reguliere spierpijn. Ondanks dat mensen misschien zeggen dat je vorm goed is hoeft dat niet zo te zijn. Film het eens en post het hier. Doe op z'n minst ook één week géén zware deadlifts (dus alleen met een gewicht waarvan het relatief makkelijk gaat en focus echt op je uitvoering) en doe eens achteraf dergelijke oefeningen:
http://www.youtube.com/watch?v=NZJp4Eo1sos
Als het niet langzaam maar zeker minder wordt en verdwijnt zou ik je toch aanraden naar een fysio te gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe nu natuurlijk 5x5 stronglifts dus squats/deadlift/BORs zijn een groot onderdeel van mn schema.. Zal ik deze oefeningen dan nu paar keer lichter doen of vervangende oefeningen voor bovenrug en benen pakken?

ik zou het een weekje rustig aan doen, pijn betekend meestal slijtage.

je hebt maar 1 rug ;)

Ik ontzie mijn onderrug wel komende 2 trainingen en dan kijk ik maandag of het hersteld is!

Laatst bewerkt:
100% ontzien zou ik niet doen. Doe dan op ze minst wat extensions zoals in het filmpje wat ik hierboven heb gepost.

Ik dacht meer aan Leg Presses ipv Squats en dan optrekken en straight back rows ipv deadlift/barbell rows.

Optrekken en hyperextensions van maken dan?

Dat kan prima voor een keertje. Als je je onderrug met rows nog meer wilt ontzien kun je misschien een keertje seated cable rows doen, bijna elke gym heeft wel zo'n ding. Ik raad het je trouwens af om 100% te ontzien omdat je dan misschien stijf wordt, vandaar even die extensions alsnog doen.

Oke, dan doe ik dat vandaag en vrijdag ipv de gebruikelijke 5x5 routine en dan zien we maandag wel verder, met ondertussen de goede hoop dat ik maandag weer volledig kan knallen!

Bedankt voor het advies!

Terug
Naar boven