AndroidHealthClinic

Last van schouder

Bezoekers in dit topic

Kevin84

Cool Novice
Lid geworden
20 jul 2012
Berichten
41
Waardering
0
Hallo allemaal, ik ben sinds een maand bezig met KT en bij de oefening Dumbbell Flyes heb ik sinds 2 dagen last aan mijn rechterschouder. Het is een stekende pijn die begint wanneer ik met de dumbbells tot op de hoogte van mijn oren ben en dan opnieuw de dumbbells naar boven wil duwen. Met 4 kg in elke hand is er geen probleem, maar vanaf ik 6kg in elke hand neem en de oefening doe dan begint de pijn. Bij deze oefening doe ik reps van 12-10-8-6, dus 12x 4kg - 10x 6kg - 8x 8kg - 6x 10kg.

Heeft er nog al iemand dit meegemaakt ? en zijn er eventueel goede alternatieven voor de dumbbell flyes even te vervangen ?.
 
Ik heb hier ook al last mee ondervonden, heb deze oefening dus ook vervangen voor dumbbell press wat mij beter bevalt!
 
Al geprobeerd te 'zoeken' in de uitvoering maar een punt waar je dat niet voelt, maar je borst des te beter? Iets meer/minder gebogen, net ietsje andere hoek, ect?
 
Heb al enkele dingen getest, maar je moet telkens met de dumbbells tot een bepaalde diepte gaan om de oefening goed te doen en ik blijf stekende pijn ondervinden.
 
Waarom een oefening blijven volhouden als het pijn doet?

Probeer presses, pec deck, bench press... en kijk wat comfortabeler voelt. Als al die oefeningen ook pijn doen aan je schouder, is het tijd om te rusten tot ie hersteld is en dan weer geleidelijk en voorzichtig opbouwen met goede vorm.
 
Waarom een oefening blijven volhouden als het pijn doet?

Probeer presses, pec deck, bench press... en kijk wat comfortabeler voelt. Als al die oefeningen ook pijn doen aan je schouder, is het tijd om te rusten tot ie hersteld is en dan weer geleidelijk en voorzichtig opbouwen met goede vorm.

Zodra ik de pijn voelde, ben ik meteen gestopt met de oefening. De stekende pijn was iets te heftig om verder te doen.

Bench press gaat wel zonder pijn aan de schouder. Dus ik ga dit blijven doen en na enkele weken nog eens de flyes testen.
 
Back
Naar boven