XXL Nutrition

last van schouders

pumplady

Novice
Waardering
0
hoi heb altijd last van mijn schouders en nek ,na het trainen lijkt het weg te zijn !maar na een weekend niet trainen is het op zijn hoogtepunt"een zeurendepijn " de huisarst zegt dat alles soepel is en niks vast zit.
heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik hier aan doen en waarom wordt het juist beter als ik wel getraind heb in ieder geval al bedankt voor het warme welkom hier groetjes pumplady​

• Topic Starter Topic Starter
niemand die hier raad op heeft

Ontsteking op de pezen ofzo? Het kan ook van je rug komen ...

Mss helpt wat glucosamine je al wat verder ... maar ik ben dan ook wel
geen dokter ;)

Weetje? Ik denk omdat dit vaak dingen zijn die je via internet nu niet goed kan bepalen.
Mensen kunnen wel in het wilde weg wat tips en mogelijkheden geven, en grote kans dat daar voor jou goede dingen tussen zitten, maar weet jij dan welke dat zijn?
Laat er even een sportarts naar kijken. (!!)
Mijn gooi zou zijn 'een beginnende, lichte blessure', die kunnen erger voelen als je spieren niet doorbloed zijn (na rust) en minder worden als ze warm zijn (na trainen). Het kan ook zijn dat jij iemand bent die heel gespannen is, stress ed. en dat je na het trainen je spieren anders aangespannen hebt en ze dus ontspannender zijn na het trainen. Het kan ook zijn dat je in het weekend heel veel TV kijkt vanuit een verzakte bank, raar danst, te veel achter de PC zit aan een slechte tafel, op een slechte stoel zit en dat daardoor je nek en schouder spieren protesteren. Kan zijn dat je je hierover erg druk maakt en daardoor veel met deze spieren bezig bent en ze steeds onbewust erg gespannen houdt.

Ik ben je echt niet aan het dollen hoor, met dat laatste, gewoon even wat voorbeelden van wat ik in het begin bedoelde.

Succes ermee.

klopt heb heel veel stres en ben heel gespannen probeer de hele dag op mijn houding te letten dat ik mijn schouders niet teveel optrek ieder keer !bedankt voor de reaktie ga er nog beter op letten om te ontspannen relax man

ben net nog even bij de huisarst geweest niks aan de hand alles zit prima heb alleen spierpijn zegt hij nou het is te hopen groetjes en bedankt voor de reakties

Weetje? Ik denk omdat dit vaak dingen zijn die je via internet nu niet goed kan bepalen.
Mensen kunnen wel in het wilde weg wat tips en mogelijkheden geven, en grote kans dat daar voor jou goede dingen tussen zitten, maar weet jij dan welke dat zijn?
Laat er even een sportarts naar kijken. (!!)
Mijn gooi zou zijn 'een beginnende, lichte blessure', die kunnen erger voelen als je spieren niet doorbloed zijn (na rust) en minder worden als ze warm zijn (na trainen). Het kan ook zijn dat jij iemand bent die heel gespannen is, stress ed. en dat je na het trainen je spieren anders aangespannen hebt en ze dus ontspannender zijn na het trainen. Het kan ook zijn dat je in het weekend heel veel TV kijkt vanuit een verzakte bank, raar danst, te veel achter de PC zit aan een slechte tafel, op een slechte stoel zit en dat daardoor je nek en schouder spieren protesteren. Kan zijn dat je je hierover erg druk maakt en daardoor veel met deze spieren bezig bent en ze steeds onbewust erg gespannen houdt.

Ik ben je echt niet aan het dollen hoor, met dat laatste, gewoon even wat voorbeelden van wat ik in het begin bedoelde.

Succes ermee.

ik denk idd dat je weinig reacties krijgt omdat dit voor osn niet te beoordelen is. Ik denk dat het weinig met sporten te maken heeft maar ben ook geen arts. Meestal echter zijn rug en nekklachten het gevolg van een verkeerde houding in dagelijks leven of stress. Als je er last van blijft houden zou ik toch eens naar een fysiotherapeut gaan (of chiropracter in het belgisch)
Vaak zie je bij dit soort klachten dat sporten klachten verminderd maar mocht een eist anders aan de hand zijn kan sporten ook verslechteren. ik zou dus even aan proffesionals vragen wat zij ervan denken. Iig welkom en succes met trainen ;)

ik denk idd dat je weinig reacties krijgt omdat dit voor osn niet te beoordelen is. Ik denk dat het weinig met sporten te maken heeft maar ben ook geen arts. Meestal echter zijn rug en nekklachten het gevolg van een verkeerde houding in dagelijks leven of stress. Als je er last van blijft houden zou ik toch eens naar een fysiotherapeut gaan (of chiropracter in het belgisch)Vaak zie je bij dit soort klachten dat sporten klachten verminderd maar mocht een eist anders aan de hand zijn kan sporten ook verslechteren. ik zou dus even aan proffesionals vragen wat zij ervan denken. Iig welkom en succes met trainen ;)

?????? een chiropractor is een kraker, heel wat anders dan een fysiotherapeut,
op zn belgisch zeggen ze volgens mij kinesist ofzoiets :D

voor de rest lijkt t me duidelijk, als ze zegt dat trainen haar klachten vermindert is het niet slecht voor haar, door het trainen blijven je spieren soepel, stimuleert je doorbloeding wat tijdens je weekend wat minder is geweest omdat je bv uitgeslapen hebt of wat iemand anders al zei veel pc werk, languit op de bank voor de tv gezeten enz.

dus: let op je houding en blijf lekker trainen. Als je klachten erger worden, focus dan wat meer op herhalingen ipv gewicht tijdens je training en raadpleeg miss een mensendieck die je helpt je houding te corrigeren

ik zou es wat rotaror cuff oefeningen in je schema gooien, als je dat nog niet deed...

?????? een chiropractor is een kraker, heel wat anders dan een fysiotherapeut,
op zn belgisch zeggen ze volgens mij kinesist ofzoiets :D

voor de rest lijkt t me duidelijk, als ze zegt dat trainen haar klachten vermindert is het niet slecht voor haar, door het trainen blijven je spieren soepel, stimuleert je doorbloeding wat tijdens je weekend wat minder is geweest omdat je bv uitgeslapen hebt of wat iemand anders al zei veel pc werk, languit op de bank voor de tv gezeten enz.

dus: let op je houding en blijf lekker trainen. Als je klachten erger worden, focus dan wat meer op herhalingen ipv gewicht tijdens je training en raadpleeg miss een mensendieck die je helpt je houding te corrigeren

Ok dan had ik dat fout bedoelde dan kinesist ofzow :p

Terug
Naar boven