XXL Nutrition

latpully

Ow ja die oefening die vind ik wel lekker, ze noemen het ook wel "zagen" :D Doe hem ook wel met een vast toestel.
Dat is de dumbbell row. Maar alle rows zijn oefeningen die je naar je toe trekt (haaks t.o.v. je rug).

Edit: zie dat the rock me weer net voor is:D

Ik heb een hele lange tijd de latpully gedaan en ben nu naar pullups overgestapt. Ik voel het de dag erna nog wel, wat ik eigenlijk niet had bij latpully's.

Helemaal mee eens, we hebben ons punt gemaakt. Heeft geen zin ons eindeloos te herhalen.

ja, onder anderen. dumbbell, barbell,T-bar rows etc.

Ik was het al de hele tijd met 3XL eens in de discussie maar nu ik dit lees vind ik het toch wel raar dat je zegt dat chins persé nodig zijn voor een volledige rug ontwikkeling maar je kan het zelf nog niet?

Lekkere training voor rug en benen Friso... chinnen gaat mij nog niet lukken maar zal niet lang meer duren.

Ik was het al de hele tijd met 3XL eens in de discussie maar nu ik dit lees vind ik het toch wel raar dat je zegt dat chins persé nodig zijn voor een volledige rug ontwikkeling maar je kan het zelf nog niet?
Klopt, heb het wel jaren gedaan maar zoals je in mijn topics kunt lezen ben ik er 2 jaar tussenuit geweest. Ik ben momenteel weer 7-8 weekjes bezig, dus weer helemaal op aan het bouwen... was 15kg spiermassa verloren. Ik ben er nu naar toe aan het werken.

Dit doe ik via de lat pulldown (ongeveer zelfde beweging) ik zit nu op 90 kg bij de lat pulldown en ik weeg ongeveer 95 kg nu. Ik ga nog ff zo door en dan ga ik heerlijk chinnen met eigen gewicht :D. Dit doe ik naast de overige rug oefeningen zoals je kunt zien in mijn log.

Klopt, heb het wel jaren gedaan maar zoals je in mijn topics kunt lezen ben ik er 2 jaar tussenuit geweest. Ik ben momenteel weer 7-8 weekjes bezig, dus weer helemaal op aan het bouwen... was 15kg spiermassa verloren. Ik ben er nu naar toe aan het werken.

Dit doe ik via de lat pulldown (ongeveer zelfde beweging) ik zit nu op 90 kg bij de lat pulldown en ik weeg ongeveer 95 kg nu. Ik ga nog ff zo door en dan ga ik heerlijk chinnen met eigen gewicht :D. Dit doe ik naast de overige rug oefeningen zoals je kunt zien in mijn log.
No offence, maar ik heb een beetje het idee dat je vastgeroest zit in de tijd dat arnold mr. O. was.

In andere topics lees ik ook dat jij alleen maar kijkt naar hoe ze het vroeger deden en dat alles wat ook maar iets anders is als wat toen de gebruikelijke manier was "Mijn mening" maar is en dat alles wat jij zegt toch wel waar is. Als mensen met onderbouwing komen (vaak zelfs nog wetenschappelijk) dan zeg jij gewoon: Ok dat is jouw mening. haha, dan is het geen mening meer maar gewoon een feit aangezien het aangetoond kan worden. En sommige van jou denkbeelden zijn de BB fabeltjes die jaren lang rond gelult zijn in elke gym op de wereld.

Verder doel ik ook op het topic van 6 of 3x eten per dag.

Als laatste:
Dat Arnold zo vaak mr. O is geweest in die tijd wilt niet zeggen dat er nu mensen zijn die geen beter ontwikkelde rug hebben.
Dat jij het niet zo mooi vindt dan die rug van arnold. daar gaat het niet om.
Het gaat om ontwikkeling van het lichaam. En die is tegenwoordig vaak van hoger niveau dan in de tijd van arnold.

• Topic Starter Topic Starter

Je kan nu ook wel met chinnen beginnen toch? De rom is korter dan met de latpully machine omdat je die helemaal naar je borst trekt en met chins ga je alleen tot je kin.

Daar gaat het toch niet om... ik leer overal weer wat. Ook op dit forum leer ik heel veel dat is ook de reden dat ik deadlifts voor het eerst doe. En in de toekomst het schema ook eens aanpas naar een fullbody. Is dat dan fout... moet ik naar niemand meer luisteren dan, soms krijg ik die indruk hier.

Ik geef hier gewoon aan dat ik het goed vind je rug met meerdere oefeningen aan te pakken. Ik ben gewoon overtuigd van chins. Niet alleen omdat arnold dit vroeger veel deed maar omdat ik merk dat ik er voordelen aan heb in mijn trainingen. Spierpijn in mijn uiterste lats zijn altijd enorm, en de v-vorm wordt er heel sterk van.

Wat ik wel van arnold en ook andere heb geleerd is de mind to muscle connectie. Mijn lichaam verteld mij tijdens en ook na de training waar ik de belasting het meeste voel. Daar luister ik nog het meeste naar... mijn eigen lichaam dus.

Ik begrijp niet waarom iedereen zich zo druk kan maken als ik zeg dat chins gewoon een belangrijk onderdeel van een rug training zijn. Als ik nou zou zeggen alleen maar chins te doen en de rest is voor p*ssy's dan begrijp ik het maar dat is hier toch niet het geval?

Uiteindelijk gaat het toch wel altijd met wat jij mooi vind aan een lichaam. Je hebt een doel en dat wil je bereiken. Als jij andere doelen hebt dan ik en je doet die met andere oefeningen... no problem. Ik doe chins omdat ik het effect bij mijn lichaam mooi vind. En om het nu weer over die maaltijden discussie te hebben :hamer:... ik vind het nog steeds mega bull.

Je kan nu ook wel met chinnen beginnen toch? De rom is korter dan met de latpully machine omdat je die helemaal naar je borst trekt en met chins ga je alleen tot je kin.
klopt, maar heb net mijn schema omgegooid en doe nu de rug weer eerst in de training. Wilde eerst eens kijken hoe het zou gaan. zal ook niet lang meer duren, gelukkig.

Laatst bewerkt:
Ik ben gewoon overtuigd van chins. Niet alleen omdat arnold dit vroeger veel deed maar omdat ik merk dat ik er voordelen aan heb in mijn trainingen. Spierpijn in mijn uiterste lats zijn altijd enorm, en de v-vorm wordt er heel sterk van.
Wat wil je hiermee zeggen?

No offence, maar ik heb een beetje het idee dat je vastgeroest zit in de tijd dat arnold mr. O. was.

In andere topics lees ik ook dat jij alleen maar kijkt naar hoe ze het vroeger deden en dat alles wat ook maar iets anders is als wat toen de gebruikelijke manier was "Mijn mening" maar is en dat alles wat jij zegt toch wel waar is. Als mensen met onderbouwing komen (vaak zelfs nog wetenschappelijk) dan zeg jij gewoon: Ok dat is jouw mening. haha, dan is het geen mening meer maar gewoon een feit aangezien het aangetoond kan worden. En sommige van jou denkbeelden zijn de BB fabeltjes die jaren lang rond gelult zijn in elke gym op de wereld.

Verder doel ik ook op het topic van 6 of 3x eten per dag.

Als laatste:
Dat Arnold zo vaak mr. O is geweest in die tijd wilt niet zeggen dat er nu mensen zijn die geen beter ontwikkelde rug hebben.
Dat jij het niet zo mooi vindt dan die rug van arnold. daar gaat het niet om.
Het gaat om ontwikkeling van het lichaam. En die is tegenwoordig vaak van hoger niveau dan in de tijd van arnold.

Dat de massa van de huidige Olympians veel groter is dan die van Arnold wil enkel maar zeggen dat de chemische benadering van het BB veel verder gevorderd is dan in de tijd van Schwarzenegger. Heeft niet noodzakelijk heel veel te maken met de manier van trainen hoor (uiteraard ook wel een klein beetje). In andere sporten is het juist hetzelfde, het uurrecord van Eddy Merckx is al diverse keren gebroken, maar zet Merckx in zijn beste tijd in deze moderne tijden dan was hij evengoed de nummer één. Jesse Owens was een formidabel sprinter, maar met zijn record zou hij nu nog niets eens mogen deelnemen aan de finale. Ik bedoel maar, de impact van de chemische middelen is imo het grootste verschil tussen vroeger en nu.
Wat die chins betreft, ik vindt het ook een zéér belangrijke oefening, helaas kan ik het zelf niet doen wegens last in de ellebogen. Moest ik daar geen last van hebben, dan chinde ik 2 x per week.

Daar ben ik het niet mee eens. True, de vernieuwing van gear heeft veel geholpen, maar de kennis van training en voeding is de laatste jaren enorm verbeterd. Zowel in bodybuilding als in andere sporten.

Dat de massa van de huidige Olympians veel groter is dan die van Arnold wil enkel maar zeggen dat de chemische benadering van het BB veel verder gevorderd is dan in de tijd van Schwarzenegger. Heeft niet noodzakelijk heel veel te maken met de manier van trainen hoor (uiteraard ook wel een klein beetje). In andere sporten is het juist hetzelfde, het uurrecord van Eddy Merckx is al diverse keren gebroken, maar zet Merckx in zijn beste tijd in deze moderne tijden dan was hij evengoed de nummer één. Jesse Owens was een formidabel sprinter, maar met zijn record zou hij nu nog niets eens mogen deelnemen aan de finale. Ik bedoel maar, de impact van de chemische middelen is imo het grootste verschil tussen vroeger en nu.
Wat die chins betreft, ik vindt het ook een zéér belangrijke oefening, helaas kan ik het zelf niet doen wegens last in de ellebogen. Moest ik daar geen last van hebben, dan chinde ik 2 x per week.
:thumbs: hehe eindelijk wat support. Verder helemaal mee eens met wat je zegt de kuren zijn gewoon veel beter en extremer geworden. Vandaar de monsters van vandaag.

Daar ben ik het niet mee eens. True, de vernieuwing van gear heeft veel geholpen, maar de kennis van training en voeding is de laatste jaren enorm verbeterd. Zowel in bodybuilding als in andere sporten.

Kennis van voeding en training maken uiteraard verschil uit, maar de 'nieuwe' middelen en vooral de abnormaal geworden hoge dosissen maken in het BB het grootste verschil. Men gaat mij niet vertellen dat er zoveel verschil kan zijn tussen de grote Arnold en iemand als Marcus Ruhl, alleen maar omdat deze meer kennis van voeding en training heeft.
In alle sporten worden de records verpulverd, hoofdreden: nieuwe dopingmiddelen. Ooit moet daar natuurlijk een einde aan komen en dan zullen de atleten in de diverse sporten jarenlang op hetzelfde niveau blijven hangen. Daar zal geen enkele vernieuwing van training en voeding iets aan kunnen veranderen.

Kennis van voeding en training maken uiteraard verschil uit, maar de 'nieuwe' middelen en vooral de abnormaal geworden hoge dosissen maken in het BB het grootste verschil. Men gaat mij niet vertellen dat er zoveel verschil kan zijn tussen de grote Arnold en iemand als Marcus Ruhl, alleen maar omdat deze meer kennis van voeding en training heeft.
In alle sporten worden de records verpulverd, hoofdreden: nieuwe dopingmiddelen. Ooit moet daar natuurlijk een einde aan komen en dan zullen de atleten in de diverse sporten jarenlang op hetzelfde niveau blijven hangen. Daar zal geen enkele vernieuwing van training en voeding iets aan kunnen veranderen.

met genetische modificatie in het vooruitzicht denk ik persoonlijk dat dat einde nog ZEER ver weg is

Kijk eens naar off-season foto's van BB'ers van toen en nu. Arnold gebruikte in zijn top-periode al een shitload een AS, ook al beweren sommigen van niet. Kijk eens naar oude off-season foto's van Arnold. Daar herken je hem bijna niet en lijkt hij absoluut niet op de Arnold die op het podium staat. Vergelijk dat eens met de off-season foto's met de jongens van nu. Het verschil in massa en droogheid is zo enorm groot. Ja, de jongens kuren nog meer en met betere middelen, maar de trainingswetenschap is zo enorm vooruit gegaan. Als Arnold getraind had zoals hij back in de day trainde en de spullen van nu had gehad, had hij ook niet bij de top gestaan. Sowieso de dingen waarvan hij bekend is (Arnold Press bijvoorbeeld) gebruikte hij zelf niet eens serieus in z'n schema's.

Andere sporten hetzelfde liedje. Kijk eens naar voetbal. Kijk naar de handelingsssnelheid van Ronaldinho, Ribery, Cristiano Ronaldo. Vergelijk die eens met de handelingssnelheid van Pele, Maradona en Cruijff. Compleet andere wereld, de trainingsmethodes en wetenschap zijn totaal verschillend.

Terug
Naar boven