Fitness Seller

Leeftijd Vechtsport

Peiling Peiling Op welke leeftijd begonnen jullie met een vechtsport ?

• Totaal stemmers
    44
Ben pas op mijn 20e begonnen met boksen en kickboksen, maar heb toen al vrij snel kickboksen laten vallen en me volledig geconcentreerd op het boksen, waar ik niet zozeer beter in was, maar wat ik wel veel leuker vond. Ik vind het nog steeds jammer dat ik er niet veel eerder mee begonnen ben. Wel van mijn 7e tot 14e judo gedaan maar dat zie ik niet als vechtsport.

Ben pas op mijn 20e begonnen met boksen en kickboksen, maar heb toen al vrij snel kickboksen laten vallen en me volledig geconcentreerd op het boksen, waar ik niet zozeer beter in was, maar wat ik wel veel leuker vond. Ik vind het nog steeds jammer dat ik er niet veel eerder mee begonnen ben. Wel van mijn 7e tot 14e judo gedaan maar dat zie ik niet als vechtsport.
hoezo zie je judo niet als vechtsport

hoezo zie je judo niet als vechtsport
In feite is het wel een vechtsport natuurlijk, misschien moet ik mijn definitie even wat bijschaven. Ik vind het alleen meer een verdedigingskunst, zeg maar. Als ik het me niet verkeerd herinner betekent Judo ook letterlijk zachte weg.

In feite is het wel een vechtsport natuurlijk, misschien moet ik mijn definitie even wat bijschaven. Ik vind het alleen meer een verdedigingskunst, zeg maar. Als ik het me niet verkeerd herinner betekent Judo ook letterlijk zachte weg.
ja dat klopt idd;) en op die manier ben ik het ook wel met je eens. maar zelfs in een echt gevecht zou judo wel heel handig kunnen zijn. als onderdeel van een totaal plaatje

Daar valt niet over te twisten.

welke band had je trouwens in judo?

Groene band, blauwe slip :p

haha oke:P das toch al een stukje op weg ik zou best een judo achtige sport willen doen. met 2e dan taekwondo bruine band karate. een beetje recreatie boksen. en sinds heel kort 1x in de week recreatie MMA kan ik redelijk staand vechten. maar wil em meer op vegen en worpen richten

Ja ik zit er ook aan te denken het weer een beetje op te pakken. In mijn gym wordt ook worstelen, grappling en mma beoefend dus mogelijkheden genoeg wat dat betreft.

• Topic Starter Topic Starter
hier in mijne regio is het eigenlijk niet vaak dat een vechtsport beoefend wordt in een gym voor zover ik weet (België) zou wel gemakkelijk zijn

18e kickboksen. jaartje getraint. toen jaar lang niets gedaan vanwege blessure aan me rug(door ongeluk). En begin over drie maanden weer na krachttraining weer wat te hebben opgebouwd. Sta nu al te popelen.

Ben ergens achterin 2008 begonnen met thaiboksen, toen was ik 21. Begonnen met 1x in de week trainen en dat is nu opgelopen naar 3 tot 5 keer in de week voor een wedstrijd. Heb inmiddels 3 wedstrijden achter de rug (allemaal gewonnen jeejjj).

Vanaf me 7e op Jiu-Jitsu en vanaf 12 ook Karate erbij. Tot me 21e.

• Topic Starter Topic Starter
Ben ergens achterin 2008 begonnen met thaiboksen, toen was ik 21. Begonnen met 1x in de week trainen en dat is nu opgelopen naar 3 tot 5 keer in de week voor een wedstrijd. Heb inmiddels 3 wedstrijden achter de rug (allemaal gewonnen jeejjj).
proficiat ! ;)

Ik was 11, met 12 stopte ik ook weer.

Terug
Naar boven